Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων-Βουλή: Τι συζητήθηκε κατά τη διάρκεια Επίκαιρης Ερώτησης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων-Βουλή: Τι συζητήθηκε στη Βουλή κατά τη διάρκεια Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα–Ηλία Αρσένη.

Συζητήθηκε εχθές Δευτέρα 18.10.2021 η Επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα–Ηλία Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων στη Δυτική Αθήνα εν μέσω Δ’ κύματος πανδημίας COVID 19“.

Δεκατρία είναι τα τμήματα τα οποία συγχωνεύτηκαν εν μέσω της σχολικής χρονιάς,

ανέφερε ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25 προσθέτοντας πως  “Ένα μήνα μετά την αρχή της σχολικής χρονιάς τα παιδιά άλλαξαν συμμαθητές, άλλαξαν δασκάλους, άλλαξαν τα σχολικά κτίρια.

Είναι δεκατρία τμήματα πλέον. Είναι πάνω από είκοσι έξι.

Μετά δηλαδή από τα σχολεία σε Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα, Περιστέρι προσθέσατε σχολεία στο Χαϊδάρι, προσθέσατε σχολεία σε όλη τη Δυτική Αθήνα και τα νούμερα φαίνεται να μιλάνε για χίλια σχολεία σε όλη την Ελλάδα”.

“Τι ακριβώς κάνει το Υπουργείο;” αναρωτήθηκε, επισημαίνοντας:

“Ενώ συζητάμε ότι πρέπει να έχουμε τάξεις των δεκαπέντε μαθητών, εσείς, εν μέσω του τέταρτου κύματος, αυξάνετε στα σχολεία και τα κάνετε σχεδόν τριάντα μαθητών;

Πώς προστατεύετε την υγεία των μαθητών με αυτό τον τρόπο; Έχετε δει τα μέτρα που προτείνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για τα σχολεία εν μέσω covid;

Μιλούν για ένα μέτρο απόσταση κάθε μαθητή από κάθε άλλο μαθητή εκατέρωθεν. Εσείς αυτήν τη στιγμή, αντί να μειώσετε τον αριθμό των ατόμων, τον αυξάνετε και διαλύετε τη σχολική χρονιά εν μέσω της σχολικής χρονιάς.

Ρωτώντας την Υφυπουργό κα Μακρή

“Θέλω να μας πείτε, κυρία Υπουργέ, εσείς εγκρίνετε και επιβραβεύετε την απόφαση του διευθυντή δευτεροβάθμιας στην περιοχή για τις συνενώσεις; Είναι κεντρική σας επιλογή οι τάξεις των είκοσι επτά και των είκοσι οκτώ ατόμων; Είναι κάτι το οποίο θα το προχωρήσετε;

Αν και είναι εκτός επίκαιρης -δεν μπορώ να διανοηθώ ότι δεν το γνωρίζετε- ποιος είναι ο μέσος όρος μαθητών πλέον μετά τις χίλιες συνενώσεις στην Ελλάδα;”

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘ απάντησε επ αυτών:

1. Oι σχολικές μεταβολές κάθε έτος πραγματοποιούνται ισχύοντας για το επόμενο, δεν είναι κάτι το οποίο γίνεται αιφνιδιαστικά.

2. Για τις μεταβολές του σχολικού έτους ‘21-‘22 εκδόθηκε στις 9.10.20 εγκύκλιος, με θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας – δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος ’21-‘22» και περιγράφεται και η διαδικασία.

Για τον αριθμό των μαθητών και των μαθητριών ανά τμήμα στα γυμνάσια και στην πρώτη και τη δεύτερη τάξη των γενικών λυκείων ισχύει η από 16.9.13 Κοινή Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες σε κάθε τάξη ή τμήμα τάξης γυμνασίων και γενικών λυκείων δεν μπορούν να υπερβαίνουν τους είκοσι επτά.

Μαθητές που είναι περισσότεροι σε τάξεις διαιρούνται σε τμήματα μόνο με πολύ εξαιρετικές αποφάσεις. Με απόφαση του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10%.

3. Σε ό,τι αφορά τον αριθμό μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στην Γ΄ τάξη του Γενικού Λυκείου, σύμφωνα με το άρθρο 116 του ν. 4610/19, ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα τόσο γενικής παιδείας όσο και ομάδων προσανατολισμού για την Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι πέντε.

Τμήματα με περισσότερους από είκοσι πέντε μαθητές ή μαθήτριες διαιρούνται σε νέα τμήματα.

4. Ο αριθμός μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα τόσο γενικής παιδείας όσο και ομάδων προσανατολισμού για την Γ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ο αριθμός μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα για την Γ΄ τάξη Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι δύο.

Τμήματα με περισσότερους από είκοσι δύο μαθητές ή μαθήτριες διαιρούνται σε νέα τμήματα.

5. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις

κατ’ εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10% με απόφαση του οικείου διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τέλος, για την αντιμετώπιση της διάδοσης της πανδημίας και την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των τμημάτων μέσω πανδημίας ανέφερε:

“Τηρούνται όλα όσα προβλέπονται στην κοινή υπουργική απόφαση για την επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικής αγωγής για το σχολικό έτος ’21-‘22 και περιλαμβάνει τα μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού κατά τη λειτουργία τους.

Τα μέτρα που προβλέπονται στην απόφαση αυτή,

όπως ο αυξημένος δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος μαθητών και μαθητριών, τα rapid test στην περίπτωση κατά την οποία υπάρχει στενή επαφή με το κρούσμα, η υποχρεωτική χρήση μάσκας, τα διαφορετικά διαλείμματα σε συνδυασμό με το μεγάλο ποσοστό του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών που ξεπερνάει το 82%, αλλά και τον εμβολιασμό πολλών μαθητών και μαθητριών που εμβολιάζονται καθημερινά και ο αριθμός τους συνεχώς αυξάνεται, συμβάλλουν καθοριστικά στην ομαλή διεξαγωγή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διδασκαλίας στις σχολικές μονάδες”.

Ο κος Αρσένης στη δευτερολογία του

και αναφερόμενος στην κα Μακρή ανέφερε πως δεν απάντησε στο παραμικρό στην ερώτηση που της ετέθη.

“Απαντάτε για τυπικούς κανόνες και, μάλιστα, τους λέτε όπως εσείς θα θέλατε να τους περιγράψετε. Δεν περιγράφετε καν ότι ακόμα και αυτός ο απαράδεκτος νόμος που φέρατε, που ανεβάσατε το όριο των μαθητών στους είκοσι επτά, είναι το μέγιστο όριο και ορίζει ότι επιτρεπόμενο κατώτατο όριο είναι δεκαπέντε.

Εσείς παίρνετε τμήματα τα οποία έχουνε είκοσι παιδιά εν μέσω πανδημίας και τα κάνετε τμήματα είκοσι επτά παιδιών. Και σε αυτό δεν είχατε τίποτα να απαντήσετε. Αν είναι δυνατόν!” τόνισε προσθέτοντας

“Είχαμε τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου

να ψεύδεται δημοσίως ότι τα τμήματα που συνενώσατε ήταν δέκα παιδιών. Πού ήταν τα δέκα παιδιά, κυρία Υπουργέ; Πουθενά. Τμήματα των είκοσι παιδιών συνενώνετε και φτάνετε στο ανώτατο όριο για να μην κάνετε προσλήψεις εν μέσω πανδημίας. Το μόνο σας ενδιαφέρον για τη δημόσια παιδεία τελικά είναι αυτό;

Μας λέτε ότι γίνεται κάθε χρόνο. Στη μέση της χρονιάς, έναν μήνα αφού ξεκίνησε η σχολική χρονιά, κάθε χρόνο; Πείτε μας τέτοια παραδείγματα.

Μας λέτε ότι «παίρνουμε μέτρα» και είναι μέτρα τα τεστ. Οι αποστάσεις είναι το βασικό εργαλείο που ορίζει ο ΠΟΥ στα σχολεία.

Εσείς βάζετε τα παιδιά σαν σαρδέλες εν μέσω κορωνοϊού στα σχολεία σε περιοχές που υπάρχουν κοινωνικά προβλήματα και είκοσι επτά παιδιά σημαίνει μη μάθηση.

Είναι ανάλγητο αυτό που κάνετε, είναι πλήρης αδιαφορία για τη δημόσια παιδεία”.

Τέλος κάλεσε την κα Υφυπουργό να πάρει πίσω τις συγχωνεύσεις λέγοντας

“Σας καλούμε να το πάρετε πίσω αμέσως.

Είναι αδιανόητο ότι και εν μέσω κορωνοϊού και σε κοινωνικά ευαίσθητες περιοχές πάτε τα τμήματα στον μέγιστο δυνατό αριθμό που εσείς αδειοδοτήσατε, στα είκοσι επτά άτομα, και χρησιμοποιείτε και το 10% για να το πάτε παραπάνω. Είναι αδιανόητο αυτό που κάνετε.

Σας καλούμε να τοποθετηθείτε επί του θέματος και να πείτε κάτι ουσιαστικό και να τα πάρετε πίσω”.

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζ. Μακρή τοποθετήθηκε ως εξής:

Δεν ξέρω σε ποιο ψέμα του Γενικού Γραμματέα αναφέρεστε. Ο κ. Κόπτσης έχει τόσο καλή γνώση των θεμάτων, είναι τόσο ενημερωμένος και σοβαρός, που αποκλείεται να είπε κάτι που είναι ανακριβές.

Σε ό,τι αφορά την ένστασή σας

ότι κάνουμε οτιδήποτε για να μην κάνουμε προσλήψεις, θα σας θυμίσω ότι προσελήφθησαν τεσσεράμισι χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, οι πρώτοι στα εκπαιδευτικά χρονικά πέρυσι, σχεδόν δώδεκα χιλιάδες εκπαιδευτικοί φέτος.

Οι συγχωνεύσεις τμημάτων στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας

και ειδικότερα στο 5ο και 6ο Λύκειο Αιγάλεω, στο 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, στο 3ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας και σε Γυμνάσιο του Περιστερίου, που αναφέρετε ενδεικτικά, έγιναν με βάση τα στοιχεία που αντλήθηκαν από το πληροφοριακό σύστημα Myschool στο πλαίσιο της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και σύμφωνα πάντα με την ισχύουσα νομοθεσία για τον αριθμό των μαθητών στα σχολικά τμήματα.

Επισημαίνω ότι

ο μέσος όρος μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε σχέση με τον μέσο όρο των περισσότερων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα,

ο μέσος όρος είναι 19,94 μαθητές και μαθήτριες ανά τμήμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 17,41 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σ’ αυτά δεν γίνεται συμψηφισμός ακριτικών, ορεινών, νησιωτικών περιοχών με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Άρα, οι αριθμοί αποδίδουν την πραγματικότητα.

Για την αντιμετώπιση της διάδοσης της πανδημίας είπε

Για την εξασφάλιση της ομαλής δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας σημειώνω ότι όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες είναι τα συχνά αυτοδιαγνωστικά τεστ, η χρήση της μάσκας και ο έλεγχος για συμπτώματα. Η λιγότερο αποδοτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών.

Μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης,

στα οποία κάνει αναφορά και ο ECDC, υπολόγισαν ότι για να επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες μέσω μείωσης της πυκνότητας θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν σε τρία τμήματα, να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις μέρες στο σχολείο εναλλάξ, ενώ με το καθολικό τεστ, όπως είναι η πρακτική στη χώρα μας, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα -σε εμάς είναι περισσότερο από μία εβδομάδα, είναι τουλάχιστον δύο- επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης.

Το ενδιαφέρον στοιχείο αυτό δεν είναι τυχαίο. Πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη μας, τους μαθητές και τους γονείς και πηγάζει από τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου:

Τρεις χιλιάδες λιγότερα κρούσματα σε παιδιά τεσσάρων έως δεκαοκτώ ετών τον Σεπτέμβριο που τα σχολεία ήταν ανοικτά και γινόντουσαν εκατομμύρια τεστ σε σχέση με τον Αύγουστο που τα σχολεία ήταν κλειστά και γίνονταν πολύ λιγότερα τεστ.

Το δεύτερο στοιχείο που έχει επίσης σημασία είναι ότι

μειώθηκαν δραματικά και δραστικά τα κρούσματα στις ηλικίες δεκαπέντε έως δεκαοκτώ. Έχουμε δυόμισι φορές λιγότερα κρούσματα τον Σεπτέμβριο σε αυτές τις ηλικίες και αυτό νομίζω ότι οφείλεται στον εμβολιασμό, αλλά και στην πιστή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων”.

Ως προς τον εμβολιασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα είπε

“Οι εκπαιδευτικοί μας κατέδειξαν υπεύθυνη στάση. Ανταποκρίθηκαν μαζικά στο εμβολιαστικό πρόγραμμα. Θωράκισαν με αυτόν τον τρόπο την ατομική δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία και ήταν και παράδειγμα βεβαίως για τα παιδιά, αλλά και για όλους μας.

Και προχωρά επίσης ο εμβολιασμός μαθητών και μαθητριών από δώδεκα ετών και άνω. Ήδη, στους μαθητές και μαθήτριες με μία δόση κλεισμένου ραντεβού φτάνουμε στο 35% για τις ηλικίες δεκαπέντε έως δεκαοκτώ ετών και στο 17% για τις ηλικίες δώδεκα έως δεκατεσσάρων ετών”.

Δείτε επίσης

Μεταβολές σχολικών μονάδων: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή
Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: 2.018 προσλήψεις έως 04.10-Ποσοστό κάλυψης 79%
Ελλείψεις σε Παράλληλη στήριξη-Σχολικούς Νοσηλευτές-ΕΒΠ-Ψυχολόγους: Ερώτηση στη Βουλή 43 Bουλευτών ΣΥΡΙΖΑ
Στη Βουλή τα σχολικά γεύματα και οι συγχωνεύσεις τμημάτων από τον ΣΥΡΙΖΑ
Βουλή: Καταργήσεις-συμπτύξεις τμημάτων-Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας
Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή
ΔΟΕ για συγχωνεύσεις σχολείων: Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση