“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τελειόφοιτοι μαθητές με αναπηρία: Καμία πρόβλεψη για τη φοίτηση και την ύλη Πανελλαδικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τελειόφοιτοι μαθητές με αναπηρία: Καμία πρόβλεψη να συνεχιστεί η φοίτηση και να καλυφθεί η διδακτική ύλη ενόψει Πανελλαδικών- Ερώτηση 27 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Τελειόφοιτοι μαθητές με αναπηρία

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους τελειόφοιτους μαθητές των μαθητών της Δ’ τάξης του Λυκείου, του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και της Γ’ τάξης των Ειδικών Λυκείων, ώστε να συνεχιστεί η φοίτηση και να καλυφθεί η διδακτική ύλη ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων, αναφέρουν σε Ερώτησή τους στη Βουλή 27 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Ερώτηση κατατέθηκε με πρωτοβουλία της Αναπληρώτριας Τομεάρχη Παιδείας Μερόπης Τζούφη, για τη στήριξη των μαθητών των Ειδικών Λυκείων και των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝΕΕΓΥΛ).

Τι αναφέρουν οι Βουλευτές

Οπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κατά την περίοδο της πανδημίας, οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι οικογένειές τους δέχτηκαν μεγάλη επιβάρυνση λόγω του εγκλεισμού και της βίαιης αποκοπής τους από την εκπαιδευτική καθημερινότητα.

Στο ίδιο διάστημα, το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων περιορίστηκε στην έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των εν λόγω μαθητών, παραγνωρίζοντας ωστόσο την ετοιμότητα του προσωπικού να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις και τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία από απόσταση.

Η απόφαση της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων

Η απόφαση της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων προβλέπει -και ορθώς- την επιστροφή των μαθητών της Γ’ τάξης του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, ώστε να συνεχιστεί η φοίτηση και να καλυφθεί η διδακτική ύλη ενόψει των Πανελλήνιων εξετάσεων.

Καμία πρόβλεψη για τους τελειόφοιτους μαθητές

Ωστόσο, όπως τονίζουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους τελειόφοιτους μαθητές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και πιο συγκεκριμένα, των μαθητών της Δ’ τάξης του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και της Γ’ τάξης των Ειδικών Λυκείων.

Η Ερώτηση στην Υπουργό

Επειδή η απουσία προγραμματισμού για τους τελειόφοιτους μαθητές των ΣΜΕΑΕ δημιουργεί μια σειρά από παιδαγωγικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, ενώ ναρκοθετεί την πρόσβασή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την αρμόδια υπουργό:

  • Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε οι τελειόφοιτοι μαθητές των Ειδικών Λυκείων και των ΕΝΕΕΓΥΛ να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους ανεμπόδιστα, καθώς και να διασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις;
  • Πως αναμένεται να υποστηριχθεί τεχνικά η δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Υπάρχει πρόβλεψη για προμήθεια κατάλληλου και εξατομικευμένου ειδικού εξοπλισμού;
  • Υπάρχει πρόβλεψη επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, τόσο για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσο και για την προετοιμασία που απαιτείται για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο;
Οι Βουλευτές που υπογράφουν την ερώτηση είναι οι:

Τζούφη Μερόπη, Φίλης Νίκος, Αβραμάκης Ελευθέριος, Βαρδάκης Σωκράτης, Βέττα Καλλιόπη, Γκαρά Αναστασία, Δρίτσας Θεόδωρος, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, Θραψανιώτης Μανόλης, Καρασαρλίδου Φρόσω, Κασιμάτη Νίνα, Καφαντάρη Χαρά, Λάππας Σπύρος, Μάλαμα Κυριακή, Μάρκου Κώστας, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Νοτοπούλου Κατερίνα, Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα, Παπαηλιού Γεώργιος, Παπανάτσιου Κατερίνα, Πούλου Γιώτα, Ραγκούσης Ιωάννης, Σκουρλέτης Πάνος, Σκουρολιάκος Πάνος, Σκούφα Μπέττυ, Σπίρτζης Χρήστος, Ψυχογιός Γεώργιος

Δείτε επίσης

Παιδιά με αναπηρίες και κορονοϊός: Βρέθηκαν σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση την περίοδο της πανδημίας
Ερώτηση για την Κοινωνιολογία στη Βουλή: Θα μπορούσε να παραμείνει στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα;
Ειδική Αγωγή και πανδημία κορονοϊού: Μεγάλες οι συνέπειες-Λήψη μέτρων | Ερώτηση στη Βουλή

Επιστολή ΕΣΑμεΑ στον Πρωθυπουργό: Zητά άμεσες ενέργειες για την επιστροφή στην κανονικότητα των ΑμεΑ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση