Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τηλεκπαίδευση και Cisco: Το Παρατηρητήριο για την Παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ απαντά σε μια σειρά από ερωτήματα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τηλεκπαίδευση και Cisco: Το Παρατηρητήριο για την Παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ απαντά σε μια σειρά από ερωτήματα – Είναι “δωρεάν’ η τηλεκπαίδευση; Πως γίνεται η πληρωμή; Σχετίζονται τα κλειστά σχολεία με τις συμβάσεις υπουργείου Παιδείας – Cisco; Τι είναι τα μεταδεδομένα και τι συλλέγει η Cisco; 

Τηλεκπαίδευση και Cisco

Το Παρατηρητήριο για την Παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ απαντά σε μια σειρά από ερωτήματα και, όπως αναφέρει, φωτίζει την κυβερνητική μεθόδευση σε βάρος 1,5 εκατ. μαθητών και εκπαιδευτικών.

Το Μάρτιο του 2020

ξεκινά η προαιρετική τηλεκπαίδευση και υπογράφεται η πρώτη σύμβαση-πλαίσιο με την εταιρία Cisco.

Στη συνέχεια, το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να επιβάλλει τη μετάδοση του μαθήματος μέσω κάμερας και μέσα από την τάξη, ανοίγοντας αναπόφευκτα τη συζήτηση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών και συναντώντας την καθολική άρνηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τον Μάιο του 2020

η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ζητά διευκρινίσεις για παραλείψεις και σφάλματα που θέτουν σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα.

Το υπουργείο Παιδείας απαντά με δυο μήνες καθυστέρηση και χωρίς πειστικά επιχειρήματα. Η υποχρεωτική -λόγω GDPR- Εκτίμηση Αντικτύπου δημοσιεύεται ανυπόγραφη, παράτυπη και δίχως υπογραφή. Η Αρχή επανέρχεται και εντοπίζει σοβαρά κενά – δίνει 3μηνη περίοδο συμμόρφωσης.

Έκτοτε, το υπουργείο Παιδείας υπογράφει δύο νέες συμβάσεις με τη Cisco

(11 Σεπτεμβρίου 2020 και 9 Νοεμβρίου 2020). Στις 7 Νοεμβρίου ξεκινά η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Η πλατφόρμα που βασίζεται στη δοκιμαστική (και όχι δωρεάν) έκδοση του Webex καταρρέει.

Όλο αυτό το διάστημα, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως

υπερθεματίζει πως η τηλεκπαίδευση είναι δωρεάν και αρνείται να δημοσιοποιήσει τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με τη Cisco.

Ισχυρίζεται πως πρόκειται για αποδοχή δωρεάς και άρα δεν έχει υποχρέωση να δημοσιεύσει τα έγγραφα στη Δι@υγεια και να τα καταθέσει στη Βουλή.

Η ισχύουσα νομοθεσία είναι σαφής και αφήνει έκθετη την υπουργό, η οποία παρανομούσε για έναν ολόκληρο χρόνο.

Στις 4 Δεκεμβρίου 2020 τροποποιείται η τελευταία σύμβαση ΥΠΑΙΘ-Cisco

και λίγες ημέρες αργότερα δημοσιεύεται νέα Εκτίμηση Αντικτύπου.

Το περιεχόμενό της αποκαλύπτει για πρώτη φορά πως δεν υπάρχει μια σύμβαση, αλλά τρεις και μια τροποποίηση της τελευταίας.

Για τη συγκεκριμένη Εκτίμηση Αντικτύπου εκκρεμεί η γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Στα τέλη του 2020,

η κυβέρνηση αποφασίζει την εργαλειοποίηση του δημόσιου έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ-2 ώστε να αγοραστούν 154.000 άδειες της Cisco έναντι 2 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Μετά από πολύμηνες πιέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης,

των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και των συλλόγων γονέων, η υπουργός Παιδείας δημοσιεύει σιωπηλά τα έγγραφα σε αόρατο σημείο του site του υπουργείου Παιδείας.

Έχει λάβει έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε να μπορεί να ξεκινήσει την εξόφληση των «δωρεάν» υπηρεσιών της Cisco, δεδομένου ότι η ανάρτηση των δαπανών στη Δι@υγεια είναι υποχρεωτική.

Δείτε σε μορφή pdf Τηλεκπαίδευση και Cisco-Αφιέρωμα-Παρατηρητήριο για την Παιδεία ΣΥΡΙΖΑ

Δείτε επίσης

Συζήτηση για προσωπικά δεδομένα Τηλεκπαίδευσης: Τι ειπώθηκε στη Βουλή
Απάντηση Υπουργείου Παιδείας στην ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ για τις συμβάσεις τηλεκπαίδευσης
SPIEGEL-Ουρουγουάη: Γιατί οι μαθητές τα καταφέρνουν τόσο καλά με την πανδημία
e-κόπωση: Διαδικτυακές πλατφόρμες επικοινωνίας και εκπαίδευσης στην εποχή της πανδημίας-Διαδικτυακή Ημερίδα

Πριν φύγετε

Ψηφιακή Μέριμνα-voucher 200 ευρώ: Αιτήσεις από Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 | Η πλατφόρμα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση