Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Θεσμοθέτηση διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Θεσμοθέτηση διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας-Ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Να αρθούν οι στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και να εφαρμοσθεί η θεσμοθέτηση ενιαίου διδακτικού ωραρίου, ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας, για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητούν 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με Ερώτησή προς την Υπουργό Παιδείας, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ηρακλείου, Νίκου Ηγουμενίδη.

Όπως αναφέρουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ,

στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία, τα οποία καλύπτουν το 96% των Νηπιαγωγείων της χώρας, δεν υπάρχει μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας, όπως ισχύει για τους εκπαιδευτικούς των πολυθέσιων σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ειδικότερα,

για όσα ισχύουν σήμερα σε βάρος των λειτουργών των Νηπιαγωγείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ότι: ​

Ενώ το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών υπολογίζεται για το Δημοτικό Σχολείο σε 6 διδακτικές ώρες ημερησίως, για το Νηπιαγωγείο υπολογίζεται σε 5 διδακτικές ώρες, καθώς οι ώρες προσέλευσης, αποχώρησης και διαλείμματος των μαθητών/τριών δε λαμβάνονται ως διδακτικές ώρες, παρά το γεγονός ότι οι παραπάνω ώρες αξιοποιούνται παιδαγωγικά από τις/τους Νηπιαγωγούς.

​Υπάρχει άνιση κατανομή του διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων του Νηπιαγωγείου (Υποχρεωτικό/Πρωινό–Προαιρετικό/Ολοήμερο) και κατ’ επέκταση των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά, ανάλογα με το αν στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής ή όχι. ​

Ταυτόχρονα, η/ο Προϊσταμένη/ος της σχολικής μονάδας εκτελεί διοικητικό έργο έχοντας πλήρες διδακτικό ωράριο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναγκαστική διεκπεραίωση των διοικητικών θεμάτων της σχολικής μονάδας από την/τον Προϊσταμένη/ο σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου, δηλαδή σε ώρες απλήρωτης εργασίας.

​​Η παροχή διοικητικού έργου από την/τον Προϊσταμένη/ο του Νηπιαγωγείου εξαρτάται από τον τύπο του Νηπιαγωγείου.

Έτσι, λοιπόν,

αν στη σχολική μονάδα λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής, τότε δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών από τις/τους Προϊσταμένες/ους.

Είναι πλέον επιτακτικό, σημειώνουν οι Βουλευτές, να θεσμοθετηθεί άμεσα το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών, λαμβάνοντας υπόψη τα χρόνια υπηρεσίας και όχι την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων, όπως είναι και αίτημα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.

Δείτε την Ερώτηση αναλυτικά

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης του διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας»

Οι σημερινές συνθήκες όπως αυτές διαμορφώνονται στα Νηπιαγωγεία επιβάλλουν πλέον την αποκατάσταση των αδικιών σε βάρος των Νηπιαγωγών και συγκεκριμένα σε ό, τι αφορά το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών.

Στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία, τα οποία καλύπτουν το 96% των Νηπιαγωγείων της χώρας δεν υπάρχει μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας, όπως ισχύει για τους εκπαιδευτικούς των πολυθέσιων σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, για όσα ισχύουν σήμερα σε βάρος των λειτουργών των Νηπιαγωγείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ότι:

– Ενώ το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών υπολογίζεται για το Δημοτικό Σχολείο σε 6 διδακτικές ώρες ημερησίως, για το Νηπιαγωγείο υπολογίζεται σε 5 διδακτικές ώρες, καθώς οι ώρες προσέλευσης, αποχώρησης και διαλείμματος των μαθητών/τριών δε λαμβάνονται ως διδακτικές ώρες, παρά το γεγονός ότι οι παραπάνω ώρες αξιοποιούνται παιδαγωγικά από τις/τους Νηπιαγωγούς.

– Υπάρχει άνιση κατανομή του διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων του Νηπιαγωγείου (Υποχρεωτικό/Πρωινό–Προαιρετικό/Ολοήμερο) και κατ’ επέκταση των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά, ανάλογα με το αν στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής ή όχι.

– Ταυτόχρονα, η/ο Προϊσταμένη/ος της σχολικής μονάδας εκτελεί διοικητικό έργο έχοντας πλήρες διδακτικό ωράριο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναγκαστική διεκπεραίωση των διοικητικών θεμάτων της σχολικής μονάδας από την/τον Προϊσταμένη/ο σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου, δηλαδή σε ώρες απλήρωτης εργασίας.

– Η παροχή διοικητικού έργου από την/τον Προϊσταμένη/ο του Νηπιαγωγείου εξαρτάται από τον τύπο του Νηπιαγωγείου. Έτσι, λοιπόν, αν στη σχολική μονάδα λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής, τότε δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών από τις/τους Προϊσταμένες/ους.

Επειδή

είναι πλέον επιτακτικό να θεσμοθετηθεί άμεσα το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών, λαμβάνοντας υπόψη τα χρόνια υπηρεσίας και όχι την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων, όπως είναι και αίτημα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.

Επειδή

είναι πλέον επιτακτικό να εφαρμοσθεί η μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας όπως ο Νόμος ορίζει για τους εκπαιδευτικούς.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αρθούν οι παραπάνω στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και να εφαρμοσθεί η θεσμοθέτηση ενιαίου διδακτικού ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Προϋπολογισμός ΕΣΠΑ 2022 Υπ. Παιδείας: 40.000 αναπληρωτές με δαπάνη 431.278.086 € 

Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση, ΔΒΜ στη Βουλή 

Μεγάλος αριθμός διορισμών και άμεσα, στις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ: Τι ειπώθηκε στη συνάντηση με την ΠΕΑΔ 

Αδεια ανατροφής νεοδιόριστων: Ακυρώθηκαν αποφάσεις Δ/νσεων Εκπ/σης από το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης 

Πόλεμος στην Ουκρανία: Προτάσεις για υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας από το ΙΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση