Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τα αγγλικά στην ειδική αγωγή: Τι διεκδικεί ο ΣΥΚΑΓΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα αγγλικά στην ειδική αγωγή: Τι διεκδικεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Γενικής και Ειδικής Αγωγής (ΣΥΚΑΓΕ) – Ανακοίνωση.

Τα αγγλικά στην ειδική αγωγή

Για άνιση αντιμετώπιση του μαθήματος των Αγγλικών και του ωφελούμενου μαθητικού πληθυσμού όλων των βαθμίδων Ειδικής Εκπαίδευσης μιλά ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Γενικής και Ειδικής Αγωγής (ΣΥΚΑΓΕ) και διεκδικεί την αύξηση ωρών διδασκαλίας για τα Αγγλικά στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ, τη σύσταση οργανικών θέσεων ΠΕ06 στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή και τη συμπερίληψη της Αγγλικής Γλώσσας  στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Αγωγή αντίστοιχα, καθώς και την ένταξη των ΠΕ06 στα ΚΕΔΑΣΥ με στόχο την ορθή  πρώιμη διάγνωση.

Ακολουθεί η σχετική Ανακοίνωση

Τα αγγλικά στην ειδική αγωγή

Το Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Γενικής και Ειδικής Αγωγής (ΣΥ.Κ.Α.Γ.Ε.), διαπιστώνοντας την άνιση αντιμετώπιση του μαθήματος των Αγγλικών και του ωφελούμενου μαθητικού πληθυσμού όλων των βαθμίδων Ειδικής Εκπαίδευσης, επισημαίνει τα εξής:

  • Τα Αγγλικά είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Ειδικής Αγωγής, ενώ θεωρείται προαπαιτούμενη γνώση σε κάθε Σχολή και Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια- Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) προσφέρονται ελάχιστες ώρες Αγγλικών σε σχέση με τη Γενική Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες που εξετάζονται υποχρεωτικά με  Τράπεζα Θεμάτων στα Αγγλικά  στην Α’ Λυκείου, να στερούνται επαρκούς προετοιμασίας. Με την αποφοίτησή τους δε, λαμβάνουν απολυτήριο ειδικότητας με επαγγελματικά δικαιώματα και διεκδικούν την είσοδό τους σε τριτοβάθμιες σχολές  μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και θέσεις εργασίας μέσω ΑΣΕΠ, όπου η ξένη γλώσσα είναι προαπαιτούμενο προσόν.
  • Όσο για την παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια Γενική Αγωγή, παρατηρούμε ότι τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες, “θεραπεύονται” κατά την ώρα των Αγγλικών και δεν τους παρέχεται η παράλληλη στήριξη την οποία λαμβάνουν στα υπόλοιπα γλωσσικά μαθήματα. Είναι απαράδεκτο και άδικο οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (αυτισμό, δυσλεξία, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα) να θεωρούνται τυπικοί την ώρα της διδασκαλίας των Αγγλικών και να  μεταβαίνουν στο Γυμνάσιο ή στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ με μηδενικές γνώσεις της γλώσσας.
  • Καθώς η Αγγλική γλώσσα απουσιάζει από τα Τμήματα Ένταξης και την πλειοψηφία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Ειδικής Αγωγής, με μηδέν τον αριθμό οργανικές θέσεις πανελλαδικά, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως πολυτέλεια, με τους γονείς να επωμίζονται τα έξοδα για την εκμάθησή της.

Με βάση τα προαναφερθέντα, διεκδικούμε

  • Την αύξηση ωρών διδασκαλίας για τα Αγγλικά στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ ή τουλάχιστον την εξίσωσή τους με τα Ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια καθώς είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο ειδικό μάθημα με Τράπεζα Θεμάτων, προαπαιτούμενο για την εισαγωγή σε αρκετές πανεπιστημιακές σχολές και προαπαιτούμενο συμμετοχής στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
  • Τη σύσταση οργανικών θέσεων ΠΕ06 στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή καθώς για ανεξήγητο λόγο, η  ειδικότητά μας εξαιρέθηκε από τις οργανικές θέσεις που συστάθηκαν το καλοκαίρι που μας πέρασε.
  • Τη συμπερίληψη της Αγγλικής Γλώσσας  στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Αγωγή αντίστοιχα, καθώς και την ένταξη των ΠΕ06 στα ΚΕΔΑΣΥ με στόχο την ορθή  πρώιμη διάγνωση.

Για τον ΣΥ.Κ.Α.Γ.Ε.

Η Πρόεδρος                                     Η Γραμματέας

Τριανταφυλλιά Γεωργιάδου        Μαρία Λαμπροπούλου

Δείτε επίσης

Καταγραφή λειτουργικών κενών για πρόσληψη αναπληρωτών στη Δ΄ Φάση-Να τα δηλώσουν όλα οι Δ/νσεις 

Μόνιμοι διορισμοί 2025 στην Ειδική Αγωγή με τους ισχύοντες Πίνακες ΑΣΕΠ-Προσλήψεις αναπληρωτών με νέους Προσωρινούς 

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο 2025: Διαδικτυακές ενημερώσεις προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply