Κυριακή, 22 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τι αλλάζει για τους ΠΕ11 και ΠΕ79.01 στις προϋποθέσεις συμμετοχής στην Προκήρυξη 3ΕΑ/2025

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τι αλλάζει για τους ΠΕ11 και ΠΕ79.01 στις προϋποθέσεις συμμετοχής στη νέα Προκήρυξη 3ΕΑ/2025 – Ενημέρωση από τον εκπαιδευτικό Μάριο Μαγιολαδίτη.

Τι αλλάζει για τους ΠΕ11 και ΠΕ79.01

Στην έκδοση του 2025 της Προκήρυξης 3ΕΑ για τον κλάδο ΠΕ79.01 (Μουσικής Επιστήμης), απαλείφεται πλήρως η αναφορά στην παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985, η οποία απαιτούσε από τους υποψήφιους απολυτήριο ελληνικού εξατάξιου γυμνασίου ή λυκείου, ή αλλιώς εξέταση στη γλώσσα και την ιστορία, σύμφωνα με όσα επισημαίνει ο εκπαιδευτικός και διαχειριστής της εκπαιδευτικής ομάδας στο f.b “Εκπαιδευτικοί Βθμιας (ΓΕΝΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΗΣ Εκπαίδευσης) Μάριος Μαγιολαδίτης.

Επιπροσθέτως ο εκπαιδευτικός επισημαίνει ότι αναφορικά με τον κλάδο ΠΕ11Φυσικής Αγωγής, η έκδοση του 2025 διαχωρίζει καθαρά τις δύο περιπτώσεις: α) γενικού πτυχίου Φυσικής Αγωγής και β) πτυχίου με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, με πιο συγκροτημένη μορφολογικά παρουσίαση. Ενώ στην έκδοση του 2022 οι δύο περιπτώσεις αναφέρονται μαζί, το 2025 δημιουργεί ξεχωριστό υποκωδικό για την ΕΑΕ, δηλαδή εμφανίζει ξεχωριστά τον ΠΕ11/ΕΑΕ (π.χ. για πίνακα Ειδικής Αγωγής).

Δείτε τα Τυπικά Προσόντα Ενταξης 3ΕΑ/2025

Δείτε επίσης

Τι άλλαξε στην Προκήρυξη 3ΕΑ/2025 για τους ΠΕ70 (Δάσκαλοι) και ΠΕ60 (Νηπιαγωγοί) 

Η Προκήρυξη 3ΕΑ/2025 στάλθηκε από το ΑΣΕΠ για ΦΕΚ-Η Ανακοίνωση με τα προσόντα ένταξης 

Ακολουθεί η ενημέρωση
Α. Τι αλλάζει στις προϋποθέσεις συμμετοχής στην 3ΕΑ/2025 για τους ΠΕ79.01

Στο πλαίσιο της προκήρυξης 3ΕΑ/2025, που αφορά την ένταξη και διορισμό εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, παρατηρούνται ορισμένες τροποποιήσεις στα απαιτούμενα τυπικά προσόντα σε σχέση με την προηγούμενη προκήρυξη 3ΕΑ/2022. Αν και ο βασικός κορμός παραμένει αμετάβλητος, ορισμένες ειδικότητες – ιδίως εκείνες με ευρύ φάσμα αναγνωρισμένων τίτλων – παρουσιάζουν σημαντικές ή στοχευμένες αλλαγές.

Ενδεικτικά, παρακάτω καταγράφονται χαρακτηριστικές διαφοροποιήσεις που εντοπίζονται στις προκηρύξεις για επιλεγμένους κλάδους, ενώ ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στην τροποποίηση για τον κλάδο ΠΕ79.01 (Μουσικής Επιστήμης).

Τι έλεγε η 3ΕΑ/2022

Πτυχίο τμήματος μουσικών σπουδών ή μουσικής επιστήμης και τέχνης πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής, εφόσον συντρέχουν και οι προϋποθέσεις της διάταξης της παρ. 10 του άρθρου 14 του ν.1566/1985. Πτυχίο του τμήματος λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου ή ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής, εφόσον συντρέχουν και οι προϋποθέσεις της διάταξης της παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985.

Τι λέει η 3ΕΑ/2025

Πτυχίο Τμήματος Μουσικών Σπουδών ή Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος και αντίστοιχος τίτλος της αλλοδαπής ή Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου, της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής

Τι αλλάζει:

Στην έκδοση του 2025 απαλείφεται πλήρως η αναφορά στην παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985, η οποία απαιτούσε από τους υποψήφιους απολυτήριο ελληνικού εξατάξιου γυμνασίου ή λυκείου, ή αλλιώς εξέταση στη γλώσσα και την ιστορία.

Τι έλεγε η παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 που καταργήθηκε

  1. Αν οι υποψήφιοι της προηγούμενης παραγράφου δεν έχουν απολυτήριο ελληνικού εξατάξιου γυμνασίου ή λυκείου, απαιτείται βεβαίωση για την πλήρη γνώση και την άνετη χρήση της ελληνικής γλώσσας καθώς και τη γνώση της ελληνικής ιστορίας. Η βεβαίωση αυτή χορηγείται ύστερα από επιτυχή εξέταση, της οποίας η διαδικασία και οι σχετικές λεπτομέρειες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Όπως καταργήθηκε με το άρθρο 2024 του ν. 5094/2024 με ισχύ την 13/3/2024

Β. Τι αλλάζει για τον κλάδο ΠΕ11 – Φυσικής Αγωγής στην 3ΕΑ

Προκήρυξη 3ΕΑ/2022:

Πτυχίο Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ή Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμα πτυχία αντίστοιχης ειδικότητας της αλλοδαπής.

ή

Πτυχίο Ε.Φ.Α.Α. με κύρια ειδικότητα την «Ε.Α.Ε.», την «Ειδική Φυσική Αγωγή», την «Θεραπευτική Γυμναστική», την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή», ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».

Προκήρυξη 3ΕΑ/2025:

ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Πτυχίο Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ή Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος και αντίστοιχος τίτλος της αλλοδαπής

ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (με ειδικότητα/εξειδίκευση την «Ε.Α.Ε.»)

Πτυχίο Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ή Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής ή Πτυχίο Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με κύρια ειδικότητα την «Ε.Α.Ε.» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία» Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος και αντίστοιχος τίτλος της αλλοδαπής.

Τι αλλάζει:

Το 2025 διαχωρίζει καθαρά τις δύο περιπτώσεις: α) γενικού πτυχίου Φυσικής Αγωγής και β) πτυχίου με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, με πιο συγκροτημένη μορφολογικά παρουσίαση.

Ενώ στην έκδοση του 2022 οι δύο περιπτώσεις αναφέρονται μαζί, το 2025 δημιουργεί ξεχωριστό υποκωδικό για την ΕΑΕ, δηλαδή εμφανίζει ξεχωριστά τον ΠΕ11/ΕΑΕ (π.χ. για πίνακα Ειδικής Αγωγής).

Η γλωσσική διατύπωση είναι πιο νομικά ευθυγραμμισμένη στο 2025 (π.χ. «ακαδημαϊκά ισοδύναμος» αντί «ισότιμο»), χωρίς να αλλάζει η ουσία των προσόντων.

Δείτε σχετικά

Τα βήματα μετά την έκδοση των Προκηρύξεων ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής 1ΕΑ, 2ΕΑ, 3ΕΑ/2025 

Ολα για τις αιτήσεις των Προκηρύξεων Ειδικής Αγωγής

 Εκδοση παραβόλου Προκηρύξεων ΑΣΕΠ: Τα βήματα πριν την πληρωμή του

Δείτε επίσης

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply