Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΥΡΙΖΑ για Κοινωνικές Επιστήμες: Δέσμευση πλήρους αποκατάστασης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΥΡΙΖΑ για Κοινωνικές Επιστήμες: Δέσμευση πλήρους αποκατάστασης προς όφελος της μόρφωσης των μαθητών και της διαμόρφωσης υπεύθυνων και σκεπτόμενων πολιτών.

ΣΥΡΙΖΑ για Κοινωνικές Επιστήμες

Ο Θοδωρής Μαλαγάρης κοινοποίησε την Ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και του Τμήματος Παιδείας “για τον εξοβελισμό-αφανισμό -διωγμό των Κοινωνικών Επιστημών και την ανάγκη άμεσης αποκατάστασης τους”, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.

Δείτε την Ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και του Τμήματος Παιδείας
Ανακοίνωση για τον αφανισμό των κοινωνικών επιστημών από το σχολείο

Μια ακρωτηριασμένη, ακόμα πιο υποβαθμισμένη και αναχρονιστική εκπαίδευση επιφυλάσσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τη νέα γενιά από τον προσεχή Σεπτέμβριο μετά την απόφασή της να   καταργήσει από το πρόγραμμα μαθημάτων του Λυκείου τα μαθήματα της Κοινωνιολογίας και γενικότερα των κοινωνικών επιστημών.

Έτσι,  ενώ το Υπ. Παιδείας διαβεβαιώνει ότι όλα είναι εντελώς έτοιμα για ένα νέο ξεκίνημα μετά την πανδημία, το σχολείο εμφανίζεται  όλο και περισσότερο απογυμνωμένο από μαθήματα αναγκαία για την προετοιμασία των νέων για τη σύγχρονη κοινωνία.

Συγκεκριμένα, με τον νόμο 4692 του 2020

«Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» προέκυψαν δραματικές αλλαγές στα διδασκόμενα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών του Γενικού Λυκείου.

1. Καταργήθηκε η Κοινωνιολογία από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα,

ενώ παράλληλα εξαφανίστηκε εντελώς και ως μάθημα από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου. Στην απόφαση αυτή το ΥΠΑΙΘ οδηγήθηκε χωρίς κάποια σοβαρή επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση και χωρίς να συνεκτιμηθεί η άποψη της ΟΛΜΕ.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο,

οι αρμόδιοι επιστήμονες που διδάσκουν στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα τονίζουν με έμφαση ότι η κοινωνιολογική γνώση είναι “εξαιρετικά απαραίτητη για τις σπουδές στα αντικείμενα αυτά, όπως άλλωστε μαρτυρούν και τα προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων”.

Και αναφέρονται σε πανεπιστημιακά τμήματα που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα στο χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών.

Προσθέτουν μάλιστα

ότι αυτή η απόφαση “αδικεί τους μαθητές που θα σπουδάσουν σε αυτά τα πανεπιστημιακά τμήματα, ενώ ταυτόχρονα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην έρευνα, τη διδασκαλία και την κοινωνική συνεισφορά αυτών των τομέων της επιστημονικής γνώσης”.

2. Ταυτόχρονα, με τις αλλαγές που έγιναν στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολικού έτους 2020/21

καταργήθηκαν και δύο άλλα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών από τη B΄ Λυκείου, το μάθημα γενικής παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία», και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών».

Και ενώ σε όλη την Ευρώπη

τονίζεται η σημασία της ιδιότητας του πολίτη και της δημοκρατικής παιδείας, στη χώρα μας οι έφηβοι και μελλοντικοί πολίτες δεν θα έχουν πλέον την ευκαιρία να συζητούν και να προβληματίζονται στα ώριμα μαθητικά τους χρόνια πάνω σε θέματα σχετικά με τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πολιτών.

3. Τέλος, μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία της «Πολιτικής Παιδείας» και στην Α’ Λυκείου,

που είναι το μοναδικό μάθημα, κουτσουρεμένο κι αυτό, που απόμεινε για τους / τις εκπαιδευτικούς των κοινωνικών επιστημών να διδάσκουν από κοινού με τους οικονομολόγους στο Λύκειο.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ.,

κινούμενη από ακραίες ιδεοληψίες και αναχρονισμούς, έχει κηρύξει πόλεμο εναντίον των κοινωνικών επιστημών, χωρίς να είναι σε θέση να εκτιμήσει τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στη μορφωτική συγκρότηση των νέων. Παράλληλα, βάλθηκε να εξαφανίσει έναν ολόκληρο κλάδο από τη δημόσια εκπαίδευση, που απαρτίζεται από Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς επιστήμονες και Νομικούς.

Οι μόνιμοι διορισμοί σε αυτές τις ειδικότητες ουσιαστικά ακυρώνονται,

οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις υπονομεύονται και όσοι ήδη εργάζονται στην εκπαίδευση απώλεσαν τις οργανικές θέσεις τους και υποχρεώνονται να αναζητήσουν τη συμπλήρωση του ωραρίου τους περιπλανώμενοι από σχολείο σε σχολείο.

Στις 2 Ιουνίου

η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποφάσισε να διδαχτεί το μάθημα της Κοινωνιολογίας για τελευταία φορά στα Λύκεια της χώρας, λίγο πριν συμπληρώσει τέσσερις δεκαετίες αδιάλειπτης παρουσίας στην εκπαίδευση και το αντίστοιχο βιβλίο να μπει στο ράφι. Ας είναι βέβαιη όμως ότι η τελευταία λέξη δεν έχει ειπωθεί ακόμα.

Το βιβλίο θα το ξανακατεβάσουμε από το ράφι,

θα το εμπλουτίσουμε με νέα γνώση όσες φορές κι αν χρειαστεί, και θα το καταστήσουμε διαρκή πηγή ανάλυσης και προβληματισμού της νέας γενιάς, στα χέρια εκπαιδευτικών που θα το προσεγγίσουν με αγάπη και γνώση. Το οφείλουμε αυτό στο μέλλον του τόπου μας, το οφείλουμε στη νέα γενιά, που τόσο σκληρά δοκιμάστηκε τα τελευταία χρόνια από την αρνητική συγκυρία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Δεσμεύεται ότι

θα αποκαταστήσει πλήρως τις Κοινωνικές Επιστήμες προς όφελος της μόρφωσης των μαθητών και της διαμόρφωσης υπεύθυνων και σκεπτόμενων πολιτών.

 Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας Αττικής

Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Δείτε επίσης

ΠΕΕΚΕ: Κατεπείγουσες δράσεις εν όψει πλήρους απουσίας των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από το Λύκειο
Ψήφισμα-Κοινωνικές Επιστήμες: Για την επαναφορά τους στο Λύκειο

Δείτε ακόμη

Νόμος 4807/2021: Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Οργανικές θέσεις-Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο-Παράταση σχολ. έτους
Λήξη μαθημάτων Δημοτικού-Νηπιαγωγείου: Εφαρμοστική Εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας
 Εγκύκλιος Παράλληλης Στήριξης 2021-22: Διαδικασία-Εγκρίσεις-Εκπαιδευτικοί-ΕΒΠ-Σχολικοί Νοσηλευτές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Βασίλης Βούγιας

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση