Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Συζήτηση στη Βουλή Παρασκευή 22.10-Ερώτηση Ν. Φίλη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων-Συζήτηση στη Βουλή Παρασκευή 22.10 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή, Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη.

Την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 09:00’ έχει προγραμματισθεί να συζητηθεί στη Βουλή, σύμφωνα με το Δελτίο Επίκαιρων Ερωτήσεων και στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, η με αριθμό 79/14-10-2021 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κου Νικόλαου Φίλη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων ενάντια σε κάθε εκπαιδευτική και υγειονομική λογική”.

Σύμφωνα με την Ερώτηση

“Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, δημιουργεί μείζονα μαθησιακά και υγειονομικά προβλήματα. Έχει ένα και μόνο στόχο, τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής «πληρότητας» στα σχολεία”.

Εν κατακλείδι ερωτάται η Υπουργός ΠΑΙΘ:
  • Πόσες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων έχουν ζητηθεί και πόσες έχουν πραγματοποιηθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Πόσα τμήματα εν μέσω πανδημίας έχουν πάνω από 25 μαθητές;
  • Πόσα αιτήματα παράλληλης στήριξης έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα και πόσα έχουν ικανοποιηθεί;
  • Πόσες παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται σε ένα, σε δύο ή πάνω από δύο παιδιά;
  • Πόσοι αναπληρωτές έχουν προσληφθεί ως σήμερα συνολικά και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ποιος ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων;
  • Ποιο ήταν το σύνολο των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν την περασμένη σχολική χρονιά;

______________

Η Ερώτηση αναλυτικά

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2021

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων ενάντια σε κάθε εκπαιδευτική και υγειονομική λογική

Σε όλη την Ελλάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού το υπουργείο διατάσσει τη μαζική συγχώνευση τμημάτων, για να μην κάνει παραπάνω προσλήψεις αναπληρωτών.

Εκατοντάδες συγχωνεύσεις που διαταράσσουν την ομαλή σχολική ζωή σημειώνονται σε κάθε γωνιά της χώρας. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και άλλων κομμάτων καταθέτουν ερωτήσεις και οργισμένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και γονέων.

Κι όλη αυτή η αναστάτωση υφίσταται εν μέσω πανδημίας και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει τρεις και τέσσερις εβδομάδες πριν.

Δεύτερο κύμα μηνυμάτων, που φτάνουν επίσης από παντού: τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό, καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης.

Θυμίζω ότι στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το σχολικό έτος ξεκινούσε με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, ενώ παρά τους μνημονιακούς περιορισμούς αυξήθηκαν δραστικά οι εκπαιδευτικοί και οι επιστήμονες Ειδικής Αγωγής και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, πρώτη φορά μετά το 2010.

Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, δημιουργεί μείζονα μαθησιακά και υγειονομικά προβλήματα. Έχει ένα και μόνο στόχο, τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής «πληρότητας» στα σχολεία.

Δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις υγειονομικές συνθήκες, ούτε την ανάγκη των μαθητών να καλύψουν τα αυξημένα κενά που προκάλεσε η πανδημία και η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση.

Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) «αραίωση στις τάξεις» και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά «δεν υπάρχουν αίθουσες».

Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν, αποκαλύπτοντας σε όλους τις ευθύνες και τα πραγματικά κίνητρά της όλο αυτό το διάστημα. Επειδή αυτή η απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των μαθητών, της ελληνικής οικογένειας και του δημόσιου σχολείου δεν μπορεί να συνεχιστεί,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
  • Πόσες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων έχουν ζητηθεί και πόσες έχουν πραγματοποιηθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Πόσα τμήματα εν μέσω πανδημίας έχουν πάνω από 25 μαθητές;
  • Πόσα αιτήματα παράλληλης στήριξης έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα και πόσα έχουν ικανοποιηθεί;
  • Πόσες παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται σε ένα, σε δύο ή πάνω από δύο παιδιά;
  • Πόσοι αναπληρωτές έχουν προσληφθεί ως σήμερα συνολικά και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ποιος ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων;
  • Ποιο ήταν το σύνολο των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν την περασμένη σχολική χρονιά;

Ο ερωτών Βουλευτής

Φίλης Νίκος

Δείτε επίσης

Μεταβολές σχολικών μονάδων: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή
Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων-Βουλή: Τι συζητήθηκε κατά τη διάρκεια Επίκαιρης Ερώτησης
Υποβιβασμοί σχολείων Εύβοιας: Επιστολή Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φ. Σπανού προς ΥΠΑΙΘ
Βουλή: Καταργήσεις-συμπτύξεις τμημάτων-Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας
Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή
ΔΟΕ για συγχωνεύσεις σχολείων: Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα

Πριν φύγετε

Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: 2.018 προσλήψεις έως 04.10-Ποσοστό κάλυψης 79%
Ελλείψεις σε Παράλληλη στήριξη-Σχολικούς Νοσηλευτές-ΕΒΠ-Ψυχολόγους: Ερώτηση στη Βουλή 43 Bουλευτών ΣΥΡΙΖΑ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση