Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Θέμα κορονοϊού: Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο στα σχολεία ; – Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Θέμα κορονοϊού: Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο στα σχολεία-Με ποιο αριθμό νοσούντων μαθητών ή υπό ποιες συνθήκες και με ποια κριτήρια θα πρέπει να διακόπτονται τα μαθήματα | Ερώτηση στη Βουλή.

Θέμα κορονοϊού

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κος Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος με θέμα την άμεση ενημέρωση στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το θέμα του κορονοϊού σε σχέση με τα σχολεία και τις σχολικές δραστηριότητες.

Ο Βουλευτής ρωτά την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως:
  • Αν υπάρχει οργανωμένο σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης της ίωσης από Covid-19 (κορονοίός) για τα σχολεία.
  • Για ποιο λόγο δε συστήθηκαν στους εκπαιδευτικούς σχεδιασμένες διαδικασίες πρόληψης μιας επιδημικής νόσου γενικά και ειδικά από κορονοίό.
  • Με ποιο αριθμό νοσούντων μαθητών ή υπό ποιες συνθήκες και με ποια κριτήρια θα πρέπει να διακόπτονται τα μαθήματα σε ένα σχολείο.
  • Αν υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός και υλικά στα σχολεία (αντισηπτικά, μάσκες κ.λ.π.)

Δείτε αναλυτικά την Ερώτηση

Αθήνα, 25 Φεβρουάριου 2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Αμεση ενημέρωση στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το θέμα του κορονοϊού σε σχέση με τα σχολεία και τις σχολικές δραστηριότητες

Την Κυριακή 23 Φεβρουάριου, 11 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί από σχολείο της Μαγνησίας μετέβησαν στην Ιταλία σε εκπαιδευτική επίσκεψη που είχε προγραμματιστεί εδώ και μήνες στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+.

Μέχρι τη στιγμή της αναχώρησής τους – και ως τώρα – δε δέχτηκαν καμία επίσημη ενημέρωση για την αποτροπή της εκδρομής – μετακίνησης.

Ομοίως, την Κυριακή 23 Φεβρουάριου, 5 Ιταλοί μαθητές και 2 Ιταλοί εκπαιδευτικοί φιλοξενήθηκαν από σχολείο και πέντε οικογένειες μαθητών της Μαγνησίας με βάση, εδώ και μήνες, προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Μέχρι τη στιγμή της άφιξής τους – ως τώρα – δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση για την αποτροπή της εκδρομής – μετακίνησης.

Ούτε οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έλαβαν οδηγίες – ως τώρα – για τη διαχείριση της επίσκεψης για την προστασία της δημόσιας υγείας και ειδικά της υγείας των μαθητών τους.

Η Υφυπουργός, κ. Σοφία Ζαχαράκη, στις 23 Φεβρουάριου εξέδωσε ανακοίνωση η οποία στάλθηκε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις 24 Φεβρουάριου και η οποία ανέφερε ότι:

«…από 24-02-2020 αναστέλλονται προσωρινά οι εκδρομές-μετακινήσεις σε όλη την Ιταλία»

χωρίς ωστόσο να συγκεκριμενοποιεί αν αυτό αφορά τις μελλοντικές ή και τις εν εξελίξει εκδρομές – μετακινήσεις και χωρίς να δίνονται οδηγίες για την πραγματοποίηση της εν λόγω αναστολής, ιδιαίτερα για τις εν εξελίξει εκδρομές – μετακινήσεις, εκείνες κατά τις οποίες οι μαθητές βρίσκονταν ήδη στην Ιταλία.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, το απόγευμα της 23ης Φεβρουάριου και το πρωί της 24ης Φεβρουάριου ζήτησε διευκρινίσεις για το αν η εγκύκλιος αφορούσε και τις εν εξελίξει εκπαιδευτικές επισκέψεις (εκδρομές-μετακινήσεις) στην Ιταλία, αν οι μαθητές που μετέβησαν στην Ιταλία θα έπρεπε να επιστρέφουν άμεσα, να παραμείνουν εκεί ή να ακολουθηθεί κάποιο άλλο σχέδιο.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έλαβε καμία απολύτως απάντηση όπως επίσης και ο Διευθυντής του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς των μαθητών οι οποίοι ήδη είχαν απευθυνθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας, στις 24 Φεβρουάριου το πρωί, ζήτησε διευκρινίσεις για το αν οι Ιταλοί μαθητές που φιλοξενούνται στην Ελλάδα θα έπρεπε να επιστρέφουν άμεσα, να παραμείνουν φιλοξενούμενοι στις ελληνικές οικογένειες ή να ακολουθηθεί κάποιο άλλο σχέδιο.

Και στην περίπτωση αυτή το αίτημα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έμεινε αναπάντητο. Διευκρινίσεις δε δόθηκαν στη Διευθύντρια του σχολείου, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς των μαθητών που απευθύνθηκαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Υπήρξαν τοποθετήσεις της Υπουργού για το θέμα σε τηλεοπτικά κανάλια και άλλα ΜΜΕ μέσω των οποίων εκπαιδευτικοί και γονείς προσπάθησαν να «βγάλουν άκρη» που ωστόσο ήταν ασαφείς και αμφιλεγόμενες. Επιπλέον, έγιναν τηλεφωνικές ή ηλεκτρονικές παραινέσεις για επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων με τον ΕΟΔΥ, για περισσότερες πληροφορίες.

Τα παραπάνω αποδεικνύουν πως παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ότι η χώρα είναι θωρακισμένη απέναντι στον κορονοϊό υπάρχουν σοβαρά κενά και ελλείμματα,

  • στην ενημέρωση,
  • το σχεδίασμά και συντονισμό καθώς και
  • τη διαχείριση για την πρόληψη και αντιμετώπιση της επιδημικής νόσου από Covid-19 (κορονοϊός) ή άλλων επικίνδυνων επιδημικών νόσων και
  • δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή στα σχολεία τα οποία και αποτελούν καθοριστικής σημασίας σημεία για τη μετάδοση ιώσεων λόγω συγχρωτισμού και κινητικότητας μεγάλου αριθμού ατόμων (των μαθητών).
Επειδή

Επειδή, τα σχολεία αποτελούν καθοριστικής σημασίας σημεία για τη διασπορά ιώσεων λόγω συγχρωτισμού και κινητικότητας μεγάλου αριθμού ατόμων και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Επειδή, οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές σχολείων, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς των μαθητών δεν έλαβαν οδηγίες, διευκρινίσεις και δεν υπήρξε καμία καθοδήγηση και κανένας σχεδιασμός αναφορικά με σχολικές δραστηριότητες, όπως οι εκδρομές – μετακινήσεις, σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο.

Επειδή, πέρα από τοποθετήσεις σε ΜΜΕ που μάλιστα είναι ασαφείς, αμφιλεγόμενες και επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες, το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων οφείλει να συντάξει έγκαιρα ένα οργανωμένο σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης της ίωσης από Covid-19 (κορονοίό) στα σχολεία και να ενημερώσει επαρκώς τους εμπλεκομένους.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης της ίωσης από Covid-19 (κορονοίό) για τα σχολεία και σε σχέση με τις δραστηριότητές τους (σχολική ζωή, εκδρομές-μετακινήσεις, εκδηλώσεις, συμμετοχές σε προγράμματα κινητικότητας και αδελφοποιήσεις, αθλητικούς αγώνες);

Αν ναι, για ποιο λόγο δεν ενημερώθηκαν τα σχολεία και όλοι οι εμπλεκόμενοι;

2. Για ποιο λόγο δε συστήθηκαν στους εκπαιδευτικούς σχεδιασμένες διαδικασίες πρόληψης μιας επιδημικής νόσου γενικά και ειδικά από κορονοίό, και επομένως δεν ακολουθήθηκαν αυτές, στην περίπτωση των δύο σχολείων της Μαγνησίας;

Για παράδειγμα, με ποιο τρόπο, με ποια υποβοήθηση και με τίνος οικονομική επιβάρυνση θα επιστρέφουν τα σχολεία από την Ιταλία;

3. Με ποιο αριθμό νοσούντων μαθητών ή υπό ποιες συνθήκες και με ποια κριτήρια θα πρέπει να διακόπτονται τα μαθήματα σε ένα σχολείο; Ποιες ακριβώς διαδικασίες θα πρέπει να γίνουν για να πραγματοποιηθεί η διακοπή;

4. Είναι ενημερωμένοι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς, υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός και υλικά στα σχολεία (αντισηπτικά, μάσκες κλπ);

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Δείτε σχετικά

3 Ιδιωτικά σχολεία κλειστά την Παρασκευή 28/02 για προληπτικούς λόγους
14 ημέρες κλειστό το σχολείο στη Θεσσαλονίκη: Για προληπτικούς λόγους
8 Οδηγίες και 19 Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τον κορωναϊό: Από την ΓΓΠΠ
Κατεπείγοντα μέτρα κορωνοϊού: Το ΦΕΚ της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
Μέτρα για κοροναϊό: Εαν χρειασθεί αναστολή λειτουργίας σχολείων και εκπ/κών ιδρυμάτων με ΠΝΠ
Κοροναϊός: Μέτρα προστασίας-Τι λένε οι Λοιμωξιολόγοι

Δείτε επίσης

Αναστολή εκδρομών μαθητών στην Ιταλία | Η Εγκύκλιος
Τι ξέρουμε μέχρι τώρα για την επιδημία στην Ιταλία
Οδηγίες γρίπης και τι ισχύει για τις απουσίες μαθητών | Εγκύκλιοι
Γρίπη: Oδηγίες πρόληψης κατά της διασποράς της στις Σχολικές Μονάδες

Πριν φύγετε

Πλαίσιο εφαρμογής ERASMUS+: Διαδικασία Συμμετοχής και Μετακινήσεων | ΦΕΚ
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply