Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τεχνητή νοημοσύνη και Εκπαίδευση: “Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τεχνητή νοημοσύνη και Εκπαίδευση: “Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης” – Τι είπε ο Conrad Wolfram στο συνέδριο του MIT Technology Review.

Τεχνητή νοημοσύνη και Εκπαίδευση

Η πρώτη ενότητα της δεύτερης ημέρας του 1ου ΜΙΤ EmTech Europe στην Ελλάδα, του συνεδρίου του MIT Technology Review που ολοκληρώθηκε εχθές Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 στο Μέγαρο Μουσικής, επικεντρώθηκε στις προοπτικές της εκπαίδευσης στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Ο Conrad Wolfram, Strategic Director and European Co-founder/CEO of Wolfram Group, Founder of computerbasedmath.org, μίλησε για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την ανθρώπινη εκπαίδευση με τη βοήθεια του AI.

«Η εκπαίδευση πρέπει να μεταρρυθμιστεί για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Δεν θέλουμε να ανταγωνιστούμε μια μηχανή γιατί θα χάσουμε», είπε στη συνέχεια. Μίλησε για το τρέχον υπολογιστικό χάσμα (computational divide) στον πληθυσμό, το οποίο αποτελεί πηγή ανισότητας και το οποίο πρέπει να μειώσουμε τα επόμενα χρόνια, κινούμενοι προς την κατεύθυνση οικοδόμησης μιας «οικονομίας υπολογιστικής γνώσης». Η υπολογιστική παιδεία για όλους τη δεκαετία του 2020 θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα, όπως αποτέλεσε ο αλφαβητισμός πληθυσμών στις αρχές του 19ου αιώνα.

Σύμφωνα με τον κο Wolfram, το AI θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε όλα τα μαθήματα. Μάλιστα, η μεταρρύθμιση των μαθηματικών για την υπολογιστική εποχή –έστω με καθυστέρηση 30 χρόνων– θα μπορούσε να είναι πρότυπο για τις μεταρρυθμίσεις που θα χρειαστούν στο μέλλον σε όλα τα μαθήματα. «Είναι σημαντικό να μην επαναλάβουμε τα λάθη που κάνουμε στα μαθηματικά σε όλο το πρόγραμμα σπουδών». Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται θα είναι απελευθερωτικές, δίνοντας πολύ μεγαλύτερη επιλογή αντικειμένων στους μαθητές.

«Δεν θα χρειαζόμαστε έναν δάσκαλο σε τοπικό επίπεδο που να έχει εμπειρία σε ένα συγκεκριμένο μάθημα για να μπορούμε να προσφέρουμε στους μαθητές αυτό το αντικείμενο».

Στη συζήτηση που ακολούθησε με τη δημοσιογράφο της «Καθημερινής» και του Moneyreview.gr Θέλμα Χατζηαθανασίου, ο κος Wolfram αναφέρθηκε στον ρόλο που διατηρεί το ανθρώπινο στοιχείο στην εκπαίδευση. «Θα υπάρχει χώρος για τους δασκάλους. Ο ρόλος των δασκάλων είναι εκείνος που αλλάζει», εξήγησε.

 «Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης και όχι πηγές απεριόριστης γνώσης», επισήμανε. «Θα χρειαζόμαστε ανθρώπους για να μας βοηθούν σε ορισμένες από τις πτυχές που η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κάνει καλά».

Δείτε επίσης

Κυριάκος Πιερρακάκης: “Η ζωή των τριών φάσεων, μάθηση-εργασία-συνταξιοδότηση, έχει τελειώσει” 

Στυλ μάθησης: Αμφισβητεί την ύπαρξή τους νέα μελέτη ομάδας ερευνητών 

Ανοικτό Μητρώο Εκπαιδευτικών: Πρόσκληση για εγγραφή-“Μαζί για την Εκπαίδευση”-Αιτήσεις έως 20.03.2024

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση