Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή από 43 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Με πρωτοβουλία της Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κας Ρ. Χρηστίδου και των Βουλευτών του Νότιου Τομέα Αθηνών ΣΥΡΙΖΑ Ι. Μπαλάφα, Ι. Μουζάλα, Ν. Παππά και Θ. Φωτίου,  κατατέθηκε Ερώτηση στη Βουλή  προς το Υπουργείο Παιδείας, με την οποία επισημαίνεται πως ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντί να δημοσιοποιήσει τα κενά εκπαιδευτικών στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καταργεί σχολικά τμήματα στην Ηλιούπολη, στο Βύρωνα αλλά και σε όλη την Ελλάδα.

Οι Βουλευτές ζητούν από την Υπουργό ΠΑΙΘ
  • Να μην προχωρήσει στις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων στην Ηλιούπολη, στο Βύρωνα αλλά και πανελλαδικά.
  • Να δημοσιοποιήσει τα κενά εκπαιδευτικών στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

_____________

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Ερώτηση

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων»

Με εντολή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και ενώ η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας επιχειρούν να υποβαθμίσουν σχολεία, συγχωνεύοντας τμήματα!

Αντί η ηγεσία του το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα

στην πρόσληψη εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, εξαιτίας των ελλείψεων σε καθηγητές και δασκάλους, επιδίδεται σε μια προσπάθεια απόκρυψης των κενών, καταργώντας σχολικά τμήματα αδιαφορώντας για τις αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες των συγχωνεύσεων αυτών.
Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το 2ου  Γυμνάσιο Ηλιούπολης.

Την Τρίτη 12/10/2021, εντελώς αιφνιδιαστικά,

οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου ενημερώθηκαν ότι τα τέσσερα τμήματα της Β’ Γυμνασίου, που λειτουργούσαν ήδη από πέρσι, θα συγχωνευτούν σε τρία με ανακατανομή των παιδιών, με αποτέλεσμα  σε κάθε σχολική αίθουσα να «στοιβαχτούν» 26 μαθητές.

Η συγχώνευση αυτή επιχειρείται σε ένα σχολείο

με επάρκεια αιθουσών και σε επικρατούσες υγειονομικές συνθήκες που επιβάλλουν, εξαιτίας της πανδημίας, την αραίωση των μαθητών και όχι την πύκνωση τους, καθώς η  ελαχιστοποίηση των μεταξύ τους αποστάσεων, όπως έχουν προειδοποιήσει όλοι οι ειδικοί επιστήμονες,  αυξάνει ραγδαία τις πιθανότητες της διασποράς του covid-19

Η σύμπτυξη αυτή των σχολικών τμημάτων στο  2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης

δεν είναι η μοναδική στην περιοχή. Ανάλογες αιφνιδιαστικές και αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων  δρομολογούνται από το Υπουργείο Παιδείας στο 1ο Λύκειο Ηλιούπολης, στα  2 Λύκεια του Βύρωνα αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα, όπως μαρτυρούν, πανελλαδικά, οι ανακοινώσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών αλλά και των Συλλόγων Γονέων που εύλογα διαμαρτύρονται για αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις στον χώρο της Παιδείας, έναν χώρο, που τα δύο προηγούμενα χρόνια έχει υποφέρει πολλά εξαιτίας της αδιαφορίας και της αδράνειας του Υπουργείου Παιδείας, απέναντι στα συσσωρευόμενα σχολικά προβλήματα.

Επειδή οι μαζικές συγχωνεύσεις

και η δημιουργία σχολικών τμημάτων με 26 και 27 μαθητές στην Ηλιούπολη, στο Βύρωνα αλλά και σε όλη τη χώρα, αποτελεί μια προφανή αντιπαιδαγωγική επιλογή, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και τη μάθηση των παιδιών και των εφήβων στο δημόσιο σχολείο

Επειδή πίσω από τους αριθμούς που εμφανίζονται στο Myschool,

υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται για να επιβιώσουν με πενιχρούς μισθούς και εν μέσω ενός τεράστιου κύματος ακρίβειας και μαθητές που επί δύο χρόνια, εκτός σχολικής τάξης, χωρίς βοήθεια από την Πολιτεία, προσπάθησαν, μέσω της οθόνης του υπολογιστή ή του κινητού τους να μορφωθούν και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου και αντί έστω και τώρα, να λάβουν βοήθεια από το ΥΠΑΙΘ, καλούνται να στοιβαχτούν σε ακόμα μεγαλύτερους αριθμούς στις σχολικές  αίθουσες, ενώ θα έπρεπε να επιχειρείται το αντίθετο

Επειδή η επιλογή των μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων

δεν αποτελεί μόνο αντιπαιδαγωγική αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνη υγειονομική επιλογή, εξαιτίας της πανδημίας του  covid-19, κάτι που όλοι οι ειδικοί λοιμωξιολόγοι, μηδενός εξαιρουμένου, παραδέχονται

Επειδή τα τεράστια ποσοστά απεργιακής συμμετοχής των εκπαιδευτικών

στην τελευταία απεργία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, στις 11/10 καταδεικνύουν με τον πιο προφανή τρόπο την αγωνία των λειτουργών του δημόσιου σχολείου για τη συστηματική συρρίκνωση του που επιχειρείται με πολλαπλό τρόπο, με συνεχείς αυταρχικές και αλαζονικές επιλογές της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, με αποκορύφωμα (μέχρι στιγμής) την τελευταία απόφαση για μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων

Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Προτίθεται να μην προχωρήσει στις συγχωνεύσεις

των σχολικών τμημάτων που έχει δρομολογήσει, στην Ηλιούπολη, στο Βύρωνα αλλά και πανελλαδικά, αναλογιζόμενη τις παιδαγωγικές και υγειονομικές συνέπειες της απόφασης αυτής;

Πόσα είναι αυτή τη στιγμή τα εκπαιδευτικά κενά

στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Σε πόσες συγχωνεύσεις τμημάτων

στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει προβεί το ΥΠΑΙΘ, από 1/8/2019 μέχρι και σήμερα;

Δείτε επίσης

Αναβολή συζήτησης στη Βουλή για συγχωνεύσεις τμημάτων, Σχολικούς Νοσηλευτές, σχολεία Ν. Μεσσηνίας
Ερώτηση στη Βουλή: Προβλήματα προσβασιμότητας στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας
Ειδικά Σχολεία Ιωαννίνων: Να προσληφθεί προσωπικό-Να επιλυθεί το στεγαστικό πρόβλημα
Τζούφη-Παράλληλη στήριξη: Περικοπές για εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού, σε βάρος της εκπαίδευσης
Ζέτα Μακρή-Παράλληλη στήριξη: 125% αύξηση στα αιτήματα από το 2016-17-Ειδική πρόσκληση για Σχολ. Νοσηλευτές
Προστασία εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων: Aμεση ανάγκη λήψης μέτρων-Ερώτηση στη Βουλή
Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών-Αναφορά στη Βουλή επιστολή αναπληρωτών και μονίμων
Κενά εκπαιδευτικών πάνω από 5.000 στα σχολεία της χώρας: Αναφορά στη Βουλή
Τροπολογία 7 άρθρων: Σχολικοί Νοσηλευτές-Βοηθοί Βρεφοκόμοι/Παιδοκόμοι-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΒΕ-ΚΔΒΜ-ΔΙΕΚ

Πριν φύγετε

 Εξετάσεις Β1 επιπέδου ΤΠΕ: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων πιστοποίησης
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply