ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, οι νησίδες αριστείας και καινοτομίας, αντί να ενισχύονται και να αναβαθμίζονται, συστηματικά υποβαθμίζονται, κυρίως, λόγω της ιδεοληψίας της παρούσας Κυβέρνησης. Εκφράζουμε τη βαθιά ανησυχία μας για το πλαίσιο λειτουργίας των εν λόγω σχολείων και ερωτούμε τον Υπουργό πότε σκοπεύει να ορίσει τη ΔΕΠΠΣ και να εκκινήσει τη διαδικασία στελέχωσης των ΕΠΕΣ, καθώς και αν σκοπεύει να προχωρήσει σε θεσμικές αλλαγές ως προς το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αυτών και προς ποια κατεύθυνση”.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα: «Τι μέλλει γενέσθαι με τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία;»
Σε επίπεδο σχολική μονάδας, το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ), το οποίο απαρτίζεται από ένα μέλος ΔΕΠ ως πρόεδρο, ένα σχολικό σύμβουλο (παιδαγωγικά υπεύθυνο για το σχολείο), τον Διευθυντή και δυο εκπαιδευτικούς, μετά την κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου, λειτουργούν με ελλιπή σύνθεση. Το ΕΠΕΣ είναι υπεύθυνο, μεταξύ άλλων, να εισηγείται στη ΔΕΠΠΣ για τη λειτουργία των ομίλων, για τη διαδικασία για την επιλογή των μαθητών, για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και για πιθανές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και εφαρμογή καινοτόμων δράσεων στο σχολείο, αλλά και για την κατάρτιση πίνακα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Εν ολίγοις, τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, οι νησίδες αριστείας που θα έπρεπε να ενισχύονται και να αναβαθμίζονται, σήμερα στερούνται την εποπτεία και την επιστημονική στήριξη, που είναι απαραίτητες για την ακώλυτη λειτουργία τους.
Η βούληση της Κυβέρνησης περί του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων έχει ήδη εκφραστεί με τη συστηματική υποβάθμισή τους, από την αρχή της θητείας της. Εξ αυτού του πρόσθετου λόγου, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς εκφράζουν την ανησυχία τους για το πλαίσιο λειτουργίας των εν λόγω σχολείων.
1. Πότε σκοπεύετε να ορίσετε τη ΔΕΠΠΣ;
2. Πότε σκοπεύετε να εκκινήσετε τη διαδικασία στελέχωσης των ΕΠΕΣ;
3. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε θεσμικές αλλαγές ως προς το πλαίσιο λειτουργίας των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως διαρρέει στον Τύπο; Αν ναι, πότε και προς ποια κατεύθυνση;
Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας
Γιάννης Ανδριανός, Αργολίδας
Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς
Χρήστος Κέλλας, Λάρισας
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/ti-tha-ginei-me-ta-protupa-sxoleia-erwthsh-sth-boulh/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.