Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Thessaloniki Helexpo Forum 2021: “Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, για το παρόν και το μέλλον”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Thessaloniki Helexpo Forum 2021: “Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, για το παρόν και το μέλλον”-Θεματικό πάνελ που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του φόρουμ με τίτλο “Δημιουργώντας την Επόμενη Μέρα”.

Thessaloniki Helexpo Forum 2021

Στο θεματικό πάνελ που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του φόρουμ με τίτλο “Δημιουργώντας την Επόμενη Μέρα” στην πλατφόρμα διαλόγου του ThessalonikiHelexpo Forum 2021 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσαν οι  “Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, για το παρόν και το μέλλον”.

Στο πάνελ συμμετείχαν
  • η Νίκη Κεραμέως, Υπουργός Παιδείας και θρησκευμάτων,
  • ο Νίκος Φίλης, Τομεάρχης Παιδείας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ,
  • ο Νίκος Παπαϊωάννου, Πρύτανης Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,
  • ο Γιάννης Αντωνίου, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και
  • ο Χρήστος Γούλας, Διευθυντής Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΓΣΕΕ και Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ,

με συντονίστρια τη δημοσιογράφο Σμαρώ Αβραμίδου.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ η Υπουργός κα Ν. Κεραμέως για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αναφέρθηκε στο διττό στόχο που εξυπηρετεί:

Αφ’ ενός αναβαθμίζει την τριτοβάθμια εκπαίδευση θεσπίζοντας ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, αλλά και το σύστημα κατάρτισης, εφόσον αναδεικνύεται ως αξιόπιστη εναλλακτική σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης.

Αφ’ ετέρου, δίνει καλύτερες προοπτικές στους νέους μας, οδηγώντας τους σε σπουδές με αντίκρυσμα, ενώ θέτει ένα τέλος στον εμπαιγμό τους να εισάγονται με 2, 3, 5 στα 20, με αδυναμία φοίτησης και αποφοίτησης.

Ως προς τις μεταρρυθμίσεις στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση,

η κα Κεραμέως ανέλυσε την πορεία υλοποίησής τους και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα, όπως:

  • στην ίδρυση νέας και ενισχυμένης Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με νέες αρμοδιότητες για την αξιολόγηση, τη χρηματοδότηση και τη διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση,
  • τη θεσμοθέτηση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ βάσει αξιολόγησης – με διαφανή κριτήρια αντικειμενικά (80%) και ποιοτικά (20%) και
  • την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, μεταξύ άλλων με την αποκατάσταση του πανεπιστημιακού ασύλου στην πραγματική του έννοια,
  • την προώθηση της εξωστρέφειας των ιδρυμάτων με ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων και σύναψη συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού.
Σχετικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας και τις επιπτώσεις της στην εκπαίδευση,

η Υπουργός αναφέρθηκε εκτενώς, ανάμεσα σε άλλα, στις οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, καθώς και για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

Η κυρία Κεραμέως ευχαρίστησε τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη συνεργασία τους,

τόσο σε όρους τήρησης των μέτρων όσο και προσαρμοστικότητας στις νέες απαιτήσεις, και προέτρεψε όσους εκπαιδευτικούς δεν έχουν εμβολιαστεί να το πράξουν προκειμένου αφ’ ενός να συμβάλλουν στη θωράκιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφ’ ετέρου να αποτελέσουν, όπως η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων τους, παράδειγμα προς μίμηση.

Ομοίως,

παρότρυνε τους γονείς μαθητών άνω των 12 ετών να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, προφυλάσσοντας πρώτα από όλα τα ίδια τα παιδιά.

Δείτε επίσης

Πρωθυπουργός-Δαμάσι Τυρνάβου: Στο νεόκτιστο δημοτικό για τον αγιασμό 4 μήνες μετά το σεισμό
Νίκη Κεραμέως-87ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης: “Πρώτη ημέρα στα σχολεία με τήρηση μέτρων και αισιοδοξία”
Κυριάκος Μητσοτάκης για το αν θα κλείσουν τα σχολεία λόγω της πανδημίας, για την ΕΒΕ, για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία
Εξαγγελίες Πρωθυπουργού για νέους και φοιτητές στην 85η Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης
Πως θα προσέρχονται εκπαιδευτικοί-ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ από 13.09-Τι ισχύει για τους μαθητές
ΦΕΚ: Λειτουργία εκπαιδευτικών δομών 2021-Μέτρα covid για σχολεία-ΣΔΕ-ΙΕΚ-ΚΔΒΜ-Φροντιστήρια-ΚΞΓ-Βιβλιοθήκες-ΓΑΚ
ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση 2021-22: Σε ποιους μαθητές θα παρέχεται
Σχολεία-μέτρα προστασίας-Πρωτόκολλο: 14 ερωτήσεις και απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας
ΦΕΚ: Νέο Πρωτόκολλο κορονοϊού στις σχολικές μονάδες-Αρχές Διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων

Πριν φύγετε

Ομάδες αυξημένου κινδύνου-νέο ΦΕΚ: Τι ισχύει για τους υπαλλήλους του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυτές
ΦΕΚ: Μέτρα κορονοϊού έως 20 Σεπτεμβρίου 2021
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply