Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τεχνολογικός εξοπλισμός 112 εκατομμυρίων ευρώ σε 560.000 νέους μέσω voucher

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τεχνολογικός εξοπλισμός 112 εκατομμυρίων ευρώ σε 560.000 νέους μέσω voucher: Ανακοινώθηκε από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Τεχνολογικός εξοπλισμός 112 εκατομμυρίων

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε τη διάθεση 112.000.000 ευρώ σε 560.000 νέους -μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές – μέσω voucher, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού.

Η διάθεση γίνεται στο πλαίσιο του σχεδιασμού για τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ενδυνάμωση των ευάλωτων συμπολιτών.

Η σχετική ρύθμιση θα κατατεθεί στο υπό ψήφιση ν/σ Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Αναλυτικά η Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ
Επενδύουμε ακόμη περισσότερο στις ψηφιακές δεξιότητες- Τεχνολογικός εξοπλισμός ύψους 112 εκατ. ευρώ σε 560.000 νέους μέσω voucher 

Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης COVID-19 και στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού μας για τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ενδυνάμωση των ευάλωτων συμπολιτών μας, η Κυβέρνηση επενδύει επιπλέον 112 εκατ. ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.

Το νέο πρόγραμμα,

προϋπολογισμού 112 εκατ. ευρώ, των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξασφαλίζει επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop).

Σημειώνεται ότι,

ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το πρόγραμμα αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα σε ευρωπαϊκό επίπεδο που στοχεύει στη χρήση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων ανέρχεται σε περίπου 325.000 οικογένειες με 560.000 νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών. Δικαιούχοι θα είναι όλες οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, δηλαδή όλες οι οικογένειες που είναι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία.

Το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι[1].

Το πρόγραμμα στοχεύει να συμβάλει,

με ουσιαστικό τρόπο, στη μακροπρόθεσμη ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επίτευξη ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου.

Η βιωματική εξοικείωση της εκπαιδευτικής κοινότητας με τις νέες τεχνολογίες αποτελεί οριζόντια τομή, αναγκαία και μετά την παρέλευση της πανδημίας. Χτίζουμε, λοιπόν, πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, ώστε να βγούμε από αυτήν την κρίση ισχυρότεροι.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα

αποτελεί μέρος της συνολικότερης στρατηγικής μας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην παιδεία, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για

  • τη ριζική αναβάθμιση των δημόσιων δικτύων και πληροφοριακών συστημάτων,
  • την ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών και
  • την αναβάθμιση της σύνδεσής τους με το διαδίκτυο,
  • προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών για τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων, και
  • τη δημιουργία εκτεταμένου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.

Η συμμετοχή στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης πρέπει να αφορά κάθε νέο και νέα.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

δρομολογεί την ψήφιση Διάταξης Νόμου αναφορικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με την οποία την υλοποίησή του θα αναλάβει η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.», που θα αναπτύξει μία εξειδικευμένη πλατφόρμα. Σύντομα θα εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος.

Σταθεροί στις δεσμεύσεις μας, υλοποιούμε ακόμη μία δράση υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδιαίτερα των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων για την περαιτέρω καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Στεκόμαστε δίπλα σε κάθε παιδί, μεταξύ των οποίων τα παιδιά οικογενειών με χαμηλότερα εισοδήματα. Δίνουμε επιπλέον ψηφιακά εργαλεία για το σήμερα και το αύριο.

Μεριμνούμε, υποστηρίζουμε, ενισχύουμε.

Δείτε επίσης

Ερωτήσεις-Απαντήσεις τηλεκπαίδευσης Webex από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Oδηγός Eκπαιδευτικού Webex Meetings: Για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση-5η Εκδοση
Οδηγίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Δημοτικών-Νηπιαγωγείων | Εγκύκλιος
Εξ αποστάσεως υποστήριξη από ΕΕΠ-ΕΒΠ: Mαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών | Οδηγίες
Οδηγίες λειτουργίας ΚΕΣΥ στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς κορονοϊού | Εγκύκλιος
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση