Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τι ισχύει στις μεταβολές σχολικών μονάδων: Η περίπτωση των σχολείων του Δήμου Πωγωνίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τι ισχύει στις μεταβολές σχολικών μονάδων: Η περίπτωση των σχολείων του Δήμου Πωγωνίου – Τι είπε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή στη Βουλή σε απάντηση Επίκαιρης Ερώτησης.

Τι ισχύει στις μεταβολές σχολικών μονάδων

Στην Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού  Ιωαννίνων της Κ.Ο. «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» κας Μερόπης Τζούφη προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα: «Να μην υποβαθμιστούν τα σχολεία του Δήμου Πωγωνίου», με την οποία ρωτούσε σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να προστατέψει τον Παρακάλαμο του Δήμου Πωγωνίου, αλλά και τις λοιπές ακριτικές περιοχές από την περαιτέρω υποβάθμιση των σχολείων τους και αν σκοπεύει να εξαιρέσει τα σχολεία των περιοχών αυτών από τον συγκεκριμένο νόμο, προκειμένου να στηρίξει τις οικογένειες και τα παιδιά τους, που διαμένουν σε αυτές υπό δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, απάντησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή.

Τι ισχύει για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων

  1. H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η Περιφερειακή Διεύθυνση της Εκπαίδευσης Ηπείρου και οι Δήμοι στους οποίους ανήκουν οι σχολικές μονάδες είναι εκείνοι οι οποίοι εμπλέκονται, κατ’ αρχάς, στη διαδικασία στέλνοντας τεκμηριωμένες προτάσεις, εισηγήσεις και νομοθετήσεις στο ΥΠΑΙΘΑ.
  2. Η Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Ιωαννίνων γνωρίζει τον αριθμό των μαθητών και των μαθητριών του κάθε σχολείου, τον αριθμό των εκπαιδευτικών, τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μαθητές για να πάνε, τη δυσκολία δηλαδή που τυχόν υπάρχει για να σπουδάσουν, για να μορφωθούν.
  3. Εξασφαλίζεται και στις περιπτώσεις των μεταβολών επιπροσθέτως και η δέσμευση της Περιφέρειας ότι αυτές οι μετακινήσεις θα γίνουν γιατί οι υπεύθυνοι για τη μεταφορά των μαθητών είναι η Περιφέρεια.
  4. Λαμβάνουν, επίσης, τη σχετική γνωμοδότηση από τα οικεία δημοτικά συμβούλια, γιατί οι Δήμοι είναι υπεύθυνοι για τις σχολικές κτηριακές υποδομές, αν υπάρχει κτήριο κατάλληλο να στεγάσει, αν υπάρχουν τα χρήματα να συντηρηθεί το κτήριο αυτό για να είναι ασφαλές και λειτουργικό, να μπορούν να το αποκαταστήσουν ή να το ανακαινίσουν.
  5. Εδώ, λοιπόν, είναι οι διατάξεις του ν. 1566/1985, όπως έχει συμπληρωθεί και έχει τροποποιηθεί από άλλους νόμους. Η διαδικασία ξεκινά στο τέλος του Οκτωβρίου κάθε χρόνου, ολοκληρώνεται με την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του ΥΠΑΙΘΑ και η ισχύς αρχίζει από τη νέα σχολική χρονιά.
  6. Μιλούμε, λοιπόν, για τις σχολικές μεταβολές που θα γίνουν για την επόμενη σχολική χρονιά. Η διαδικασία για τις σχολικές μεταβολές αυτές έχει ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2023. Εκδώσαμε σχετική εγκύκλιο στις 20.10.2023 και είναι σε εξέλιξη.

Τι συμβαίνει με τα σχολεία του Δήμου Πωγωνίου

Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταχώρησε προτάσεις για τη συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων μέχρι 6.11.2023 -αυτή ήταν η προθεσμία- και για τις υπόλοιπες σχολικές μεταβολές μέχρι 13.11.2023. Απέστειλε, λοιπόν, εγγράφως στους δήμους τις προτάσεις τεκμηριωμένα, όπως ο νόμος ορίζει και η εγκύκλιος το επιβάλλει, ζήτησε τη γνωμοδότησή τους γιατί αυτοί έχουν την ευθύνη που σας ανέφερα και πριν, έλεγξε την ορθότητα, την πληρότητα και την ακρίβεια, όπως ορίζει η εγκύκλιός μας, αυτών των γνωμοδοτήσεων, υπέβαλε συμπληρωμένη και τεκμηριωμένη σχετική φόρμα στο πληροφοριακό σύστημα myschool στις 8.11.2023 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου και στο Υπουργείο, η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης επεξεργάστηκε αυτή κατά τον λόγο ευθύνης της αρμοδιότητάς της και υπέβαλε τη σχετική εισήγηση στις 4.12.2023 στην άτυπη παράθεση που είχε δώσει -εμπρόθεσμα δηλαδή- τεκμηριωμένα, αναλυτικά και όχι συνοπτικά. Αναφέρονται και οι λόγοι που στοιχειοθετούν την πρόταση και την ανάγκη για τις μεταβολές.

Για το Δημοτικό Σχολείο Παρακαλάμου, λοιπόν, και Καλπακίου του Δήμου Πωγωνίου, για τις σχολικές μονάδες του Δήμου Κόνιτσας και Ζίτσας ακολουθήθηκε αυτή η διαδικασία, όπως οφείλαμε. Αναφέρονται, λοιπόν, στα στοιχεία τα οποία πήραμε η οργανικότητα, οι αλλαγές, το υφιστάμενο μαθητικό δυναμικό και τυχόν διαφοροποιήσεις.

Στο Δημοτικό Σχολείο Παρακαλάμου το σχολικό έτος 2020-2021, φοιτούσαν τριάντα επτά μαθητές, το 2021-2022 τριάντα τέσσερις, το 2022-2023 είκοσι οχτώ, σήμερα είκοσι επτά μαθητές. Κατά την επόμενη διετία το μαθητικό δυναμικό θα διαμορφωθεί ως εξής: 2024-2025 είκοσι έξι μαθητές, 2025-2026 είκοσι επτά μαθητές. Δεν έχουμε δραματική μείωση. Έχουμε μείωση, αλλά όχι δραματική. Δεν φαίνεται, δηλαδή, από τα στοιχεία που έχουμε -φαίνεται ότι ο κόσμος παραμένει εκεί- κάποια αύξηση που θα δικαιολογούσε αναβάθμιση του σχολείου αυτού.

Ο υποβιβασμός αυτού του σχολείου είναι από τετραθέσιο σε τριθέσιο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα έπρεπε να πάει διθέσιο. Όπως και εσείς επισημάνατε και εμείς αναγνωρίζουμε, το σχολείο αυτό που θα έχει οργανικότητα τετραθέσιου και λειτουργικότητα τριθεσίου είναι ένα σχολείο το οποίο έχει ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες γιατί η έδρα της τοπικής κοινότητας είναι στην παραμεθόριο περιοχή κοντά στα σύνορα με την Αλβανία, ο τοπικός πληθυσμός έχει μαθητές Ρομά, μαθητές με εκπαιδευτικές ανάγκες. Άρα, δεν θα εφαρμοστεί αυστηρά ο νόμος. Θα ληφθούν κι αυτές οι ιδιαιτερότητες υπ’ όψιν. Έχει τμήμα ένταξης, πρωινής ζώνης, έχει ολοήμερο, εξειδικευμένη υποστήριξη σε μαθητή με παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία με οχτώ μαθητές, διδασκαλία εκπαιδευτικών δασκάλων, δασκάλων ειδικής αγωγής, ενταξιακής εκπαίδευσης, φυσικής αγωγής, πληροφορικής και αγγλικής γλώσσας.

Εάν ο αριθμός των μαθητών, όπως ελπίζουμε, όπως ευελπιστούμε, αυξηθεί, την επόμενη χρονιά θα αυξηθούν και οι θέσεις. Δεν είναι κάτι που είναι μόνιμο, το ακολουθεί, το υποβιβάζει και μαραζώνει το σχολείο. Εάν αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών από γονείς και οικογένειες που θα επιλέξουν να ζήσουν εκεί, ανάλογη θα είναι και η δική μας ή του Υπουργείου -δεν έχει σημασία ποιος θα είναι στο Υπουργείο- αύξηση.

Στον Δήμο Πωγωνίου υπάρχουν και τα Δημοτικά Σχολεία Καλπακίου με σαράντα έναν μαθητές, Παρακαλάμου με είκοσι επτά, Πωγωνιανής με δεκαπέντε, Κεφαλόβρυσου με δώδεκα, Δελβινακίου με έξι, πλήρως στελεχωμένα για τους λόγους που αντιλαμβανόμαστε όλοι σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Δείτε επίσης

Πρόβλημα στη δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αναπληρωτών: Δεν οριστικοποιούνται άμεσα τα ένσημα στον ΕΦΚΑ 

Στέγαση των 3 ειδικών σχολείων Θεσσαλονίκης: Η απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών στη Βουλή 

Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη για ζητήματα βίας και επιθετικότητας με παιδιά και εφήβους-Τηλεφωνική Γραμμή 10 306

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση