Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν παρόλο που πλησιάζουν τα Χριστούγεννα – Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν παρόλο που πλησιάζουν τα Χριστούγεννα – Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων – Ζητά διενέργεια Φάσης πρόσληψης αναπληρωτών.

Τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν

Την άμεση διενέργεια της επόμενης φάσης αναπληρωτών γενικής αγωγής με σκοπό να καλυφθούν τα εναπομείναντα κενά που υπάρχουν ακόμη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και όσα προέκυψαν από αναβαθμίσεις, παραιτήσεις ή άδειες και την κάλυψη της ειδικής αγωγής καθώς υπάρχουν εκατοντάδες γνωματεύσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι απαραίτητη η παροχή ειδικής και εξειδικευμένης εκπαίδευσης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ζητά η Πρωτοβουλία Φιλολόγων.

Ακολουθεί η σχετική Ανακοίνωση

Δυο μήνες μετά την επίσημη έναρξη του σχολικού έτους και παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας πως η τρέχουσα σχολική χρονιά θα είναι η χρονιά του σχολείου, τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν και οι διδακτικές ώρες που χάνονται είναι χιλιάδες! Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι έχουν καλυφθεί περίπου κατά το ήμισυ τα κενά που δηλώθηκαν από τις οικείες Διευθύνσεις εκπαίδευσης.  Με άλλα λόγια, εν γνώσει της πολιτικής ηγεσίας καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών στην ισότιμη και δωρεάν εκπαίδευση και πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που άλλες χρονιές δούλευαν από την πρώτη ή τη δεύτερη φάση παραμένουν άνεργοι και σε ομηρεία.

Όσον αφορά τμήμα υποδοχής (ΖΕΠ) ,είναι  γνωστό ότι φέτος ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στη β φάση; γεγονός που μας έκανε όλους να αναθαρρύσουμε  ότι τα πράγματα φέτος  γίνονται όπως πρέπει, στην ώρα τους. Δυστυχώς όμως,  η χαρά για τους μαθητές μας δεν κράτησε πολύ,καθώς λόγω των αναβαθμίσεων, υπάρχουν αρκετά τμήματα που έμειναν  κενά χωρίς καθηγητές, με αποτέλεσμα οι αλλοδαποί μαθητές να μην μπορούν να συνεχίσουν την προσπάθεια τους για να μάθουν καλύτερα τη γλώσσα μας και να μην έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Είναι πολύ λυπηρό αυτό και πρέπει άμεσα να καλυφθούν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί χωρίς να χάνεται άλλος χρόνος και να γίνονται πισωγυρίσματα , με καθηγητές που θα συνεχίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο και θα προσφέρουν σε αυτά τα παιδιά μια καλύτερη ευκαιρία για ένταξη στο ελληνικό σχολείο.

Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που βιώνουμε φέτος είναι η ελλειπής καλυψη των κενών της ειδικής αγωγής. Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και για ακόμα μια φορά οι μαθητές με ειδικες εκπαιδευτικές αναγκες αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια στη φοίτηση τους. Οι προσλήψεις μέσω της  ειδικής πρόσκλησης καλύπτουν μόνο τα κενά που προέκυψαν από τις ήδη υπάρχουσες προσλήψεις της Α΄ και Β΄ φάσης κι όχι το σύνολο των κενών που έχουν δηλωθεί και υπάρχουν από την αρχή του σχολικού έτους έως σήμερα.  Με την καθυστέρηση της επόμενης φάσης η ειδική αγωγή βρίσκεται σε τέλμα. Ενδεικτικά έχει ήδη ακάλυπτα 438 κενά μετά τη δεύτερη φάση προσλήψεων. Με τη στασιμότητα  αυτή δημιουργούνται προβλήματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,  καθώς δεν τους δίνεται η εξειδικευμένη βοήθεια που χρειάζονται. Ακόμη τα κενά αυξάνονται λόγω των νέων γνωματεύσεων αλλά και των αδειών των υπηρετούντων συναδέλφων.

Είναι καιρός η πολιτεία να επωμιστεί τις ευθύνες της και να προβεί άμεσα σε προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν τα κενά και να υπάρξει ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους μαθητές. Συνεπώς ζητάμε:

  1. Την άμεση διενέργεια της επόμενης φάσης αναπληρωτών γενικής αγωγής με σκοπό να καλυφθούν τα εναπομείναντα κενά που υπάρχουν ακόμη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και όσα προέκυψαν από αναβαθμίσεις, παραιτήσεις ή άδειες των συναδέλφων
  2. Την επιτακτική κάλυψη της ειδικής αγωγής καθώς υπάρχουν εκατοντάδες γνωματεύσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι απαραίτητη η παροχή ειδικής και εξειδικευμένης εκπαίδευσης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Πρωτοβουλία Φιλολόγων

Δείτε επίσης

Ιση μεταχείριση των αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά ο ΣΑΚΕΑ από το Υπουργείο Παιδείας 

ΠΕΝΑΦΑ για άνοιγμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής: Ανησυχεί για την καθυστέρηση και ζητά να εκδοθεί η Προκήρυξη 

Οργανικά κενά: Πως προκύπτουν στην Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply