Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τι ισχύει για μεταβολές σχολικών μονάδων-οργανικότητα-ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά Τμήμα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τι ισχύει για μεταβολές σχολικών μονάδων-οργανικότητα-ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά Τμήμα, σύμφωνα με την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή.

Τι ισχύει για μεταβολές σχολικών μονάδων

Απαντώντας σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση της Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κας Σοφίας Ασημακοπούλου η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή ενημερώνει για το τι ισχύει σχετικά με:

α. Τις μεταβολές σχολικών μονάδων (Ιδρύσεις, Προαγωγές, Υποβιβασμούς, Συγχωνεύσεις και Καταργήσεις).

β. Τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025.

γ. Τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων.

δ. Την οργανικότητα των σχολικών μονάδων.

ε. Τον ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών ανά Τμήμα.

Αναλυτικά τι λέει η κα Μακρή

α. Μεταβολές σχολικών μονάδων (Ιδρύσεις, Προαγωγές, Υποβιβασμούς, Συγχωνεύσεις και Καταργήσεις)

Για τις μεταβολές σχολικών μονάδων, που αφορούν σε Ιδρύσεις, Προαγωγές, Υποβιβασμούς, Συγχωνεύσεις και Καταργήσεις σχολικών μονάδων, και οι οποίες ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος, εκδίδεται εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ σύμφωνα με την οποία ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλείται, εντός ορισμένου χρονοδιαγράμματος, να εισηγηθεί τις όποιες Σχολικές Μεταβολές και ο/η Περιφερειακός/η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης καθώς και οι αρμόδιοι Δήμοι να γνωμοδοτήσουν ως προς αυτές.

β. Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία θα περιλαμβάνονται οι σχολικές μεταβολές του έτους 2024-2025 βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας.

Αναφορικά με τις μεταβολές των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025 εκδόθηκε η με αριθ. 118145/ΓΔ4/20-10-2023 εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία:

α) Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλήθηκαν να καταχωρίσουν τις προτάσεις τους μέχρι 06-11-2023 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, και μέχρι 13-11-2023 για τις υπόλοιπες μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις σχετικές φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool, και

β) Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης κλήθηκαν να υποβάλουν την εισήγησή τους, στις αντίστοιχες ειδικές φόρμες εισηγήσεων του myschool, μέχρι 20-11-2023 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μέχρι 30-11-2023 για τις υπόλοιπες σχολικές μεταβολές, αφού μελετήσουν και επεξεργαστούν τις προτάσεις των Διευθύνσεων περιοχής ευθύνης τους.

γ. Για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη:

Ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές/τριες και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων.

δ. Ως προς την οργανικότητα των σχολικών μονάδων ισχύει ότι:

α) για τα δημοτικά σχολεία προσδιορίζεται από την αναλογία δεκαπέντε (15) μαθητών προς έναν (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά εικοσιπέντε (25) μαθητών προς έναν (1) δάσκαλο (Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006, (Β΄ 1507) Κ.Y.A.) και

β)τα νηπιαγωγεία ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια (παρ. 4 του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α΄13) και την παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111)).

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά Τμήμα είναι:

α) δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες για τα διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία και

β)πέντε (5) μαθητές/τριες σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων.

Για το Νηπιαγωγείο ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει:

«2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων- προνηπίων είναι είκοσι πέντε (25) ανά τμήμα. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δέκα πέντε (15)».

Δείτε επίσης

Πίνακες ΑΣΕΠ ειδικής και γενικής αγωγής: Εως πότε ισχύουν σύμφωνα με την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ Ζ. Μακρή 

Οργανικότητα Δημοτικών σχολείων: Πως προσδιορίζεται – Η περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου Λειψών 

 Τα χρονοδιαγράμματα των μόνιμων διορισμών των ετών 2021-2022-2023

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply