Τι απάντησε για τον αλγόριθμο προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή η Υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή στη Βουλή σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση.
Τι απάντησε για τον αλγόριθμο προσλήψεων το ΥΠΑΙΘΑ
Για αδικίες που δημιουργεί ο αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή μιλάει ο εκπαιδευτικός Δημήτριος Νικολόπουλος σε επιστολή που κοινοποίησε, την οποία κατέθεσε ως Αναφορά στη Βουλή ο Ανεξάρτητος Βουλευτής κος Γεώργιος Μανούσος.
Κατά τον εκπαιδευτικό ο συγκεκριμένος διαχωρισμός του αλγορίθμου, πρώτον σε προσλήψεις σε ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης και δεύτερον σε προσλήψεις σε Παράλληλη Στήριξη, δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, παρά μόνο αδικίες μπορεί να δημιουργήσει, προτρέπει δε το Υπουργείο Παιδείας να άρει τον εν λόγω διαχωρισμό από τις προσλήψεις αναπληρωτών της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Στην Αναφορά του Βουλευτή απάντησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή παραθέτοντας τις σχετικές διατάξεις πρόσληψης αναπληρωτών καταλήγοντας ότι η ιεράρχηση των αναγκών της Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ, ΤΕ, εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη), όπως αυτές έχουν οριστεί με το ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» , έχει σκοπό τη βέλτιστη κάλυψη αυτών, προς όφελος των μαθητών.
Αναλυτικά η κα Mακρή τοποθετήθηκε ως εξής:
1. Οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών ή ωρομίσθιων εκπαιδευτικών γίνονται σε λειτουργικά κενά που δηλώνονται από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τον προσήκοντα έλεγχο των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οποτεδήποτε αυτά προκύπτουν, στο πλαίσιο των εγκεκριμένων προς τούτο πιστώσεων από το αρμόδιο όργανο.
2. Πιο συγκεκριμένα, οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται με βάση τα αρμοδίως δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «Προσδιορισμός λειτουργικών κενών» της υπό στοιχεία 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β΄) Υ.Α., με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)», ενώ, σύμφωνα με την παρ. 4 αυτού, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις κατά την παρ. 3 λειτουργικές ανάγκες, καθώς και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.
3. Επιπροσθέτως, βάσει των κείμενων διατάξεων [άρθρο 63 παρ. 1 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄)], οι αρμοδίως καταγεγραμμένες λειτουργικές ανάγκες θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 9 διδακτικών ωρών, στον ίδιο κλάδο, προκειμένου να είναι δυνατή η πρόσληψη αναπληρωτή εκπαιδευτικού στη συγκεκριμένη περιοχή/βαθμίδα.
4. Ειδικότερα, αναφορικά με το ζήτημα που τίθεται με την παρούσα Ερώτηση, περί της αλγοριθμικής ροής στην Ειδική Αγωγή, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 5 «Διαδικασία πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π.» της ως άνω Υ.Α., ορίζεται ότι «Κατά τη διαδικασία ταυτόχρονης ροής προσλήψεων εκπαιδευτικών περισσοτέρων της μιας εκπαιδευτικών δομών Ε.Α.Ε. του ιδίου κλάδου ή ειδικότητας τηρείται μηχανογραφικά η κάτωθι σειρά προτεραιότητας πρόσληψης ανά περιοχή προτίμησης, άνευ δυνατότητας ορισμού προτεραιότητας εκ του υποψηφίου:
α) Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) / Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) με επιπρόσθετα προσόντα γνώσης γραφής Braille (Braille) & Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ.), β) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη με επιπρόσθετα προσόντα γνώσης Braille & Ε.Ν.Γ., γ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Τ.Ε. με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Ε.Ν.Γ., δ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Τ.Ε. με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Braille, ε) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Ε.Ν.Γ., στ) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη με επιπρόσθετο προσόν γνώσης Braille, ζ) Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Τ.Ε. άνευ επιπρόσθετου προσόντος γνώσης Braille ή Ε.Ν.Γ. και η) εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη άνευ επιπρόσθετου προσόντος γνώσης Braille ή Ε.Ν.Γ..».
5. Επιπλέον σύμφωνα με την παρ. 9 του ιδίου άρθρου που αφορά στην τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους, «α. Η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης, συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας αυτής. (…) β. Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των λειτουργικών κενών στις σχολικές μονάδες από τους προσληφθέντες (ανά φάση πρόσληψης) αναπληρωτές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης οφείλουν να αξιολογούν και ιεραρχούν εκ των προτέρων την αναγκαιότητα πλήρωσης του καθενός.
6. Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών αφενός σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. έναντι των Τ.Ε. και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ειδικά για την ιεράρχηση των αναγκών της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε α) εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Β.Π. λαμβάνεται υπόψη σχετική εισήγηση από το οικείο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), β) σχολικούς νοσηλευτές δύναται να ζητείται η γνώμη του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.). Οι σχετικές εισηγήσεις του ανωτέρω εδαφίου δύναται να έχουν αναζητηθεί ακόμη και πριν από τη διενέργεια της σχετικής πρόσληψης.».
7. Από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει ιεράρχηση των αναγκών της Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ, ΤΕ, εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη), όπως αυτές έχουν οριστεί με το ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», με σκοπό τη βέλτιστη κάλυψη αυτών, προς όφελος των μαθητών.
Δείτε επίσης
Λίγα τα χρήματα για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Eκθεση Education at a glance 2023 του ΟΟΣΑ | Πίνακας
Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία
Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/ti-apantise-gia-ton-algorithmo-proslipseon-anapliroton-stin-eidiki-agogi-i-yfipourgos-paideias-makri-sti-vouli/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.