Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τα αναπληρωτάκια: Αρθρο για τον θεσμό των ΕΔΕΑΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα αναπληρωτάκια: Αρθρο για τον θεσμό των ΕΔΕΑΥ του Μιχαήλ Βολκίδη-αναπληρωτή ΠΕ30-Οργανωτικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων ΕΕΠ Ειδικής Αγωγής.

Τα αναπληρωτάκια

 Μια φορά κι έναν καιρό, το μακρινό 2013-2014 ξεκίνησε πιλοτικά το πρόγραμμα των ΕΔΕΑΥ και έτσι τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά αναπληρωτάκια Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι σε δομές γενικής αγωγής.

Τα αναπληρωτάκια γεμάτα ενθουσιασμό έδιναν όλο τους το ΕΙΝΑΙ στην υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους ακόμα και εάν κάποιες φορές μόλις δυο αναπληρωτάκια έπρεπε να υποστηρίξουν πάνω από 1200 οικογένειες ή να πηγαίνουν σε 9 σχολικές μονάδες την εβδομάδα ή ακόμα ακόμα και να πηγαίνουν μια μέρα την εβδομάδα παίρνοντας πλοίο σε ένα νησί!!

Τέτοιο ήταν αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα. Δύσκολο και απαιτητικό.

Κάθε μέρα άλλο σχολείο.

Άλλα τα αναπληρωτάκια ήταν χαρούμενα και ευγνωμονούσαν που είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν και μάλιστα στο αντικείμενο τους και μάλιστα με παιδιά!

Τα χρόνια πέρναγαν το ένα μετά το άλλο

αλλά το πρόγραμμα παρέμενε πιλοτικό και τα αναπληρωτάκια μεγάλωναν και δεν κατανοούσαν γιατί δοκιμάζονται ακόμα, αφού τόσα χρόνια έχουν περάσει και εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Ώσπου μια μέρα

η κα. Δρακουμέλενα, για να εξυπηρετήσει άλλους δικούς της μοχθηρούς σκοπούς, είπε στα αναπληρωτάκια -”τόσα χρόνια εδώ κάπου χρειάζεστε και εσείς, θα σας κάνω οργανικές θέσεις αλλά όχι στα σχολεία που δουλεύατε αλλά αλλού και μην ρωτάτε γιατί! Για το καλό σας είναι. Ξέρω καλύτερα εγώ!”

Και τους έκανε όντως οργανικές θέσεις. Αλλού βέβαια. Και τα αναπληρωτάκια ήταν τόσο ευτυχισμένα που μετά από 8 σχολικές χρονιές συνεχούς παρουσίας στην γενική αγωγή ”κάπου χρειαζόντουσαν και αυτοί” και ”μπήκαν και αυτοί σε ένα οργανόγραμμα δομής έτσι να υπάρχουν”.

Και που ξέρετε ίσως μια μέρα και να διοριστούν. Μετά από πόσες συνεχείς σχολικές χρονιές δεν ξέρουμε, βέβαια.

Βέβαια,

είναι και πολλά άλλα αναπληρωτάκια, όπως οι Σχολικοί Νοσηλευτές που υποστηρίζουν παιδιά με επιληψία και άλλα προβλήματα υγείας ή παιδιά που χτυπάνε στο διάλειμμα.

Αυτούς γιατί άραγε δεν τους έκανε οργανικές θέσεις η κα. Δρακουμέλενα; Ποιος ξέρει; Ίσως κάποια μέρα τα παιδάκια μάθουν να αυτοθεραπευονται. Μακάρι! Τι ωραία που θα ήταν!

Υπάρχουν και άλλα πολλά αναπληρωτάκια

Ε.Β.Π και Λογοθεραπευτές και Εργοθεραπευτές και Φυσικοθεραπευτές και Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών που βάση επιστημονικής τεκμηρίωσης και των καλών πρακτικών που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες του εξωτερικού υποστηρίζουν τα παιδάκια στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης.

Ούτε αυτά όμως υπάρχουν στα οργανογράμματα των σχολείων της γενικής αγωγής.

Και χιλιάδες χιλιάδων άλλα αναπληρωτάκια

όλων των κλάδων που μαθαίνουν τα παιδιά γράμματα και αριθμούς, μοιράζουν απλόχερα τις αγκαλιές όταν αυτά τα χρειάζονται, τα υποστηρίζουν και τους εισάγουν στον όμορφο κόσμο των τεχνών και του πολιτισμού, τους μαθαίνουν για το πως λειτουργεί η κοινωνία μας και πολλά άλλα!

Όλοι χρήσιμοι

που προσφέρουν και δίνουν όλο τους το ΕΙΝΑΙ για το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας, σε μικρά νησάκια όπου υπάρχουν λίγα παιδάκια στο σχολείο και ακόμα και σε ορεινά χωρία!

Όλοι αυτοί γιατί δεν υπάρχουν σε οργανογράμματα σχολείων, αφού όλα αυτά τα χρόνια καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες;

Δεν μπορώ να καταλάβω….

Μιχαήλ Βολκίδης

ΠΕ 30 Κοινωνικών Λειτουργών – Αναπληρωτής

Δείτε επίσης

Συνολικός αριθμός υπηρετούντων ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2020-21 | Πίνακες του ΥΠΑΙΘ στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε κλάδο ΕΕΠ ΠΕ23 Ψυχολόγων | Απόφαση
Αποσπάσεις εντός περιοχής ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ενημέρωση για τη διαδικασία-Τι ισχύει για τους νεοδιόριστους
Αποσπάσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ 2021-22: Τα ονόματα των αποσπασθέντων
Οργανικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ ΚΕΣΥ-ΣΜΕΑΕ 2021: Επικαιροποιημένα στοιχεία-Ενημέρωση Γ. Μπουλμέτη-Β. Βούγια
Υπηρεσιακές Μεταβολές εκπαιδευτικών: Η σειρά που ακολουθείται-Επισημάνσεις και παράθεση διατάξεων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση