Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τα ΟΧΙ στην Εκπαίδευση | Αρθρο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα ΟΧΙ στην Εκπαίδευση: Αρθρο του Αθανάσιου Γρίβα, τ. Διευθυντή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου – ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας, με αφορμή την επέτειο του “ΟΧΙ”.

Τα ΟΧΙ στην Εκπαίδευση

Αρθρο του Αθανάσιου Γρίβα, τ. Διευθυντή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου – ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας

Σαν εκπαιδευτικός με 36 χρόνια στην εκπαίδευση, υπηρετώντας την από όλες τις θέσεις θα ήθελα προσαρμόζοντας την αυριανή γιορτή, να πούμε όλοι μαζί ένα

ΟΧΙ, στην ύπαρξη του θεσμού των αναπληρωτών όπου κάθε χρόνο τοποθετούνται στα σχολεία, για να καλύψουν υπαρκτά- κανονικά κενά και ΝΑΙ στους μόνιμους διορισμούς, αφού πολλά σχολεία έχουν μεγάλες ανάγκες.

ΟΧΙ στην ύπαρξη της παράλληλης στήριξης που ενώ ως θεσμός αρχικά, και ορθά, προέβλεπε την παράλληλη στήριξη από έναν εκπαιδευτικό προς ένα μαθητή έχει καταντήσει ο εκπαιδευτικός αυτός, να είναι ένα πασπαρτού, αφού πολλές φορές καλείται λόγω ελλείψεων να κάνει ΜΑΘΗΜΑ σε όλες τις τάξεις η θα κάνει αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που λείπουν, με τις προφορικές οδηγίες άνωθεν. ΝΑΙ λοιπόν στην παράλληλη στήριξη όπου ένας εκπαιδευτικός θα προσλαμβάνεται για κάθε μαθητή που το έχει ανάγκη.

ΟΧΙ στην υπονόμευση του θεσμού του δημόσιου σχολείου. ΝΑΙ στην ενίσχυση του δημόσιου σχολείου τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε ανθρώπινο και έμψυχο δυναμικό.

ΟΧΙ σε διευθυντές οι οποίοι έχουν επωμισθεί ένα τεράστιο γραφειοκρατικό έργο, με αποτέλεσμα να χάνουν το παιδαγωγικό τους ρόλο και το παιδαγωγικό έλεγχο ενός σχολείου και να είναι υπάλληλοι διοικητικοί. ΝΑΙ στην πρόσληψη διοικητικών υπαλλήλων σε κάθε σχολείο, έτσι ώστε να μπορούν να συνδράμουν και να βοηθούν τον εκάστοτε διευθυντή ώστε να μπορέσει αυτός να εκτελεί σωστά τα καθήκοντά του.

ΟΧΙ στην ύπαρξή σχολικών εγχειριδίων βιβλίων τα οποία παραμένουν ίδια για αρκετό καιρό ενώ τα πράγματα τριγύρω όλα έχουν αλλάξει. ΝΑΙ στη δημιουργία ομάδων μάχιμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι σε συνεργασία μεταξύ τους θα μπορέσουν, αντλώντας πληροφορίες από την καθημερινή σχολική ζωή ,από τα ενδιαφέροντα από τις τάσεις και από αυτά τα οποία έχουν ανάγκη οι δικοί μας μαθητές να συγγράψουν καινούργια βιβλία βασισμένοι σε αυτά τα δεδομένα για να τα κάνουν πιο ελκυστικά.

ΟΧΙ σε δασκάλους, που θέλουμε να τους μετατρέψουμε σε διεκπεραιωτές-διαχειριστές ενός έργου που στοχεύει σε ένα μόνο μέρος της παιδείας. ΝΑΙ σε εκπαιδευτικούς, των οποίων ο στόχος θα είναι η ολοκληρωτική εκπαίδευση των παιδιών σε όλους τους τομείς.

ΟΧΙ στην ύπαρξη σχολείων των οποίων λείπουν βασικές ειδικότητες. ΝΑΙ στην τοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε κάθε σχολείο, τα οποία σχολεία θα ενισχύσουμε με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και να δημιουργηθεί ένα παρατηρητήριο όπως υπήρχε παλιά της βίας ανά περιοχές σχολείων.

ΟΧΙ στο φόβο των εκπαιδευτικών, για τις καταγγελίες ανυπόστατες κάποιων γονέων. ΝΑΙ στην υποβοήθηση Θεσμών που θα έχουν σαν σκοπό την άψογη και αμέριστη συμπαράσταση και συνύπαρξη των γονέων ΚΑΙ των εκπαιδευτικών αφού ότι το κοινό σκοπός είναι το καλό των αυριανών μαθητών.

ΟΧΙ σε σχολεία α και β ταχύτητας. ΝΑΙ σε ενδυνάμωση των σχολείων, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές όπου το κοινωνικό οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο είναι χαμηλότερο των υπαλλήλων υπολοίπων με τη χορήγηση σε αυτά των κατάλληλων δράσεων.

ΑΥΤΕΣ είναι κάποιες από τις σκέψεις οι οποίες με ταλαιπωρούν και τις οποίες ενθυμούμαι τα τελευταία χρόνια βλέποντας όμως μπροστά μου ότι δυστυχώς τα πράγματα κάθε χρόνο, όπως και οι συνάδελφοί μου λένε, πάνε από το κακό στο χειρότερο. ΕΙΜΑΙ υποχρεωμένος να τα τοποθετήσω εδώ, έτσι ώστε κάποιος που μπορείς να τα διαβάσει και προβληματιστεί, να μπορέσει να δώσει λύσεις μέσα σε ένα σχολείο δημόσιο συλλογικό, συνεργατικό, δημοκρατικό, ελεύθερο και ανοιχτό τόσο στην κοινωνία όσο και σε όλους τους φορείς που αυτήν περιβάλλουν.

Ναι σε ένα σχολείο όπου Θα ακουμπάει την ιδιαιτερότητα των παιδιών μας, θα παίρνει τις κλίσεις και τις δεξιότητες τους και θα δουλεύει πάνω σε αυτές. Εύχομαι αυτό να είναι κάποτε το σχολείο του μέλλοντος αν βελτιώσουμε την εκπαίδευση.

Τότε θα βαδίσουμε σε μία κοινωνία διαφορετική από τη σημερινή, όπου κυριαρχούν οι πόλεμοι, η έλλειψη ενσυναίσθηση, η κρίση αξιών και τα ψυχικά συμπτώματα, τα οποία κάθε χρόνο όλο και αυξάνονται.

ΓΡΙΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

τ ΔΙΕΥ/ΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ΚΕΔΑΣΥ Β ΑΘΗΝΑΣ

Δείτε επίσης

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας με Μαθηματικά και Γλώσσα τον Φεβρουάριο 

Πιερρακάκης για αναπληρωτές: “Συνεχίζουμε τους διορισμούς”-Πως θα καταγράφονται τα κενά 

Πιερρακάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: “Είναι γραμμένη σε πέτρα-Θα τηρηθούν κατά γράμμα όσα έχουν ψηφισθεί” 

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα: Νομοθετική πρωτοβουλία πριν το τέλος του έτους με άντληση στοιχείων από το Κυπριακό μοντέλο 

Στοιχεία για την Παράλληλη Στήριξη στη Βουλή από το Υπ. Παιδείας-Τι εφαρμόζεται στην Ευρώπη

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση