Τετάρτη, 22 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τεχνητή νοημοσύνη και αναβάθμιση δεξιοτήτων-Πρωτοβουλίες για τη ρύθμιση και έλεγχό της σε παγκόσμιο επίπεδο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τεχνητή νοημοσύνη και αναβάθμιση δεξιοτήτων-Πρωτοβουλίες για τη ρύθμιση και τον έλεγχό της σε παγκόσμιο επίπεδο – 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Τεχνητή νοημοσύνη και αναβάθμιση δεξιοτήτων

Επιτακτική η ανάγκη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Στη νέα πραγματικότητα που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη σε όλους τους τομείς εργασίας ήταν το κεντρικό θέμα συζήτησης με τίτλο Talent Crisis Alert: Upskilling for the AI Revolution στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθηκε 10-13 Απριλίου και τελούσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Από αριστερά: Γιώργος Πέτσης, Managing Director, DPort Services & PCDC S.A. – Charlotte Foucteau, CEO, Teleperformance – Βασίλης Καφάτος, Partner – Growth Leader, Competence Center President, Deloitte – Γεράσιμος Σιάσος, Καθηγητής Καρδιολογίας και Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών – Σπύρος Πρωτοψάλτης, Διοικητής της ΔΥΠΑ – Ανδρέας Ξηρόκωστας, Managing Director, SAP Hellas – Έλενα Παπαδημητρίου, Head of Editorial, fyi.news

Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Ανδρέας Ξηροκώστας, Managing Director, SAP Hellas, ανέφερε ότι οι χώρες που είχαν μία ισχυρή ανάπτυξη, όπως η δική μας, μετά από πολλά χρόνια υπογεννητικότητας, αναγκάστηκαν να διευρύνουν το εργατικό τους δυναμικό. Σημαντική παράμετρος είναι η θέληση του εργαζόμενου. Πόσο δηλαδή θέλει να εργάζεται, πως θέλει να εργάζεται, ώστε να υπάρχει ισορροπία εργασίας και ζωής.

«Όσο περνούν τα χρόνια θέλουμε να δουλεύουμε λιγότερο και να αμειβόμαστε περισσότερο και σε αυτό η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει» κατέληξε.

Με τη σειρά του ο κ. Σπύρος Πρωτοψάλτης, Διοικητής της ΔΥΠΑ, είπε ότι η αναντιστοιχία δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας αποτυπώνεται και στον ευρωπαϊκό δείκτη δεξιοτήτων, όπου η  χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, τόσο στην ανάπτυξη όσο και στην ενεργοποίηση  δεξιοτήτων. Για αυτό τον λόγο, τόνισε, πρέπει να ενσωματωθεί στη λογική μας, η δια βίου μάθηση.

«Η Ευρώπη έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο μέχρι το 2030. Το  60% των ενηλίκων τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, θα  πρέπει να συμμετέχει σε δράσεις κατάρτισης. Η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο, από το Ταμείο Ανάκαμψης, για την αναβάθμιση δεξιοτήτων 700.000 Ελλήνων. Ήδη 250.000 έχουν πιστοποιηθεί» υπογράμισε.

Ο διοικητής της ΔΥΠΑ επισήμανε όμως ότι χρειάζεται  να αναπτυχθεί και η ενδο- επιχειρησιακή κατάρτιση. Οι επιχειρήσεις πρέπει να έρθουν στο κράτος και να ζητήσουν τις ειδικότητες  που χρειάζονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είπε, είναι τα ναυπηγεία της Ελευσίνας που ήδη καταρτίζονται οι εργαζόμενοι που θα δουλέψουν εκεί.

Ο κ. Γεράσιμος Σιάσιος, Πρύτανης και Καθηγητής Καρδιολογίας στο ΕΚΠΑ, τόνισε ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια παράγουν το 85% της έρευνας και της καινοτομίας στη χώρα, ωστόσο, πρέπει να αναβαθμιστεί όχι μόνο η εκπαίδευση αλλά και η δια βίου μάθηση που γίνεται μέσα από τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης που τρέχουν εκατοντάδες προγράμματα κατάρτισης μέσα στο ΕΚΠΑ.

«Η τεχνητή νοημοσύνη κατευθύνεται μέσω της τεχνολογίας από την ανθρώπινη νοημοσύνη και πρέπει να υπάρχει ένας συνδετικός κρίκος μεταξύ ανθρώπινης νοημοσύνης και τεχνητής νοημοσύνης, που είναι τελικά η ενσυναίσθηση» είπε χαρακτηριστικά για να προσθέσει ότι  περίπου 250.000 νέοι καταρτισμένοι επιστήμονες είναι στο εξωτερικό και χρειάζεται να τους φέρουμε πίσω.

Ο κ. Βασίλης Καφάτος, Partner – Growth Leader, Competence Center President Deloitte, τόνισε ότι η εταιρία έκανε μία μεγάλη προσπάθεια το 2018 να αναχαιτίσει το brain drain με στόχο τη μείωση της ανεργίας. Όπως είπε, δημιούργησε ένα competence center στη Θεσσαλονίκη και προσέλκυσε φοιτητές από πανεπιστήμια και από άλλες πόλεις όπως, την  Πάτρα και τα Ιωάννινα.

«Στόχος μας ήταν και να τους επανεκπαιδεύσουμε σε τεχνολογίες αιχμής με σκοπό να εργαστούν σε σύνθετα έργα της Deloitte σε όλη την Ευρώπη. Στα πανεπιστήμια ανακαλύψαμε ταλέντα και διάθεση για μάθηση και επικεντρωθήκαμε στην αναβάθμιση δεξιοτήτων της generation z».

Ο κ. Καφάτος είπε επίσης ότι η εταιρεία συνεργάστηκε και με τα ελληνικά πανεπιστήμια για τη δημιουργία ειδικών μεταπτυχιακών. Νέος στόχος είναι η προσέλκυση νέων από το εξωτερικό αλλά και ο νέος θεσμός του Tech Visa και του talent Visa.

Από την πλευρά της, η κυρία Charlotte Foucteau, Chief Executive Officer Teleperformance είπε ότι η Teleperformance απασχολεί 12.000 εργαζόμενους, πράγμα που σημαίνει ότι προσλαμβάνει 400 άτομα κάθε μήνα. H τεχνητή νοημοσύνη συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση των εργαζομένων, αλλά και της εργασίας -όπως υπογράμμισε, αλλά δεν πρόκειται να αντικαταστήσει ποτέ τον άνθρωπο. «Η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να έχει το ανθρώπινο άγγιγμα. Είναι πολύ σημαντική η αναβάθμιση των δεξιοτήτων αλλά χρειάζεται και αναβάθμιση της ενσυναίσθησης» κατέληξε.

Ο κ. Γιώργος Πέτσης, Managing Director DPort Services, τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα όλων των λιμανιών του κόσμου και αυτό οφείλεται και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων, που είναι απαραίτητη γιατί συμβάλλει στην εξέλιξη του εργαζόμενου. «Οι εταιρείες έχουν ευθύνη να εκπαιδεύουν το προσωπικό τους και δεν πρέπει να καταφεύγουν μόνο στο κράτος. Η DPort δημιούργησε ειδικό σχολείο εκπαίδευσης με στόχο την εκπαίδευση του ανειδίκευτου εργάτη. Η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να έχει στόχο να διευκολύνει  τον εργαζόμενο στην εργασία του και όχι να τον αντικαταστήσει».

Τη συζήτηση συντόνισε η κυρία Έλενα Παπαδημητρίου, Διευθύντρια Σύνταξης του fyi.news.

Από αριστερά: Ο Erik Holmgren, οικονομικός σύμβουλος στην Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, η Ισμήνη Κριάρη-Κατράνη, καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, h Αντωμία Χμαϊντή, ανώτερη αναλύτρια της MERICS,η Ευγενία Μπόζου, επικεφαλής Κυβερνητικών Υποθέσεων και Δημόσιας Πολιτικής της Google Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, η νομική σύμβουλος του Ειδικού Γραμματέα Προοπτικής της Προεδρίας της Ελληνικής Κυβέρνησης, Βιργινία Κοκίου

Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι πρωτοβουλίες για τη ρύθμιση και τον έλεγχό της σε παγκόσμιο επίπεδο

Τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο για τη ρύθμιση και τον έλεγχο της τεχνητής νοημοσύνης ανέπτυξαν οι ομιλητές του πάνελ με τίτλο «Διασφάλιση των νέων τεχνολογιών» στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Η συζήτηση, την οποία συντόνισε η νομική σύμβουλος του Ειδικού Γραμματέα Προοπτικής της Προεδρίας της Ελληνικής Κυβέρνησης, Βιργινία Κοκίου, επικεντρώθηκε στις ενέργειες που γίνονται σε ΗΠΑ, Κίνα και Ευρώπη, και ειδικότερα στην Ελλάδα.

Όπως εξήγησε ο Erik Holmgren, οικονομικός σύμβουλος στην Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, στόχος των ΗΠΑ είναι να συνεργαστούν με τους εταίρους τους (ΕΕ, Ιαπωνία, Ινδία και G7) αλλά και με το σύνολο της παγκόσμιας κοινότητας, μέσω της ενεργοποίησης του ΟΗΕ, ώστε να υπάρξει ένα πλαίσιο ρυθμίσεων κοινής αποδοχής.

«Οι ΗΠΑ συνεργάζονται με τους εταίρους τους πάνω σε κοινές αρχές για το πώς θα αναπτυχθεί ένα πλαίσιο κοινής αποδοχής. Δεν θέλουμε να επιβάλλουμε εμείς το πλαίσιο, γιατί αυτό δε θα είναι αποτελεσματικό» τόνισε ενώ υπογράμμισε και την ανάγκη η ρύθμιση και η προστασία της ιδιωτικότητας να μην «πνίξουν» την καινοτομία.

Η Αντωνία Χμαϊντή, ανώτερη αναλύτρια της MERICS, σημείωσε ότι η Κίνα δεν δέχεται να επιβληθεί κανένας περιορισμός στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς θεωρεί ότι κάτι τέτοιο θα αποτελέσει πρόσκομμα στην περαιτέρω ανάπτυξή της. «Η Κίνα δίνει έμφαση στο πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα στηρίξει την πραγματική οικονομία» είπε.

Την πρωτοβουλία της Google για την ενημέρωση των πολιτών πάνω στις μεθόδους παραπληροφόρησης παρουσίασε η Ευγενία Μπόζου, επικεφαλής Κυβερνητικών Υποθέσεων και Δημόσιας Πολιτικής της Google Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, ανακοινώνοντας ότι η σχετική πρωτοβουλία θα ξεκινήσει στην Ελλάδα τον επόμενο μήνα. Όπως εξήγησε, πραγματοποιείται μία καμπάνια για να εκπαιδευτεί το κοινό πάνω στις δημοφιλείς πρακτικές παραπληροφόρησης. «Με απλά παραδείγματα εξηγούμε πώς λειτουργούν οι μέθοδοι παραπληροφόρησης, ώστε οι χρήστες να τα εντοπίζουν και να μην εξαπατώνται από αυτά» είπε, προσθέτοντας ότι οι ενέργειες ελέγχου των πληροφοριών και καταπολέμησης της παραπλάνησης των πολιτών θα ενταθούν καθώς πλησιάζει η ημερομηνία των ευρωεκλογών.

«Αυτό που πρέπει να κάνει ο δημόσιος τομέας είναι να προσπαθήσει να καταλάβει ποια θα είναι τα αποτελέσματα της τεχνητής νοημοσύνης στο μέλλον» είπε η Ισμήνη ΚριάρηΚατράνη, καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, που παρουσίασε έρευνα που εκπονήθηκε πρόσφατα για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τον τομέα της υγείας και τα διαφορετικά διλήμματα που προκύπτουν από αυτή την εξέλιξη.

«Πρέπει να προστατέψουμε τα δικαιώματα των πολιτών, κυρίως στην χρήση των προσωπικών δεδομένων. Για παράδειγμα ένα μεγάλο πρόβλημα είναι τι κάνει ένας γιατρός και τι καταλαβαίνει ο ασθενής. Πρέπει να διασφαλιστεί η σχέση εμπιστοσύνης. Εάν ο γιατρός συμβουλεύεται την ΤΝ, η τελική απόφαση πρέπει να είναι δική του» είπε «και ο ασθενής έχει το δικαίωμα να γνωρίζει αν η απόφαση έχει βασιστεί στην ΤΝ, γιατί η ΤΝ μπορεί να λειτουργήσει ως “μαύρο κουτί”» τόνισε προσθέτοντας την ανάγκη να υπάρχει εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό που με reskilling και upskilling θα μπορεί να ανταποκριθεί στη νέα πραγματικότητα.

Δείτε επίσης

Μαθησιακές επιδόσεις Eλλήνων μαθητών: “Καμπανάκι” ΟΟΣΑ-Τι ειπώθηκε στο Φόρουμ των Δελφών 

Εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών: Διδακτικό και εργασιακό ωράριο-Αδειες-Μεταθέσεις-Τοποθετήσεις | Οδηγός

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση