Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΥΡΙΖΑ για απεργία-αποχή ΔΟΕ για τον μέντορα και τον ενδοσχολικό συντονιστή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΥΡΙΖΑ για απεργία-αποχή ΔΟΕ για τον μέντορα και τον ενδοσχολικό συντονιστή – Καλεί το ΥΠΑΙΘ να ξεκινήσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με τη ΔΟΕ για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης.

ΣΥΡΙΖΑ για απεργία-αποχή ΔΟΕ

Καινοφανής και εξαιρετικά επικίνδυνος είναι ο ισχυρισμός που περιλαμβάνεται στην αγωγή που άσκησε η Υπουργός Παιδείας, ότι δήθεν η απεργία της ΔΟΕ για τον μέντορα και τον ενδοσχολικό συντονιστή είναι πολιτική επειδή: “στρέφεται όχι κατά του Κράτους ως εργοδότη, αλλά κατά των φορέων των συντεταγμένων πολιτειακών λειτουργιών και έχει ως κύριο σκοπό […] είτε τη μεταβολή κάποιου φορέως της πολιτικής εξουσίας, […] είτε την αποτροπή ορισμένου πολιτικού ή πολιτικοοικονομικού προσανατολισμού των κυβερνώντων”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ και καλεί το ΥΠΑΙΘ να ξεκινήσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με τη ΔΟΕ για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ

Καινοφανής και επικίνδυνος ο ισχυρισμός ότι οι απεργίες… «νοθεύουν το πολίτευμα»

Την προσφιλή της τακτική του αυταρχισμού και της καταστολής, αντί της συνεννόησης και του διαλόγου, έχει επιστρατεύσει για μια ακόμη φορά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στην αντιπαράθεσή της με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα επίδικα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση με το άνοιγμα των σχολείων, σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη περίοδο για τη λειτουργία τους, έχουν την αφετηρία τους στην πάγια τακτική της κυβέρνησης να νομοθετεί χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Έτσι, μέτρα που επηρεάζουν καθοριστικά τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολείων και επιβαρύνουν αφόρητα το έργο των εκπαιδευτικών, όπως αυτά που αφορούν τον «μέντορα» και τον «ενδοσχολικό συντονιστή», η κυβέρνηση επιχειρεί να τα επιβάλει διά πυρός και σιδήρου, δείχνοντας πάντα τη σταθερή προσήλωσή της στην επιλογή των δικαστικών προσφυγών και διώξεων.

Αλλά και σε αυτή την αυταρχική της επιλογή η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξαντλεί κάθε επίφαση δημοκρατικότητας, όταν προωθεί διαδικασίες σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, που κινδυνεύουν να μετατρέψουν τη νομική παρέμβαση σε παρωδία.

Επιπλέον, είναι καινοφανής και εξαιρετικά επικίνδυνος ο ισχυρισμός που περιλαμβάνεται στην αγωγή που άσκησε η υπουργός Παιδείας, ότι δήθεν η απεργία είναι πολιτική επειδή: «στρέφεται όχι κατά του Κράτους ως εργοδότη, αλλά κατά των φορέων των συντεταγμένων πολιτειακών λειτουργιών και έχει ως κύριο σκοπό […] είτε τη μεταβολή κάποιου φορέως της πολιτικής εξουσίας, […] είτε την αποτροπή ορισμένου πολιτικού ή πολιτικοοικονομικού προσανατολισμού των κυβερνώντων».

Με παρόμοια επιχειρηματολογία, κάθε απεργία μπορεί να χαρακτηρίζεται ως πολιτική, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται συνολικά το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία.

Η κυβέρνηση με αυτή την τακτική της είναι η ίδια που οδηγεί σε «νόθευση του πολιτεύματος», ενώ ταυτόχρονα δεν αφήνει καμία άλλη επιλογή στους / στις εκπαιδευτικούς από την οδό των κινητοποιήσεων και της απεργίας-αποχής.

Καλούμε την κυβέρνηση να εγκαταλείψει πάραυτα τις πρακτικές του αυταρχισμού και της αδιαλλαξίας, και να ξεκινήσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με τη ΔΟΕ για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης, που θα διασφαλίζει τη δημοκρατία στο σχολείο και την παιδαγωγική καταλληλότητα των όποιων μέτρων, και δεν θα επιβαρύνει αφόρητα το εκπαιδευτικό έργο χωρίς ουσιαστικό όφελος.

Ταυτόχρονα, επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά την ανάγκη να ασχοληθεί επιτέλους η κυβέρνηση και με τα πιο άμεσα και καυτά προβλήματα των σχολείων, όπως είναι η διασφάλιση της υγείας των παιδιών και των εκπαιδευτικών, η άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στο μορφωτικό έργο του σχολείου και η επείγουσα κάλυψη των σοβαρών διδακτικών κενών σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Δείτε επίσης

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ΔΟΕ στα δικαστήρια της Ευελπίδων τη Δευτέρα 26.09 για την εκδίκαση προσφυγής του ΥΠΑΙΘ 

Αγωγή Υπουργείου Παιδείας κατά ΔΟΕ για την απεργία-αποχή για Μέντορα και Ενδοσχολικό Συντονιστή 

Απεργία-αποχή για Μέντορα και Ενδοσχολικό Συντονιστή: Ενέργειες–βήματα από τη ΔΟΕ 

Μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές: Απεργία-αποχή κηρύσσει η ΔΟΕ κατά της εφαρμογής των Υπουργικών Αποφάσεων 

Απεργία-αποχή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για μέντορες και συντονιστές 

ΦΕΚ: Μέντορας-Ενδοσχολικός Συντονιστής-Λειτουργία Εκπαιδευτικών Ομίλων – Οι 3 Αποφάσεις 

Δείτε επίσης

Λειτουργία Δημοτικών σχολείων 2022-23 | Εγκύκλιος 

Λειτουργία Νηπιαγωγείων 2022-23: Οργάνωση και Λειτουργία – Φοίτηση και Σχολική Ζωή – Μαθητική Μέριμνα 

Πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία Α/θμιας, Β/θμιας και ΕΑΕ για το σχ. έτος 2022-23 | Εγγραφο 

Πότε θα λήξουν τα μαθήματα το 2023-Το Πρόγραμμα εξετάσεων όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση