Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΥΡΙΖΑ για αξιολόγηση εκπαιδευτικών και δήλωση Νίκου Φίλου περί “Δούρειου Ιππου”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΥΡΙΖΑ για αξιολόγηση εκπαιδευτικών και δήλωση Νίκου Φίλου περί “Δούρειου Ιππου”-Δέσμευση για άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

ΣΥΡΙΖΑ για αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Στη άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα προχωρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και συμμετέχει στην προσπάθεια κατάργησης του συστήματος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, και συνολικά των νόμων 4692/20 και 4823/21.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ως κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα προχωρήσει: “στην αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης για την παιδεία, στην άμεση θεσμοθέτηση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στον εκσυγχρονισμό των κτιριακών υποδομών και των προγραμμάτων σπουδών, στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών, στην επαναφορά της δημοκρατίας στο σχολείο, στη στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους σε μια αξιοπρεπή διαβίωση και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά”.

Επιπροσθέτως ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κος Νίκος Φίλης σε δήλωσή του αποκαλεί “Δούρειο Ιππο” της πολιτικής κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών της ολικής επαναφοράςτων διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων, την ατομική αξιολόγηση υπό τους όρους που επιχειρεί να την εφαρμόσει η κυβέρνηση.

Δείτε

Κεραμέως για ανακοινώσεις ΣΥΡΙΖΑ και Φίλη για την αξιολόγηση: “Ευχαριστούμε θερμά που υπενθυμίζουν τα έργα τους”

Ακολουθούν η ανακοίνωση του Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και η δήλωση του κου Φίλη

Α. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Η αξιολόγηση των «αρίστων» καταρρακώνει την δημόσια εκπαίδευση

(Όχι στην ομηρεία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών)

Μια ανάσα από τις εκλογές, η κ. Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσα από την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης, χρησιμοποιούν τους εκπαιδευτικούς ως όχημα για να απαξιώσουν ακόμη περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.

Πρόκειται για μια προσπάθεια επιστροφής στον «επιθεωρητισμό» και υπαγωγής του εκπαιδευτικού έργου στον έλεγχο των θιασωτών αναχρονιστικών αντιλήψεων και φορέων νεοφιλελεύθερων πρακτικών.

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συμπληρώνει τον κύκλο της μεθοδευμένης προσπάθειας κατηγοριοποίησης των σχολείων, τον οποίο άνοιξε η κυβέρνηση με την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Μένουν έτσι πιστοί στην αντιεκπαιδευτική τους πολιτική, που βασίζεται στην αντίληψη ότι οι μαθητές είναι «πελάτες» και οι ανισότητες «φυσική επιλογή», όπως έχει δηλώσει ο κ. Μητσοτάκης, με στόχο ένα φθηνό και ταυτόχρονα αντιδημοκρατικό δημόσιο σχολείο.

Η αξιολόγηση των «αρίστων» θέτει στο στόχαστρο τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να ανταποκριθούν σε νέες και απαιτητικές συνθήκες χωρίς υποστήριξη και επιμόρφωση, να εφαρμόσουν προγράμματα σπουδών που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, να διδάξουν σε πολύ διαφορετικές μεταξύ τους τάξεις των οποίων ο αριθμός μαθητών υπερβαίνει κατά πολύ τα διεθνώς προβλεπόμενα, χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό, ακόμη και σε υποδομές που καταρρέουν.

Πίσω από το δήθεν κίνητρο των μορίων κρύβεται, σε δεύτερη φάση, η παγίδα της μείωσης των μισθών ακόμη και των απολύσεων. Η ατομική αξιολόγηση συνδέεται με μισθολογικές αυξήσεις για τους λίγους και μειώσεις ή μισθολογική καθήλωση για τους πολλούς, στο πλαίσιο της σύνδεσης μισθού-παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα. Αυτό είναι το κρυφό σχέδιο της ΝΔ για την επαναφορά των εξοντωτικών μνημονιακών ρυθμίσεων για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Αυτό είναι το πραγματικό περιεχόμενο της δήθεν αξιολόγησης, απότοκα της οποίας θα είναι διαθεσιμότητες και απολύσεις και όχι η φημολογούμενη αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Η διακυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να εξαπατήσει την κοινωνία, αποδίδοντας στους εκπαιδευτικούς τα προβλήματα που σωρεύει στη δημόσια εκπαίδευση. Αποβλέπει στην χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ιδίως των νεοδιόριστων, που η κ. Υπουργός κρατά δόκιμους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, κατά παράβαση θεμελιωδών αρχών του υπαλληλικού δικαίου.

Αν δεν φύγουν, θα καταφέρουν πράγματι το στόχο τους: Να γυρίσουν το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στα χρόνια του φόβου και του τρόμου των μνημονίων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα μονιμοποιήσει άμεσα τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που κρατάει σε ομηρία η κ. Κεραμέως. Στηρίζει το εκπαιδευτικό κίνημα στις διεκδικήσεις του. Συμμετέχει στον αγώνα για την κατάργηση του συστήματος της κομματικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της σύστοιχης κατηγοριοποίησης σχολείων και συνολικά των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα προχωρήσει: στην αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης για την παιδεία, στην άμεση θεσμοθέτηση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στον εκσυγχρονισμό των κτιριακών υποδομών και των προγραμμάτων σπουδών, στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών, στην επαναφορά της δημοκρατίας στο σχολείο, στη στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους σε μια αξιοπρεπή διαβίωση και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά.

Για να παραμείνει η παιδεία καθολικό κοινωνικό δικαίωμα και για να επιτελεί η δημόσια εκπαίδευση την κοινωνική αποστολή της.

Β. Δήλωση Νίκου Φίλη, Βουλευτή και Τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Όσο πάσχιζε τόσο καιρό να πείσει τους εκπαιδευτικούς για το δήθεν «μη τιμωρητικό» χαρακτήρα της αξιολόγησης η υπουργός Παιδείας, γκρέμισε στη χθεσινή του συνέντευξη ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης. Τι ισχυρίζεται η υπουργός; Ότι η αξιολόγηση θα έχει ως αποτέλεσμα παραπάνω μόρια για την εξέλιξη του `καλού` εκπαιδευτικού και επιπλέον επιμόρφωση για τον `κακό`. Τι είπε ο κ. Μητσοτάκης; Ότι στο δημόσιο τομέα, δηλαδή και στην εκπαίδευση, η αξιολόγηση θα συνδεθεί με αυξήσεις μισθών για τους λίγους προφανώς που θα αξιολογούνται ως `άριστοι`. Ενώ, οι υπόλοιποι θα τιμωρούνται με μισθολογική καθήλωση που σε συνθήκες πληθωρισμού ισοδυναμούν με μείωση μισθού. Αποκαλύφθηκε έτσι ένα ακόμη ψέμα της κυρίας Κεραμέως.

Η ΝΔ δεν απομακρύνθηκε ποτέ από την πολιτική μείωσης του εισοδήματος των εκπαιδευτικών. Αλλιώς, σε συνθήκες καλπάζοντος πληθωρισμού θα έκανε δεκτή την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για καθιέρωση συστήματος Τιμαριθμικής Αναπροσαρμογής και χορήγηση άμεσα αύξησης 10% στους μισθούς του δημοσίου. Απλώς, η ΝΔ «σαλαμοποιεί» την πολιτική της προκειμένου να αποπροσανατολίσει και να κάμψει τις αντιδράσεις. Απώτερος στόχος βέβαια, πέραν της μείωσης του εισοδήματος των εκπαιδευτικών, είναι η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και η ολική επαναφορά των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων που είχε υλοποιήσει ως υπουργός Δημόσιας Διοίκησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Δούρειος ίππος αυτής της πολιτικής είναι η ατομική αξιολόγηση υπό τους όρους που επιχειρεί να την εφαρμόσει η κυβέρνηση. Γι` αυτό συνδέει ειδικά στους νεοπροσληφθέντες την αξιολόγηση με τη μονιμοποίησή τους, επιβάλλοντάς τους καθεστώς ομηρίας. Σε αυτή την πολιτική υψώνουν τείχη οι εκπαιδευτικοί. Σήμερα με τους αγώνες τους, αύριο με τη ψήφο τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχά είναι δίπλα τους. Ως κυβέρνηση θα καταργήσει την τιμωρητική αξιολόγηση και την αναβίωση του «επιθεωρητισμού», μισό αιώνα σχεδόν μετά την κατάργησή του. Θα επαναφέρει την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και την ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων. Για ένα σχολείο της Γνώσης, της Δημοκρατίας, της Ισότητας και της Ποιότητας.

Δείτε επίσης

Περί αξιολόγησης: 63 Πεδία και Κριτήρια για το έργο των εκπ/κών ! – Επιστολές της “Ομάδας Πειραματόζωων-Εκπαιδευτικών”

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-επιμόρφωση στελεχών: Διευθυντών και επιλεγέντων Συμβούλων Εκπαίδευσης 

Πλατφόρμα αξιολόγησης-Ηλεκτρονικός φάκελος-Τι θα αξιολογηθεί από το έργο εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα μετά 41 χρόνια-7 ερωτήσεις/απαντήσεις 

Νόμος 5014/2023 με τις διατάξεις για έναρξη αξιολόγησης-Συμβούλους Εκπ/σης και Συντονιστές Ε.Ε-Πρότυπα σχολεία 

Κεραμέως: Αρχίζει η αξιολόγηση εκπ/κών-Διορισμοί σε εξάρτηση με εκλογές-Πίνακες γενικής σύντομα-διάταξη για σχολική βία

 ΠΕΚ για έναρξη ατομικής αξιολόγησης: Ψευδεπίγραφος τίτλος-Στόχος η ψηφοθηρία και η επικοινωνιακή διαχείριση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση