Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Α. Συρίγος: Οχι στην κινητικότητα στα Πανεπιστήμια από τους ειδικούς-Για ποιους λόγους-Τι είπε για τις Πρακτικές Ασκήσεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Α. Συρίγος: Οχι στην κινητικότητα στα Πανεπιστήμια από τους ειδικούς-Για ποιους λόγους δεν τη θέλουν-Τι είπε για τις Πρακτικές Ασκήσεις στη Βουλή, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης της Χ. Κεφαλίδου του ΚΙΝΑΛ.

Οχι στην κινητικότητα στα Πανεπιστήμια

“Η επιτροπή των ειδικών ήταν αρνητική εξ αρχής. Για ποιο λόγο; Διότι οι φοιτητές έχουν ένα χαρακτηριστικό:

Ενώ είναι η ομάδα εκείνη η οποία έχει το μικρότερο πρόβλημα από πλευράς θνησιμότητας, ευτυχώς, για τον κορωνοϊό, είναι ταυτοχρόνως η ομάδα εκείνη, η οποία μεταδίδει σε μεγαλύτερο βαθμό τον κορωνοϊό, σε περίπτωση που κάποιος είναι ασυμπτωματικός ασθενής’.

Γι’ αυτόν τον λόγο δεν ήθελαν και την κινητικότητα στα Πανεπιστήμια, την μεταφορά από το ένα μέρος στο άλλο”.

Τα παραπάνω ειπώθηκαν από τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κο Αγγελο Συρίγο στη Βουλή

κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτού Δράμας του ΚΙΝΑΛ με θέμα: “Αδυναμία ολοκλήρωσης Διπλωματικών Εργασιών, Εργαστηριακών Μελετών και Πρακτικών Ασκήσεων τελειόφοιτων φοιτητών”.

Η κα  Κεφαλίδου αναφερόμενη στο θέμα επισήμανε ότι

υπάρχουν κάποιες ειδικότητες που έχουν είτε εργαστηριακές ασκήσεις είτε διπλωματικές εργασίες, είτε ακόμα και πρακτική άσκηση και μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί καμία εναλλακτική λύση για τη διεκπεραίωσή τους.

Επιπροσθέτως η Βουλευτής του ΚΙΝΑΛ ανέφερε ότι

έχει ζητηθεί να υπάρξει μια ειδική άδεια μετακίνησης για τους φοιτητές, να επιστρέψουν στις πόλεις όπου φοιτούν, ώστε να συνεχίσουν την εκπόνηση των εργασιών τους.

Καταλήγοντας τόνισε πως

“Φαίνεται ότι ενώ λύσεις υπάρχουν και μπορούν να υπάρξουν κάποιες εναλλακτικές προτάσεις, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από το Υπουργείο”.

Ο κος Συρίγος απάντησε λέγοντας πως

από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, από τις αρχές Ιανουαρίου, είναι σε διαρκή επικοινωνία με την επιτροπή των ειδικών, ζητώντας να βρούμε λύσεις σε αυτά τα προβλήματα.

“Ευελπιστώ ότι πολύ σύντομα θα μπορέσουμε να ανοίξουμε αυτές τις σχολές, με τη βοήθεια και των αυτοδιαγνωστικών τεστ. Η πρόθεση του Υπουργείου είναι να δώσει την παράταση χρόνου η οποία απαιτείται, για να μη χαθεί το εξάμηνο από αυτά τα παιδιά για τις πρακτικές και τις κλινικές ασκήσεις”, ανέφερε ο Υφυπουργός ΠΑΙΘ.

Συνέχισε δε λέγοντας πως

είναι υποχρεωμένος να αποδεχθεί τις προτάσεις των ειδικών παρότι θα ήθελε να είναι ανοικτά τα Πανεπιστήμια, πλην όμως κάθε ημέρα, όμως, αυτό το διάστημα μετράμε νεκρούς.

“Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Δυστυχώς, θεωρώ ότι λειτουργούμε σε καταστάσεις πολέμου'”, τόνισε ο κος Συρίγος, καταλήγοντας πως

“Έχουμε ζητήσει από την Επιτροπή των ειδικών και συζητείται σήμερα, για πολλοστή φορά, το θέμα των πρακτικών ασκήσεων των τελειοφοίτων. Είναι πραγματικά τραγική η κατάστασή τους, αλλά, επαναλαμβάνω, είναι συνθήκες πολέμου αυτές στις οποίες ζούμε”.

Ακολούθως παρέθεσε τα ήδη ληφθέντα μέτρα όπως:
  • Η έκδοση μίας υπουργικής αποφάσεως, στις 31 Μαρτίου, η οποία ορίζει τι γίνεται για τις πρακτικές ασκήσεις φοιτητών και στον πρώτο και στον δεύτερο κύκλο ΑΕΙ, σε περίπτωση που τους υπολειπόταν ένα μικρό χρονικό διάστημα, το 25% του συνολικού χρόνου, ώστε να μπορεί το τμήμα να αποφασίσει εάν έχουν περαιωθεί οι σπουδές τους.
  • Η παραχώρηση δυνατότητας, ώστε το Τμήμα να αποφασίζει σε τέτοιες περιπτώσεις τι θα γίνεται.
  • Η λήψη αποφάσεων οι οποίες σχετίζονται με τους φοιτητές των Σχολών Υγείας. Έχει προχωρήσει ο εμβολιασμός τους. Ενώ πρώτα ήταν μόνο για το έκτο έτος, τώρα γίνεται και στο πέμπτο και στο τέταρτο έτος.
Δείτε αναλυτικά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης “Αδυναμία ολοκλήρωσης Διπλωματικών Εργασιών, Εργαστηριακών Μελετών και Πρακτικών Ασκήσεων τελειόφοιτων φοιτητών

Δείτε επίσης

Ρυθμίσεις πρακτικής άσκησης φοιτητών ΑΕΙ | ΦΕΚ
Απόφαση για πρακτική άσκηση φοιτητών ΑΕΙ του Υφ. Παιδείας Α. Συρίγου
Πρακτική άσκηση μεταπτυχιακών ΕΑΕ και Σχολικής Ψυχολογίας: Ρύθμιση εναλλακτικών τρόπων πραγματοποίησης
Συρίγος: Τηλεκπαίδευση μέχρι 4 Ιουνίου στα ΑΕΙ-Θα μπορούσε να λειτουργήσει το self test στις πρακτικές ασκήσεις

Πριν φύγετε

 Πρόγραμμα 10 υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό: Από τον Όμιλο ΕΛΠΕ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση