Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Θεματολογία συνεδρίασης ΚΥΣΔΕ Δευτέρας 20 Ιανουαρίου 2025 και η τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Θεματολογία συνεδρίασης ΚΥΣΔΕ Δευτέρας 20 Ιανουαρίου 2025 και η τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα – Από τον Αιρετό ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλο.

Θεματολογία συνεδρίασης ΚΥΣΔΕ

Ενημερωτικό σημείωμα σχετικά με τα θέματα που θα εξεταστούν στη πρώτη για το 2025 συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα, κοινοποίησε ο Αιρετός στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρής Κατσωνόπουλος.

Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου

εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Σχετικά με τη  θεματολογία της πρώτης συνεδρίασης του ΚΥΣΔΕ για το 2025 (Δευτέρα 20 Ιανουαρίου) και την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας ενημερώνω ότι το ΚΥΣΔΕ πρόκειται να συνεδριάσει τη Δευτέρα 20/01/2024 με τα παρακάτω θέματα στην ημερήσια διάταξη:

  1. Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε στελέχη εκπαίδευσης
  2.  Ανάκληση απόσπασης από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ στην ΕΑΕ
  3.  Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ (νέες τροποποιήσεις, διακοπή)
  4.  Εκ νέου αίτημα απόσπασης σε Μουσικό Σχολείο (εξ’ αναβολής)
  5.  Ενημέρωση ΚΥΣΔΕ για επιστολή εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας επί μεταθέσεων/αποσπάσεων σε Μουσικά και αιτήματά τους (εξ’ αναβολής)
  6.  Παραίτηση από την υπηρεσία εκπαιδευτικών ΔΕ για εξαιρετικούς λόγους

Επίσης, εντός του επόμενου μήνα αναμένεται να ξεκινήσουν οι συνεδριάσεις του ΚΥΣΔΕ για τις μεταθέσεις και να ολοκληρωθούν τέλη Μαρτίου.

Και επιτέλους, η πολιτική ηγεσία πρέπει να τηρήσει τις δεσμεύσεις της και να προβεί σε νομοθετικές ρυθμίσεις των θεμάτων που αφορούν στην ένταξη εκπαιδευτικών στις ειδικές κατηγορίες, όπως επίσης και στην αλλαγή του πλαισίου με το οποίο θα πραγματοποιούνται μεταθέσεις και αποσπάσεις σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, που θα περιλαμβάνει ξεκάθαρη μοριοδότηση και πίνακα κατάταξης των υποψηφίων.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις και θέσεις του κλάδου συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

– Κατάργηση της υποχρέωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να παραμείνουν στη θέση τοποθέτησής τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών. Να τους δοθεί το δικαίωμα μετάθεσης με την ολοκλήρωση ενός έτους υπηρέτησης στο ΠΥΣΔΕ διορισμού.

Οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, με προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων, ανακοίνωση των αντίστοιχων προσόντων που απαιτούνται, με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια. Οι αποσπάσεις αυτές να γίνονται για μια 3ετία. Έγκαιρη πραγματοποίηση όλων των αποσπάσεων μέχρι τις 30 Ιούνη.

Αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών, μονογονεϊκές οικογένειες, σύμφωνο συμβίωσης), για μια πιο δίκαιη, πιο ρεαλιστική και ισορροπημένη μοριοδότηση.

Κατ’ εξαίρεση μετάθεση χωρίς την υποχρεωτική παραμονή στην οργανική θέση διορισμού για ένα ή δύο έτη σε εκπαιδευτικούς με ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω.

Ενιαίο χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών σε όλα τα ΠΥΣΔΕ.

Ολοκληρώνεται το Α΄ τετράμηνο και σε πολλές σχολικές μονάδες ακόμα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Κενά εκπαιδευτικών που είχαν δηλωθεί μάλιστα από την αρχή της χρονιάς δεν έχουν καλυφθεί ακόμα!

 Η Γ΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών κάλυψε ένα μέρος μόνο των κενών, όπως άλλωστε αναμενόταν, λόγω έλλειψης πιστώσεων και … περιορισμένων πόρων. Η λύση που προωθείται πλέον από το Υπουργείο είναι η ανάθεση υπερωριών. Μια πρόσθετη επιβάρυνση για τον ήδη επιβαρυμένο εκπαιδευτικό, τη στιγμή μάλιστα που εμείς ζητάμε την επαναφορά του ωραρίου μας στα προ 2013 επίπεδα και τη μείωση του γραφειοκρατικού βάρους.  Στη ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας, τα κενά που δηλώθηκαν στις 24/11 για τη Γ΄ φάση ήταν 81, από τα οποία τα 24 αφορούσαν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (5 ΠΕ02 – 4ΑΠΩ/1 ΑΜΩ, 3 ΠΕ03 ΑΠΩ, 1 ΠΕ04.01 ΑΜΩ, 3 ΠΕ04.04 ΑΠΩ, 6 ΠΕ80 – 5 ΑΠΩ/1 ΑΜΩ, 6 ΠΕ86 – 5 ΑΠΩ/1 ΑΜΩ). Καλύφθηκαν σχεδόν τα μισά, 43 από τα 81, με προσλήψεις αναπληρωτών το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου και πιο συγκεκριμένα κατά ειδικότητα: 1 ΠΕ01, 5 ΠΕ02 ΑΠΩ και 8 ΑΜΩ (7 για ΤΥ-ΣΕΠ), 3 ΠΕ03 ΑΠΩ και 1 ΑΜΩ, 2 ΠΕ04.01 ΑΠΩ και 2 ΑΜΩ, 2 ΠΕ04.02, 3 ΠΕ04.04, 1 ΠΕ05, 1 ΠΕ08, 1 ΠΕ11, 5 ΠΕ80 ΑΠΩ και 1 ΑΜΩ, 5 ΠΕ86 ΑΠΩ και 1 ΑΜΩ, 1 ΠΕ89.01.
Επίσης, δηλώθηκαν και 81 κενά στη ΕΑΕ, από τα οποία τα 65 αφορούσαν σε παράλληλη στήριξη.
Από αυτά καλύφθηκαν μόνο τα 26 (24 για παράλληλη στήριξη) και πιο συγκεκριμένα:
13 ΠΕ02, 5 ΠΕ03 (4 για παράλληλη στήριξη), 4 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ04.02, 1 ΠΕ04.04, 1 ΠΕ04.05, 1 ΠΕ78 (Braille). Για το Μουσικό Σχολείο Ιλίου τα κενά που δηλώθηκαν (σε ώρες) ήταν 15 για παραδοσιακό βιολί, 47 για βιολοντσέλο, 23 για σαξόφωνο και 238 για ταμπουρά. Προσλήφθηκαν 5 εκπαιδευτικοί ΤΕ16, πιο συγκεκριμένα 2 με ειδίκευση παραδοσιακό βιολοντσέλο, 1 με ειδίκευση σαξόφωνο και 2 με ειδίκευση ταμπουρά. Να παρατηρήσω ότι ο μεγαλύτερος όγκος των κενών είχε να κάνει με δηλωμένα κενά στη Διεύθυνση από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Πλέον, με την εφαρμογή των πολιτικών του εξορθολογισμού και της εξοικονόμησης πόρων, η κατεύθυνση είναι να συγχωνεύονται τμήματα, να στοιβάζονται 27 μαθητές/τριες σε αίθουσες που τις περισσότερες φορές δεν πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις, να μετακινούνται εκπαιδευτικοί ακόμα και σε 5 σχολικές μονάδες για να καλύπτουν το ωράριό τους και να ανατίθενται υπερωρίες, μέχρι 5 ώρες/εβδομάδα, για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών.

Οι εκπαιδευτικοί, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, πρέπει να στείλουμε ηχηρό μήνυμα στην πολιτική ηγεσία, ότι δεν κάνουμε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις μας για την προάσπιση των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης ως δημόσιου και κοινωνικού αγαθού.

Τέλος, στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε την ανακοίνωση μας για το ξεκίνημα της νέας χρονιάς και την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα

Δείτε ΕΔΩ

Αθήνα, 14/01/2025

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Θοδωρής Κατσωνόπουλος 

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

email: teokatso24@gmail.com 

 εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων – ΣΥΝ.Ε.Κ.

 Δείτε επίσης

Περικοπή επιδόματος ανεργίας και Πειθαρχικά Συμβούλια χωρίς εκπροσώπους εργαζομένων – Ανακοίνωση ΣΥΝΕΚ 

Σχετικά με απόσπαση συνδικαλίστριας της ΑΣΕ σε Βουλευτικό γραφείο: Ανακοίνωση από ΣΥΝΕΚ Θεσσαλονίκης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply