Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τι θα συζητήσει η ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στη συνάντηση της Τρίτης 17.09.2024 

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τι θα συζητήσει η ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στη συνάντηση της Τρίτης 17 Σεπτεμβρίου 2024  – Ενημέρωση από τον Αιρετό ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλο.

Τι θα συζητήσει η ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Τις θέσεις και τα αιτήματα που θα τεθούν προς συζήτηση κατά τη σημερινή – Τρίτη 17.09.2024 – συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, παραθέτει ο Αιρετός στο ΚΥΣΔΕ με τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ) Θοδωρής Κατσωνόπουλος.

Αναλυτικά

Συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Τρίτη 17/09)

Οι θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά αποτυπώνονται στις αποφάσεις των δύο τελευταίων Συνεδρίων της ΟΛΜΕ (20ο  και  21ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ ) θα τεθούν προς συζήτηση και θα κατατεθούν στον Υπουργό κ. Πιερρακάκη στη συνάντηση της Ομοσπονδίας με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ την Τρίτη 17/09.

Στη συνάντηση θα είμαστε παρόντες και οι αιρετοί του ΚΥΣΔΕ.

Επιπλέον, να δοθούν απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία σχετικά με:

– Την επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών. Να πιέσουμε για κάλυψη όλων των κενών. Μην ξεχνάμε πως με την Α΄ φάση καλύφθηκε μικρό ποσοστό επί των συνολικών κενών που δηλώθηκαν. Για μερικές ειδικότητες μάλιστα το ποσοστό ήταν μονοφήφιο!

– Τη διαδικασία για τις προσλήψεις αναπληρωτών στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, την αναδρομική εφαρμογή τροπολογίας και γενικότερα τα κριτήρια-προσόντα που πρέπει, κατά το Υπουργείο, να πληρούνται για την πρόσληψη.

–         Το αίτημα να ισχύσει η αναδρομικότητα για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς σε ότι αφορά τις ευνοϊκές διατάξεις του Νόμου 5128/2024. Ο αποκλεισμός των πριν το 2023 διορισμένων εκπαιδευτικών συνιστά κατάφωρη αδικία.

– Την απίστευτη ταλαιπωρία, αγωνία και ανασφάλεια που βίωσαν και βιώνουν στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές από τις αποφάσεις του Υπουργείου για τον εξορθολογισμό του αριθμού των τμημάτων για εξοικονόμηση πόρων και όχι φυσικά για να επιτευχθούν καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Να ληφθούν άμεσα  αποφάσεις να ανοίξουν όλα τα τμήματα και να εγκριθούν τα ολιγομελή.

– Την εμμονική στάση του Υπουργείου για τις μονιμοποιήσεις των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών. Πλέον και με βάση τη δικαστική απόφαση 1510/24 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που δικαιώνει τους δόκιμους εκπαιδευτικούς που προσέφυγαν ενάντια στις άδικες ανακλήσεις των διαπιστωτικών τους πράξεων, το Υπουργείο οφείλει να δικαιώσει, χωρίς καμία επιφύλαξη, όλους τους νεοδιοριζόμενους του 2020 και εν συνεχεία του 2021 και του 2022.

– Το στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών που καλείται να βρει  αξιοπρεπή στέγη με τις τιμές όμως των ενοικίων να είναι απρόσιτες. Το ζήτημα χρειάζεται κεντρική ρύθμιση, δεν αρκούν οι αγαθές προθέσεις και πρωτοβουλίες ορισμένων Δήμων.

– Το αίτημα για την ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών (φυσικά δεν εννοούμε τα «ψίχουλα» που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ), καθώς οι εκπαιδευτικοί και δη οι νεότεροι  δυσκολευόμαστε να ανταποκριθούμε στο αυξημένο κόστος ζωής.

– Θέματα υπηρεσιακών μεταβολών και κινητικότητας και τις προτεινόμενες αλλαγές που αναλυτικά έχω αναφέρει σε προηγούμενα ενημερωτικά (δικαίωμα μετάθεσης με την ολοκλήρωση ενός έτους υπηρέτησης στο ΠΥΣΔΕ διορισμού, οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ  με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια, αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων, ενιαίο χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών σε όλα τα ΠΥΣΔΕ, αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών κενών, οι μεταθέσεις και αποσπάσεις να πραγματοποιούνται με διαφάνεια, αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές που σημαίνει την άμεση αλλαγή του υφιστάμενου πλαισίου για Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Διαπολιτισμικά κλπ)

– Την αναγκαιότητα να υπάρξει ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο με κωδικοποίηση της νομοθεσίας για να μην παρατηρείται το φαινόμενο τα ΠΥΣΔΕ να αποφαίνονται διαφορετικά για το ίδιο ζήτημα.

– Την προοπτική να επαναφέρει τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Δηλώνουμε και φέτος όπως και πέρυσι που υπήρξε αναδίπλωση από το Υπουργείο, ότι το εκπαιδευτικό κίνημα είναι κάθετα αντίθετο στον γραπτό διαγωνισμό.

– Την αναγκαιότητα για θεσμική και νομική προστασία των εκπαιδευτικών για τις εκδρομές, τις εφημερίες και τον εργασιακό εκφοβισμό, όπως και για τη δημιουργία νομικού τμήματος σε κάθε ΠΔΕ & ΔΔΕ.

– Τις επικείμενες αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα φέρει το Υπουργείο με το νομοσχέδιο «Ανοιχτό Σχολείο…» και αυτές εστιάζουν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Οι εμπεριστατωμένες θέσεις και προτάσεις μας (21ο Συνέδριο ΟΛΜΕ) θα αποτελέσουν βάση συζήτησης και διεκδίκησης προκειμένου να υιοθετηθούν από την πολιτική ηγεσία και να ενσωματωθούν στο επόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Συνεχίζουμε δυναμικά

– Την άμεση και έγκυρη ενημέρωση των συναδέλφων/ισσών μας

– Να είμαστε η φωνή και τα μάτια τους, μακριά από πελατειακές λογικές, εκδουλεύσεις και συνδιαχείριση με τη διοίκηση.

– Να προωθούμε τις θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος

Αθήνα 17/09/2024

Με αγωνιστικούς, φιλικούς χαιρετισμούς

Θοδωρής Κατσωνόπουλος

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

ΣΥΝΕΚ

Δείτε επίσης

Διαμαρτυρία για τη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο από την ΠΕΑΔ 

Πριν φύγετε

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025: Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕΛ-ΕΠΑΛ – Ειδικών και Μουσικών Μαθημάτων

Τεχνικές Διαχείρισης θυμού για παιδιά: Mια μικρή προσπάθεια προσέγγισης ενός μεγάλου θέματος

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση