Κυριακή, 26 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Α. Συρίγος: Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ήρθε για να μείνει

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Α. Συρίγος: Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ήρθε για να μείνει-“Ήδη αποφύγαμε να έχουμε το φαινόμενο εισαγωγής φοιτητών με βάσεις 1, 2 και 3”-Η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή.

“Η εκτίμησή μου είναι ότι η ΕΒΕ ήρθε για να μείνει. Είναι ένα δίκαιο σύστημα, το οποίο φωτογραφίζει τις εξετάσεις της συγκεκριμένης χρονιάς. Ας του δώσουμε χώρο και χρόνο να αναπνεύσει, να δούμε πώς θα λειτουργήσει. 

Ήδη αποφύγαμε να έχουμε το φαινόμενο εισαγωγής φοιτητών με βάσεις 1, 2 και 3. Ας αφήσουμε λίγο το σύστημα να αναπνεύσει και του χρόνου να δούμε εάν χρειάζονται να γίνουν και άλλες διορθωτικές κινήσεις.

Μία πάντως σας είπα ότι ήδη έγινε όταν δώσαμε τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να διορθώσουν πολύ υψηλές ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που είχαν βάλει”.

Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός ΠΑΙΘ κος Α. Συρίγος,

στο πλαίσιο συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης με θέμα τη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα προβλήματα και τις αδικίες που προέκυψαν, του Βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ) κου Β. Κεγκέρογλου.

Ο κος Συρίγος αναφερόμενος ειδικά στο παράδειγμα της Αρχιτεκτονικής Ξάνθης,

όπου σύμφωνα με τον κο Κεγκέρογλου υπάρχουν φοιτητές που ήθελαν να μπουν στην Αρχιτεκτονική, έγραψαν πάνω από 12, δεν μπήκαν και την ίδια ώρα η Αρχιτεκτονική έχει κενές θέσεις, επεσήμανε ότι

“Στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης είναι γεγονός ότι εισήχθησαν μόνο δέκα άτομα. Νομίζω ότι είναι κοινός τόπος, ότι και οι υπεύθυνοι της Σχολής αντελήφθησαν ότι έκαναν λάθος βάζοντας μια εξαιρετικά υψηλή ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής στο γραμμικό σχέδιο ήταν 17,4. Όταν το κατάλαβαν, ζήτησαν να το αλλάξουν, αλλά είχαν παρέλθει οι σχετικές προθεσμίες”.

Ακολούθως ανέφερε πως κατ’ εξαίρεση φέτος, με ειδική διάταξη, με το άρθρο 113 του ν.4842, δίνεται η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να τροποποιήσουν τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής για κάθε σχολή, ούτως ώστε να διορθωθούν αυτές τις στρεβλώσεις οι οποίες υπάρχουν.

Ως προς το θέμα της ισοβαθμίας, όπου ο κος Κεγκέρογλου ζήτησε όλοι οι ισοβαθμήσαντες να εισάγονται, ο Υφυπουργός ΠΑΙΘ τόνισε πως ο σχετικός νόμος έχει τροποποιηθεί τρεις φορές από το 2013 και προβλέπει ότι σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσότερων ατόμων, εκείνο το οποίο συμβαίνει είναι ότι εξετάζεται το μάθημα στο οποίο είχαν ισοβαθμία, αν είναι το πρώτο μάθημα ή το δεύτερο μάθημα, ανάλογα με τον βαθμό σημασίας που έχουν για το συγκεκριμένο πεδίο και αν μετά την εξάντληση των παραπάνω κριτηρίων εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, τότε περνάνε όλοι οι ισοβαθμούντες.

Τέλος στην αναφορά του κου Κεγκέρογλου για τους σεισμοπαθείς,

ο κος Συρίγος τοποθετήθηκε πως αναφορικά με τον σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου είχαν ήδη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την εισαγωγή φοιτητών στα Πανεπιστήμια.

Του χρόνου θα εξεταστούν όλα τα σχετικά αιτήματα που μπορεί να υπάρξουν.

“Φέτος λόγω του χρόνου που έγινε, δυστυχώς, ο σεισμός, την 27η Σεπτεμβρίου, είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, οπότε δεν τίθεται θέμα να αλλάξει κάτι για εκείνους που ήδη έχουν περάσει στα Πανεπιστήμια”, κατέληξε

Δείτε την Ερώτηση του Βουλευτή Β. Κεγκέρογλου

Δείτε επίσης

Τροπολογία 4 άρθρων: Προσλήψεις αναπληρωτών covid-αρμοδιότητες ΚΕΔΑΣΥ-Χρόνος Μεταθέσεων
Υπουργείο Παιδείας-Συγχωνεύσεις και κενά: 4,53% των τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές-Αριθμοί αποχωρήσεων, αδειών
Βορίδης-νέες πιστώσεις αναπληρωτών: Πρόθεση όλων το καλύτερο δυνατό προς όφελος της μαθητικής κοινότητα
Κυβερνητικός εκπρόσωπος: Τι απάντησε για το αν υπάρχει σκέψη να κλείσουν τα σχολεία στις “κόκκινες” περιοχές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση