Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ταυτόχρονη παροχή Σχολικού Νοσηλευτή και εκπαιδευτικού Παράλληλης ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ταυτόχρονη παροχή Σχολικού Νοσηλευτή και εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή – Της κας Σοφίας Ασημακοπούλου, Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης.

Ταυτόχρονη παροχή Σχολικού Νοσηλευτή και εκπαιδευτικού Παράλληλης

Να δοθεί η δυνατότητα ταυτόχρονης παροχής Σχολικού Νοσηλευτή και εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης σε όλες τις μαθήτριες και όλους μαθητές που την έχουν ανάγκη, ζητά με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η κα Σοφία Ασημακοπούλου, Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 06/05/2025

Της: Ασημακοπούλου Σοφίας – Χάιδως, Βουλευτού Β’ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Να δοθεί η δυνατότητα ταυτόχρονης παροχής σχολικού νοσηλευτή και εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης σε όλες τις μαθήτριες και όλους μαθητές που την έχουν ανάγκη»

Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με την παράγραφο 1, του άρθρου 6, του νόμου 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ορίζεται ότι:

«Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν: … β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών.».

Σύμφωνα δε με την παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου, αναφέρεται ότι:

«Μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται φοιτούν ή σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ ή σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης ή σε ΤΕ με την ανάλογη στήριξη και την παρουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανάλογα με το είδος της αναπηρίας τους και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που απορρέουν από αυτή. Η δυνατότητα στήριξης μαθητών του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να αφορά και σε σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.».

Από τα παραπάνω, δεν προκύπτει, ότι μία μαθήτρια ή ένας μαθητής, στην οποία ή στον οποίο παρέχεται παράλληλη στήριξη, δεν μπορεί να στηρίζεται ταυτόχρονα από σχολικό νοσηλευτή.

Όμως σύμφωνα με την παράγραφο 1, των Γενικών Επισημάνσεων της εγκυκλίου 48877/Δ3/14-05-2024 («Εγκύκλιος προϋποθέσεων και διαδικασιών: α) για την έγκριση παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης από εκπαιδευτικό, β) για την έγκριση στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και γ) για την έγκριση στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2024-2025») αυτό αποκλείεται, αφού, όπως υπογραμμίζεται:

«Δεν εγκρίνονται αιτήματα που αφορούν στον/στην ίδιο/α μαθητή/τρια για περισσότερες στηρίξεις της μίας, της παρούσας εγκυκλίου, για το ίδιο σχολικό έτος.».

Αυτή η αντίφαση, έθεσε κρίσιμα διλήμματα σε γονείς και κηδεμόνες, γιατί έπρεπε να επιλέξουν, ανάμεσα στην υγεία και την ψυχική υγεία και μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών τους και προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής καθώς και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.) που ζητούν, την άμεση ανάκληση της σχετικής εγκυκλίου και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης παροχής όλων των απαραίτητων υποστηρικτικών υπηρεσιών στους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω και επειδή οι ρόλοι των νοσηλευτών και των εκπαιδευτικών είναι συμπληρωματικοί και απολύτως αναγκαίοι για την ολόπλευρη στήριξη των μαθητών με προβλήματα υγείας και μαθησιακές δυσκολίες,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Είναι στις προθέσεις σας να παρέμβετε, ώστε η σχετική εγκύκλιος να μην αποκλείει την ταυτόχρονη παροχή νοσηλευτή και εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης σε όσες μαθήτριες και όσους μαθητές το έχουν ανάγκη;

Η ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ

Δείτε σχετικά

Οχι σε Παράλληλη Στήριξη και Σχολικό Νοσηλευτή ταυτόχρονα: Διαμαρτυρία ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την Εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας

Εγκύκλιος Παράλληλης Στήριξης 2025-26: Για στήριξη μαθητών από εκπαιδευτικό-ΕΒΠ-Σχολικό Νοσηλευτή 

Δείτε επίσης

Εγκριση στήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή: Χρήσιμες πληροφορίες για τις αιτήσεις 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply