Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τι γίνεται με τα ΚΕΔΑΣΥ; Μείωση προσλήψεων αναπληρωτών έως και 35% ιδίως στην Αττική-Τι ετοιμάζει το Υπουργείο;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τι γίνεται με τα ΚΕΔΑΣΥ; Μείωση προσλήψεων αναπληρωτών έως και 35%, ιδίως στην Αττική – Τι ετοιμάζει το Υπουργείο για τους υποστηρικτικούς θεσμούς της εκπαίδευσης;.

Τι γίνεται με τα ΚΕΔΑΣΥ;

Με αφορμή τις πρόσφατες προσλήψεις αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) κλάδων Λογοθεραπευτών ΠΕ21, Ψυχολόγων ΠΕ23, Φυσικοθεραπευτών ΠΕ28, Εργοθεραπευτών ΠΕ29 και Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), στα πλαίσια της Α Φάσης 2024-25, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Μεγάλη μείωση προσλήψεων αναπληρωτών

Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), στα πλαίσια της Α Φάσης 2024-25 προσλήφθηκαν 599 αναπληρωτές ΕΕΠ, 228 λιγότεροι από τους 827  αναπληρωτές ΕΕΠ που προσλήφθηκαν πέρσι το 2023-24 στην Α Φάση προσλήψεων.

Συγκεκριμένα έχουμε μια μείωση προσλήψεων 28% πανελλαδικά στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) σε σχέση με πέρσι, τη στιγμή μάλιστα που ουδείς μόνιμος διορισμός έχει πραγματοποιηθεί έως τώρα στο θεσμό αυτό.

Ξεπέρασε το 35% η μείωση προσλήψεων αναπληρωτών στα ΚΕΔΑΣΥ της ΠΔΕ Αττικής

Στα ΚΕΔΑΣΥ της ΠΔΕ Αττικής μάλιστα η μείωση προσλήψεων μελών ΕΕΠ έφτασε και ξεπέρασε το 35%!! σε σχέση με πέρσι – με μεγαλύτερο θύμα τον κλάδο των Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 – με ότι αυτό συνεπάγεται για την υποστήριξη των μαθητών, των γονέων, των σχολικών μονάδων και των δράσεων στην κοινότητα.

Αναλυτικά ανά κλάδο πανελλαδικά έχουμε: 

23% κάτω σε σχέση με πέρσι οι Ψυχολόγοι ΠΕ23,

30% κάτω οι Κοινωνικοί λειτουργοί ΠΕ30,

20% κάτω οι Λογοθεραπευτές ΠΕ21,

30% κάτω οι Φυσικοθεραπευτές ΠΕ28,

54% κάτω οι Εργοθεραπευτές ΠΕ29

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Που θα οδηγήσει η υποστελέχωση

Εδώ είναι απολύτως αναγκαίο να επισημαίνουμε ότι η ευθεία υποστελέχωση αυτού του κρίσιμου για την εκπαίδευση θεσμού καθιστά αδύνατη τη διεκπεραίωση των πολυπληθών αιτημάτων για αξιολογήσεις και επαναξιολογήσεις μαθητών, καθώς και την υποστήριξή τους, με αποτέλεσμα τη βέβαιη αύξηση στις ήδη πολύ επιβαρυμένες λίστες αναμονής, ιδίως στην Αττική με τον μισό πληθυσμό της χώρας εκεί και την αντιμετώπιση της όλο και εντεινόμενης σχολικής βίας, μιας και Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι των ΚΕΔΑΣΥ συμμετέχουν ΚΑΙ σε επιτροπές για τη σχολική βία.

Αλλά…έρχονται αλλαγές για πολλοστή φορά

Ομως όλα τα παραπάνω έρχονται και “κουμπώνουν” με την πρόθεση του ΥΠΑΙΘΑ να αλλάξει για μια ακόμη φορά το θεσμικό πλαίσιο των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) – μόλις τον Αύγουστο του 2021 άλλαξε πάλι με τον νόμο 4823/2021 – προς την κατεύθυνση της διενέργειας αξιολογήσεων μαθητών μέσα στο σχολικό περιβάλλον και εντός του σχολικού πλαισίου (Δημιουργία Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ) – βλέπε παρακάτω – κ.α.).

Μόνον στα ΚΕΔΑΣΥ οι ακατάλληλοι

Στα πλαίσια αυτά και μετά από τις συνεχόμενες διαρροές περί ακατάλληλων Προϊσταμένων (μόνον στα ΚΕΔΑΣΥ υπάρχουν ακατάλληλοι, όπου εκεί έσπασε η στάμνα της αριστείας, στο Υπουργείο όχι, στις Διευθύνσεις όχι, στα σχολεία όχι, εκεί είναι όλοι κατάλληλοι), παραπόνων γονέων για τις λίστες αναμονής (αλήθεια γιατί δεν ιδρύονται και άλλα ΚΕΔΑΣΥ στην Αττική όπου παρατηρούνται λίστες αναμονής και γιατί δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί στα ΚΕΔΑΣΥ;) και για τη διακοπή λειτουργίας των  ΚΕΔΑΣΥ από 10 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου (φαίνεται είναι λογικό να γίνονται αξιολογήσεις μαθητών παραμονές 15αύγουστου με κλειστά τα σχολεία), είναι πολύ πιθανή και η αλλαγή του ωραρίου λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ καθώς και η παύση του κενού διαστήματος από 10 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου.

Θα μάθουμε τελικά ποιοι ασχολούνται με τη νέα “αναμόρφωση” των ΚΕΔΑΣΥ και των υποστηρικτικών θεσμών της εκπαίδευσης;

Εν τω μεταξύ απορίας άξιον είναι ποιοι έχουν αναλάβει στο ΥΠΑΙΘΑ το έργο της νέας “αναμόρφωσης” των υποστηρικτικών θεσμών της εκπαίδευσης (ας ελπίσουμε ότι έχουν περάσει τουλάχιστον απέξω από ΚΕΔΑΣΥ), από τη στιγμή που η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Προεδρίας της Κυβέρνησης, το έργο της οποίας έχει να κάνει με τη σύνταξη του προσχεδίου νόμου με τίτλο «ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και της προκαταρκτικής έκθεσης ανάλυσης συνεπειών ρύθμισης, στο οποίο νομοσχέδιο, όπως όλα δείχνουν, εκτός από τα προαναγγελθείσες αλλαγές στα Προγράμματα Σπουδών, στα αναλυτικά Προγράμματα, στο σύστημα προσλήψεων και διορισμών, κ.α. θα συμπεριλαμβάνεται και ενότητα για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με πιθανό τίτλο “Ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο” όπου θα υπάρχουν διατάξεις-“μεταρρυθμιστικές θεσμοθετήσεις” για τα ΚΕΔΑΣΥ, τις ΕΔΥ, την Παράλληλη Στήριξη, τα Τμήματα Ενταξης κ.α, δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά έως σήμεραΔείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ομάδες Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ)

Την ίδια ώρα στα σκαριά είναι η θεσμοθέτηση Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ), που προβλέπεται να επισκέπτονται σχολεία όλων των βαθμίδων προκειμένου αφενός να αναγνωρίσουν άτομα που χρήζουν ειδικής βοήθειας και, αφετέρου, να αξιολογούν τακτικά την εξέλιξη σε άτομα που ήδη λαμβάνουν ειδική βοήθεια στην εκπαίδευσή τους, μέσα στο σχολικό περιβάλλον, προβλέπεται από το ΥΠΑΙΘΑ και για την υποστήριξη των εργασιών τους θα δημιουργηθεί Πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί και για την εξυπηρέτηση των διαδικασιών που σχετίζονται με την αξιολόγηση και την πιστοποίηση ατόμων στα οποία η Πολιτεία παρέχει βοήθεια κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι ομάδες ΟΔΥ, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ, θα αποτελούνται από επιστημονικά στελέχη και θα επισκέπτονται κατά τακτά διαστήματα τα σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Γυμνάσια Λύκεια). Ο αριθμός των κλιμακίων αυτών ορίζεται ανά αριθμό μαθητών (περίπου 1 ανά 1000 μαθητές στην Πρωτοβάθμια Παιδεία και 1 ανά 2500 στην Δευτεροβάθμια Παιδεία) – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Αλλαγές στην επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ
Τέλος αλλαγές θα έχουμε αναφορικά με το ποιοι μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για Προϊστάμενοι των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), προφανώς δια να έλθουν οι κατάλληλοι με προσθήκη στις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής διαζευκτικά της διετούς (από τετραετούς πριν τη διαβούλευση) υπηρεσίας σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή της διετούς υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου, υποδιευθυντή και διευθυντή Σ.Μ.Ε.Α.Ε. (δύο έτη ως προϊστάμενος ή δύο έτη ως υποδιευθυντής ή δύο έτη ως διευθυντής Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή δύο έτη ως προϊστάμενος/υποδιευθυντής/διευθυντής Σ.Μ.Ε.Α.Ε. σωρευτικά) ή της διετούς υπηρεσίας σε θέση Συμβούλου ή Συντονιστή Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
Αν μάλιστα δεν υπάρχουν υποψήφιοι με διετή υπηρεσία, γίνονται δεκτοί υποψήφιοι με τουλάχιστον ένα (1) έτος υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Ολα αυτά τη στιγμή που δεν έχει περατωθεί η διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης που προβλέπει ο νόμος 4823/2021 και ο νοών νοείτω.
Βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό
Εως ότου τελεσφορήσουν όλα αυτά τα σπουδαία, τα ανεπαρκή σε αριθμό ΚΕΔΑΣΥ, ιδίως στην Αττική, παρατημένα στην τύχη τους και τώρα χωρίς επαρκές προσωπικό, χωρίς κτηριακές υποδομές τα περισσότερα, με αρχαία υλικοτεχνική υποδομή, δίχως τεχνική υποστήριξη, χωρίς επιμόρφωση, (ούτε το πενιχρό Voucher για αγορά λάπτοπ δεν πήραν), χωρίς εργαλεία, χωρίς προτυποποίηση εγγράφων, με τους αναπληρωτές και τους λίγους μόνιμους να χρησιμοποιούν τα δικά τους ηλεκτρονικά μέσα και να πληρώνουν από την τσέπη τους φωτοτυπίες και καθαρίστριες, θα συνεχίσουν να παραδίδονται βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό, ως το ΕΦΚΑ της εκπαίδευσης.
Δείτε επίσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση