Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τα παράδοξα της αξιολόγησης, οι παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία και το πρόβλημα με τις πράξεις μονιμοποίησης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα παράδοξα της αξιολόγησης, οι παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία και το πρόβλημα με τις πράξεις μονιμοποίησης – Του Μάριου Μαγιολαδίτη.

Τα παράδοξα της αξιολόγησης

Η διαδικασία της αξιολόγησης έχει δημιουργήσει μια σειρά από παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία και αρκετά ερωτηματικά και ο εκπαιδευτικός και διαχειριστής της εκπαιδευτικής ομάδας στο f.b “Εκπαιδευτικοί Βθμιας (ΓΕΝΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΗΣ Εκπαίδευσης) Μάριος Μαγιολαδίτης, παραθέτει 7 παράδοξα και τις παρενέργειες που αυτά δημιουργούν.

Ακολουθεί το κείμενο του Μ. Μαγιολαδίτη

Το πρόβλημα με τις πράξεις μονιμοποίησης: Καθυστερήσεις και παρενέργειες που βλάπτουν την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας

Τελευταία μέρα μαθημάτων η 28η Μάη και επίσημα κλείνει και το περιθώριο που είχαν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές να αξιολογήσουν εντός της σχολικής χρονιάς εκπαιδευτικούς με σκοπό να ολοκληρωθούν τα βήματα που περιγράφει ο νόμος 4823/21 (ΦΕΚ 136/Α/03.08.2021).

Η διαδικασία αυτή έχει ήδη δημιουργήσει μια σειρά από παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία και αρκετά ερωτηματικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πλήρη βήματα της αξιολόγησης, οι εφαρμοστικοί εγκύκλιοι, βγήκαν φέτος, 3 σχεδόν χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου.

Παράδοξο πρώτο: Οι Διορισθέντες 2020 από το Ν. Κεραμέως με το ν. Γαβρόγλου (Νόμος 4547/2018): Διορίστηκαν (ΦΕΚ διορισμού 241/Γ/09.03.2020 για ΕΕΠ-ΕΒΠ και 1289/Γ/19.08.2020) πριν ψηφιστεί ο Νόμος για τη αξιολόγηση (Νόμος 4823/2021, ΦΕΚ 136/Α/03.08.2021) και ωστόσο αν και έχουν συμπληρώσει τη διετία δόκιμης περιόδου και έχουν περάσει και οι 3 μήνες περιθώριο που ορίζει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας (νόμος 2683/1999, άρθρο 40, παρ. 1 και 3) στις περισσότερες Διευθύνσεις τους ζητείται να ολοκληρώσουν τα βήματα του μεταγενέστερου νόμου για να εκδωθούν οι πράξεις μονιμοποίησης τέσσερα χρόνια(!) από το διορισμό τους.

Παράδοξο δεύτερο: Οι Διορισθέντες 2021 από ν. Γαβρόγλου: Έχουν συμπληρώσει τη διετία δόκιμης περιόδου και έχουν περάσει και οι 3 μήνες περιθώριο που ορίζει ο δημοσιοϋπαλλικός κώδικας (νόμος 2683/1999, άρθρο 40, παρ. 1 και 3). Διορίστηκαν 14.08.2021 ελάχιστες μέρες αφού ψηφίστηκε ο νόμος για την αξιολόγηση (Νομος 4823/2021, ΦΕΚ 136/Α/03.08.2021) και πριν ψηφιστεί η Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (Υ.Α. 9950/ΓΔ5/2023 και ΦΕΚ 388/Β/27-01-2023) ωστόσο σε πολλούς εκκρεμούν οι πράξεις μονομοποίησης.

Παράδοξο τρίτο: Η πρόσκληση για τους επόπτες ποιότητας έληξε το Μάη του 2024. Τρία χρόνια από την ψήφιση του νόμου για την αξιολόγηση και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί τα αποτελέσματά της.

Παράδοξο τέταρτο: Ένα μήνα μετά και την τελική εγκύκλιο Κατσαρού που ανάβει το πράσινο φως για έκδοση πράξεων μονιμοποίησης, περισσότερο από το 1/3 των Διευθύνσεων δεν έχουν ολοκληρώσει την έκδοση τους.

Παράδοξο πέμπτο: Μέχρι και το Μάη, ακόμα δημιουργούνταν ζευγάρια αξιολόγησης λόγω έλλειψης συμβούλων, κλπ. Ενώ υπάρχουν και καταγγελίες ότι σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες αυτές.

Παράδοξο έκτο: Οι οδηγίες για τις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης του κάθε βήματος είναι ασαφείς με πολλούς συναδέλφους ή συμβούλους να αναγκάζονται να… λαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη συμπλήρωσή τους (μια από αυτές είναι και η γνωστή μέθοδος του copy-paste). Ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι τελικές αξιολογήσεις δεν έχουν ακόμα επικυρωθεί.

Παράδοξο έβδομο: Ασαφής παραμένει η διαδικασία των ενστάσεων. Ειδικά για το πεδίο Β, συνάδελφοι καταγγέλουν ότι δεν υπάρχει αναρτημένο το αποτέλεσμα στη θυρίδα του εκπαιδευτικού. Παράδοξο όγδοο: Στα ΠΠΣ εδώ και δύο χρόνια οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται με προσωρινές μονοετείς θητείες (ή το πολύ διετείς για κάποιες κατηγορίες), ενώ αυτές θα έπρεπε είτε να ανανεωθούν σε τετραετείς (ή να λήξουν). Η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για την ανανέωση θητείας σε τετραετη όπως ορίζει ο νομος. Ακόμα και σήμερα δεν έχουμε εικόνα για το αν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ καθώς σίγουρα σε πολλές περιπτώσεις έγιναν όπως-όπως τελευταία στιγμή, κάτω από τις ασφυκτικές πιέσεις των ανώτερων και τελικά μέχρι και οι σύμβουλοι διαμαρτύρονταν ότι δεν προλαβαίνουν να τις ολοκληρώσουν όλες. Αν δεν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για όλους τους επί θητεία εκπαιδευτικούς των ΠΠΣ είναι ασαφές τι θα συμβεί με τις ανανεώσεις της θητείας τους.

Παρενέργειες των παραπάνω: α) Πολλοί συνάδελφοι αποκλείονται από τις διαδικασίες επιλογής υποδιευθυντών/διευθυντών ΣΔΕ. β) Κάποιες διευθύνσεις ως φορείς υποδοχής μετατάξεων δεν ολοκλήρωσαν τη διαδικασία κρίνοντας ότι η απουσία πράξης μονιμοποίησης είναι εύλογος λόγος απόρριψης.

Δείτε επίσης

Προϋπηρεσία αναπληρωτή: Ποια μοριοδοτείται σύμφωνα με το ΑΣΕΠ 

Τα χρονοδιαγράμματα των μόνιμων διορισμών των ετών 2021-2022-2023 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Το Ψηφιακό Σχολείο: Η ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη της σχολικής εκπ/σης για μαθητές, εκπ/κούς και γονείς

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση