Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Tα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία, αλλά την παρακολουθούν: Γιατί μένουν ανοικτά τα σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Tα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία, αλλά την παρακολουθούν: Γιατί μένουν ανοικτά τα σχολεία – Τι απάντησε η Β. Παπαευαγγέλου στην ερώτηση αν η εισήγηση της Επιτροπής ταυτίζεται με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία στην Αττική.

Tα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία

Τοποθετήθηκε η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κα Βάνα Παπαευαγγέλου αναφορικά με την μη τροποποίηση της λειτουργίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη χθεσινή ανακοίνωση των νέων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας κορονοϊού.

Η κα Παπαευαγγέλου

αφού ανέφερε πως η αύξηση των κρουσμάτων στα παιδιά αποτυπώνει τη διασπορά του ιού στην κοινότητα και πως “τα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία, αλλά την παρακολουθούν”, τόνισε πως

“Είναι προφανές ότι θα πρέπει ακόμα με πιο μεγάλη προσοχή, να τηρούνται τα μέτρα περιορισμού της διασποράς του ιού μέσα σε όλες τις σχολικές μονάδες”, ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν εθελοντικά στο testing μέσω της πλατφόρμας του edu.testing.

Ακολούθως παράθεσε τα στοιχεία του ΕΟΔΥ και του ΥΠΑΙΘ σύμφωνα με τα οποία:
  • Η διενέργεια τεστ σε εκπαιδευτικούς σε όλη την επικράτεια έχει δείξει σε σύνολο πάνω από 12.000 τεστ μια θετικότητα χαμηλή, στο 0,23%.
  • Τέσσερις εβδομάδες μετά την λειτουργία των Δημοτικών, έχουμε σε αναστολή το 0,29% των τμημάτων και 0,56 των σχολικών μονάδων.
Η κα Παπαευαγγέλου  κατέληξε πως:

“Συμπερασματικά, είμαστε άλλη μια φορά σε ένα σταυροδρόμι, μπροστά σε μια δύσκολη στιγμή όπου δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, δεν υπάρχουν αυτονόητες απαντήσεις στα ερωτήματα που τίθενται.

Η εφαρμογή των υφιστάμενων μέτρων μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε την περαιτέρω διασπορά.

Αν θέλουμε τα παιδιά μας να συνεχίσουν να πηγαίνουν στο σχολείο, αν θέλουμε να παραμείνουν ανοιχτές κάποιες οικονομικές δραστηριότητες, η συμπεριφορά του καθενός μας είναι η λύση”.

____________________________

Tα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία
Ακολούθως εδέχθη ερώτηση

(αυτή και ο κος Μαγιορκίνης) από δημοσιογράφο σχετικά με το τι δείχνουν τα στοιχεία για τη διασπορά του ιού στα σχολεία και πόσο επηρέασε η επαναλειτουργία τους στην αύξηση των κρουσμάτων.

Ερωτήθη επίσης για το:

Αν η εισήγηση της Επιτροπής ταυτίζεται με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία στην Αττική ή το Υπουργείο έσπευσε να προκαταλάβει την Επιτροπή καθώς ακούγονταν απόψεις υπέρ του καθολικού κλεισίματος και

αν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να εγγυηθεί την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, εφόσον δεν γίνονται επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, δεν μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη και οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών αργούν ακόμα.

Η κα Παπαευαγγέλου απάντησε πως

Τα παιδιά δεν “οδηγούν” την επιδημία και ότι η ενδοσχολική διασπορά δεν επιβαρύνει το επιδημιολογικό φορτίο των περιοχών όπου είναι τα σχολεία ανοιχτά.

Πρόσθεσε δε πως όλα αυτά τεκμηριώνονται από:
  • Τα δεδομένα που υπάρχουν,
  • από την εμπειρία τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου επιδημικού κύματος από όλο τον κόσμο, αλλά και από
  • τα βιβλιογραφικά δεδομένα από πολύ καλά σχεδιασμένες προοπτικές μελέτες σε σχολεία σε όλο τον κόσμο.
Tα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία
Επιπροσθέτως ανέφερε πως

“Τα κρούσματα στα σχολεία αποτυπώνουν το επιδημιολογικό φορτίο της κοινότητας. Και έτσι, ήταν αναμενόμενο ότι εφόσον επιβαρύνεται το επιδημιολογικό φορτίο της Ελλάδας, θα έχουμε και περισσότερα κρούσματα στα παιδιά”.

Για το θέμα της μετάλλαξης του κορονοϊού στα παιδιά είπε:

“Η αλήθεια είναι ότι μας είχε ανησυχήσει το θέμα της μετάλλαξης, γιατί είχαν ακουστεί στην αρχή κάποια δεδομένα που έδειχναν ότι είναι πιθανόν τα παιδιά τα οποία φέρουν τη βρετανική μετάλλαξη να μεταδίδουν πολύ τη νόσο μεταξύ τους και συνεπώς να υπάρχει μεγάλη επιβάρυνση στις σχολικές μονάδες.

Όμως, η δημοσίευση της προηγούμενης εβδομάδας στην οποία αναφέρθηκε και ο Καθηγητής κ. Μαγιορκίνης, ξεκαθαρίζει ότι αυτό δεν ισχύει και ότι η πιθανότητα μετάδοσης της λοίμωξης αυξάνει σε ένα ποσοστό 15%, χαμηλότερο από τους ενήλικες.

Συνεπώς, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι ακόμα και σήμερα που, ναι, με τη μετάλλαξη η οποία, όπως είπα και την προηγούμενη εβδομάδα, είναι σίγουρο ότι υπάρχει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, φαίνεται ότι αυξάνει τη μεταδοτικότητα στα παιδιά σε ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 15%”.

Τόνισε δε την αξία της αυξημένης προσοχής στην τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας:
Από τα παιδιά

“Συνεπώς, αυτό που συνεχώς λέμε, είναι ότι πρέπει να υπάρχει αυξημένη προσοχή από τα παιδιά, που ξέρουμε ότι τηρούν τα μέτρα ατομικής προστασίας – ιδιαίτερα τα παιδιά του Δημοτικού και του Γυμνασίου”.

Αλλά και από τους εκπαιδευτικούς

“Θα πρέπει και οι εκπαιδευτικοί να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και, φυσικά, όπως ήδη ειπώθηκε οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να προσέρχονται τακτικά στο testing, το οποίο είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαγνώσουμε εγκαίρως κρούσματα και να μειώσουμε τη διασπορά στην κοινότητα”.

Εκλεισε δε την απάντησή της:
Με αναφορές στην κινητικότητα γύρω από τα σχολεία

“Φυσικά, το άνοιγμα των εκπαιδευτικών μονάδων, η επιστροφή των παιδιών στα σχολεία, σημαίνει ότι πολλοί γονείς βγαίνουν από το σπίτι και επιστρέφουν στην εργασία. Σίγουρα αυτό έχει ως συνέπεια μια αύξηση κινητικότητας του πληθυσμού”.

Και την σημασία του ανοίγματος των σχολείων για την ψυχική υγεία των παιδιών

“Όμως, όλοι έχουμε τονίσει τη μεγάλη σημασία που έχει να γυρίσουν τα παιδιά στο σχολείο, όχι μόνο για την εκπαιδευτική δραστηριότητα, αλλά κυρίως για τη μη περαιτέρω επιβάρυνση της ψυχοκοινωνικής τους κατάστασης”.

 Δείτε σχετικά

Νέα μέτρα κορονοϊού 05.02: Ως έχει για τα σχολεία-Κλειστά στους Δήμους Θήρας, Μυκόνου, Χαλκιδέων, Πατρέων, Αγ. Νικολάου
Σχολεία: Σε ποιες περιοχές λειτουργούν με Τηλεκπαίδευση-Οι νέες κόκκινες περιοχές

Δείτε επίσης

Αναστολή λειτουργίας ειδικών σχολείων ή τμημάτων αυτών λόγω κορονοϊού
Κλειστά σχολεία στο Δήμο Χαλκιδέων για 3 ημέρες για λόγους απολύμανσης
11 κρούσματα στο ΕΕΕΕΚ Εύβοιας: Κλειστά σχολεία και τάξεις στην Εύβοια
Αναστολή λειτουργίας 4ου και 9ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας λόγω πολλών κρουσμάτων κορονοϊού

Δείτε ακόμη

Διαμάχη εκπαιδευτικών-γονέων και αρχών στις ΗΠΑ για το άνοιγμα των σχολείων
Τεστ κορονοϊού εκπαιδευτικών: Δεν υπάρχει ακριβής εικόνα για το πόσοι ελέγχονται
Ερευνα για Τηλεκπαίδευση: Mαθητές μιλούν για άγχος, ψυχική εξάντληση, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμό
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Βασίλης Βούγιας

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση