Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Θεοδωρίδου-άνοιγμα σχολείων: Ενα παιδί στα πέντε κρούσματα με κλειστά σχολεία-Ανησυχία για τη νέα χρονιά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Θεοδωρίδου-άνοιγμα σχολείων: Ενα παιδί στα πέντε κρούσματα με κλειστά σχολεία-Εύλογη η ανησυχία για την εξέλιξη που μπορεί να υπάρξει με το άνοιγμα των σχολείων.

Θεοδωρίδου-άνοιγμα σχολείων

Εκτενής αναφορά στα παιδιά και στην εκπαίδευση, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εν μέσω έξαρσης της πανδημίας covid 19, υπήρξε από την Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών κα Μαρία Θεοδωρίδου, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης (30.08.2021) διαπιστευμένων συντακτών για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης κατά της COVID-19.

Η κα Θεοδωρίδου

ανέφερε πως συμπληρώθηκαν σχεδόν 20 μήνες από την έναρξη της επιδημίας Covid και τα σχολεία για δεύτερη χρονιά θα ανοίξουν με παρόντα τον κορονοϊό.

Επίσης αναφέρθηκε:
  • Στην πιο καταστροφική επίδραση στην ιστορία της εκπαίδευσης λόγω κορονοϊού.
  • Στις διαφορές μεταξύ πρώτης και δεύτερης σχολικής χρονιάς.
  • Στο ποσοστό κρουσμάτων και παιδιών.
  • Στους λόγους της απόφασης για εμβολιασμό παιδιών-εφήβων.
  • Στην αρνητική επίδραση που είχε στην ψυχική – και όχι μόνο  – υγεία των παιδιών η πανδημία.
  • Στη συμμετοχή των γονέων στην προσπάθεια εμβολιασμού.
Αναλυτικά
Καταστροφή για την εκπαίδευση η πανδημία

Επίσης τόνισε πως περισσότερα από 1,2 δις παιδιά ανά τον κόσμο παρέμειναν εκτός σχολείου, ενώ κατά τον Διευθυντή του WHO, τον Χανς Κλούγκε, η πανδημία είχε την πιο καταστροφική επίδραση στην ιστορία της εκπαίδευσης.

Οι διαφορές μεταξύ πρώτης και δεύτερης σχολικής χρονιάς

Η κα Θεοδωρίδου παρέθεσε τις σημαντικές διαφορές μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης σχολικής χρονιάς λέγοντας πως:

“στην πρώτη χρονιά η μόνη προστασία ήταν τα ατομικά μέτρα πρόληψης, τα οποία είναι πλέον τόσο γνωστά και οικεία, ενώ η δεύτερη σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται, πρώτον από την μεγάλη επιδημιολογική μεταβολή, την ανατρεπτική, με τον υπερμεταδοτικό ιό της παραλλαγής Δ, αλλά και την ύπαρξη του εμβολίου ως όπλο αντιμετώπισης της πανδημίας”.

Κρούσματα και παιδιά

“Η εικόνα των κρουσμάτων, όπως μας μεταφέρεται από τον ΕΟΔΥ, σε σχέση με τα παιδιά, με τις μικρές ηλικίες, κάτω των 17, είναι εντυπωσιακή.

Τον Μάιο του 2021, το ποσοστό του συνολικού αριθμού των κρουσμάτων σε αυτές τις ηλικίες ήταν 7,5%, ενώ τον Ιούλιο έχει φτάσει το 20%, δηλαδή ένα παιδί στα πέντε κρούσματα και μάλιστα, θα πρέπει να σημειώσουμε, με κλειστά σχολεία”.

Ανησυχία για άνοιγμα των σχολείων

“Είναι εύλογη η ανησυχία για την εξέλιξη που μπορεί να υπάρξει με το άνοιγμα των σχολείων. Στη Σκωτία με τα σχολεία να έχουν ανοίξει από τις 15 Αυγούστου, μέσα σε λίγες ημέρες τα κρούσματα ξεπέρασαν το 30% από τα παιδιά”.

Μέρος των εμβολιαστικών προγραμμάτων παιδιά και έφηβοι

“Τα παιδιά και οι έφηβοι θεωρούνται πλέον ένα σημαντικό μέρος των εμβολιαστικών προγραμμάτων όλων των χωρών, για την προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας.

Παρά το γεγονός ότι κατά κανόνα η νόσος είναι ήπια, με σπάνιες κλινικές εκδηλώσεις σοβαρές, υπάρχουν σημαντικοί λόγοι οι οποίοι έχουν συμβάλλει ώστε οι εθνικές Επιτροπές των διαφόρων Κρατών να έχουν αποφασίσει για τον εμβολιασμό αυτών των ηλικιών”.

Οι λόγοι της απόφασης για εμβολιασμό παιδιών-εφήβων

“Τους λόγους αυτούς που τους έχουμε αναφέρει θα μου επιτρέψετε να σας τους επαναλάβω.

Ότι ο εμβολιασμός των ηλικιών 12-17 ετών συστήνεται κυρίως:
  • Για την προστασία του ίδιου του παιδιού, προστασία τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική του υγεία,
  • Για τη θωράκιση του παιδιού ώστε πιο προστατευμένο να πάει ξανά στο χώρο του σχολείου, αλλά να έχει και μια συμμετοχή σε όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Για τη μείωση της διασποράς η οποία διασπορά του ιού στο περιβάλλον και στην κοινότητα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα βλαπτικό και για ευάλωτα άτομα της οικογένειας ή του περιβάλλοντος, αλλά και είναι ένας λόγος για τη μείωση των ευκαιριών της δημιουργίας νέων μεταλλάξεων. Ο εμβολιασμός μειώνει τις πιθανότητες των ιών για μεταλλάξεις.
Ασφαλή τα εμβόλια

“Τα εμβόλια mRNA τα οποία συστήνονται για τις ηλικίες των παιδιών και εφήβων είναι ασφαλή, με σπάνιες ανεπιθύμητες ενέργειες και αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην επανεκκίνηση της ομαλής μαθητικής παραγωγικής ζωής με την διαδραστική εκπαίδευση”.

25% των παιδιών και νεαρών, εμφανίζουν συμπτώματα κατάθλιψης

“Τα απαγορευτικά lockdown από μελέτες, πλέον, αποδεικνύεται πόσο αρνητική επίδραση είχαν στην ψυχική και όχι μόνο υγεία των παιδιών.

Έχει δημοσιευθεί μετανάλυση από 28 μελέτες που περιλαμβάνουν περισσότερους από 80.000 νέους, που έγινε την περίοδο του lockdown από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι το Φεβρουάριο του 2021 και έδειξε ότι 25% των παιδιών, των νεαρών, εμφανίζουν συμπτώματα κατάθλιψης, 1 δηλαδή στα 4, ενώ 20% εμφανίζει 1 στα 5 συμπτωματολογία άγχους, ποσοστά τα οποία σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά είναι υπερδιπλάσια”.

Επιπτώσεις στην υγεία

“Αλλά σύμφωνα και με άλλη μελέτη παιδιά – για να πάρουμε και έναν παράγοντα σωματικής υγείας – με ρευματοειδή νεανική αρθρίτιδα παρουσίασαν αύξηση των υποτροπών της νόσου από 6,3% σε 16,9% και η αύξηση αυτών των υποτροπών αποδίδεται στη μείωση των ευκαιριών της φυσικής δραστηριότητας.

Είναι ενδεικτικές μελέτες που φωτογραφίζουν όμως την αρνητική επίδραση που έχει ο περιορισμός των παιδιών, τα lockdown, και που ελπίζουμε ότι μπορεί αυτό να αρθεί με την εφαρμογή των εμβολιασμών”.

Συμμετοχή των γονέων

“Βασικός παράγων καθοριστικός είναι η συμμετοχή των γονέων. Οι περισσότεροι έχουν ήδη εμβολιαστεί και μετά από έναν δικαιολογημένο θα λέγαμε αρχικό δισταγμό, βλέπουμε ότι σιγά-σιγά αρχίζουν και αποδέχονται και υποστηρίζουν τον εμβολιασμό των παιδιών τους”.

Ο εμβολιασμός παιδιών μπορεί να παρακινήσει μεγαλύτερους

“Ίσως και ο εμβολιασμός των παιδιών, των μαθητών, να παρακινήσει τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που παραμένουν ανεμβολίαστα να εμβολιασθούν. Είναι τα άτομα που στις εξετάσεις του εμβολιασμού δίνουν λευκή κόλλα, χάνοντας την ευκαιρία της προστασίας, την ευκαιρία μιας ζωής”.

Δείτε επίσης

Ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών: Με rapid ή PCR test οι ανεμβολίαστοι-Συμπληρωματικές οδηγίες προς προσλαμβανόμενους
Με ποια τεστ πρέπει να προσέλθουν οι εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ την 1η Σεπτεμβρίου στα σχολεία τελικά;
Ανοιγμα σχολείων Δευτέρα 13.09.2021-Πως θα προσέρχονται εκπαιδευτικοί και μαθητές-Τι θα ισχύσει στα ΑΕΙ
Μέτρα για ανεμβολίαστους: Τι ισχύει για εκπαιδευτικούς-μαθητές-φοιτητές-ακαδημαϊκούς

Πριν φύγετε

Ενημέρωση για προσλήψεις Α Φάσης ΕΕΠ-ΕΒΠ: Περισσότερες από πέρυσι-Διαδικασία δήλωσης κενών-Μη αποδοχή θέσης
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply