Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Παν/μίου: Αμεση επίλυση του ζητήματος των ΠΕ 78

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου: Αμεση επίλυση του ζητήματος των ΠΕ 78 – Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του παλαιότερου Τμήματος Κοινωνιολογίας στη χώρα.

Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου

ΓΣ Τμ. Κοινωνιολογίας του Παντείου Παν/μίου: Αμεση επίλυση του ζητήματος των ΠΕ 78

ΨΗΦΙΣΜΑ

ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, του παλαιότερου Τμήματος Κοινωνιολογίας στη χώρα, εκφράζει την ανησυχία της για την αναιτιολόγητη ανάθεση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών σε πτυχιούχους άλλων επιστημονικών κλάδων και την κατάφωρη αδικία που υφίστανται οι αναπληρωτές καθηγητές του κλάδου ΠΕ 78 (Κοινωνικών Επιστημών-πρώην ΠΕ 10 του Ν. 1566/1985) της Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Βάσει του Ν. 3794/2009 οι απόφοιτοι του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας μπορούν να ενταχθούν στον κλάδο ΠΕ 78 και να διδάξουν μαθήματα των κοινωνικών επιστημών και του κλάδου της Κοινωνιολογίας (ένα από τα οποία εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο) τα οποία δεν έχουν άμεση συνάφεια με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών τους.

Με δυσάρεστη έκπληξη η Γ.Σ. του Τμήματος διαπίστωσε επίσης, από την ανακοίνωση των προσωρινών αξιολογικών πινάκων κατάταξης της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ, ότι οι πτυχιούχοι Κοινωνιολογίας βρέθηκαν να υστερούν σε μόρια από τους απόφοιτους του συγκεκριμένου τμήματος του ΠΑ.ΜΑΚ. οι οποίοι, εκτός από τον κλάδο ΠΕ 78 έχουν ενταχθεί και στους κλάδους ΠΕ 71 (Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής) και ΠΕ 72 (Εκπαιδευτές Ενηλίκων), συγκεντρώνοντας σχετική προϋπηρεσία, επειδή ο Ν. 4589/2019 τους έδωσε τη δυνατότητα μεταφοράς προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι απόφοιτοι Τμημάτων Κοινωνιολογίας να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση για τη διεκδίκηση θέσεων σε οποιαδήποτε δομή της εκπαίδευσης —γενική ή ειδική— και να πλήττονται βασικά επαγγελματικά δικαιώματά τους.

Τέτοιες πρακτικές

α) συντελούν στην απαξίωση των πανεπιστημιακών πτυχίων συγκεκριμένων τμημάτων, υποβαθμίζουν την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας εφόσον οι μαθητές/τριες της Β/θμιας Εκπαίδευσης διδάσκονται μαθήματα από καθηγητές χωρίς την απαιτούμενη επιστημονική εμβάθυνση, και

β) δεν βοηθούν στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με ένα γνωστικό αντικείμενο βασικής σημασίας. Επιπλέον, καλλιεργούν περιττές εντάσεις ανάμεσα σε διαφορετικούς κλάδους και ειδικότητες, με υψηλά ποσοστά ανεργίας.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω θεωρούμε σημαντικό να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση επίλυση του ζητήματος.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όσο και τα μέλη του ελληνικού Κοινοβουλίου να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την επίλυση του ζητήματος και την αναβάθμιση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας και των Κοινωνιολόγων στη Β/θμια Εκπαίδευση.

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2020

Γενική Συνέλευση του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου

Δείτε σχετικά

Ψήφισμα Διαμαρτυρίας του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου για τους ΠΕ78
Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ: Για τον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών και τη δυνατότητα ένταξης σ αυτόν αποφοίτων ΠΑΜΑΚ
Ερώτηση για ΠΕ78 στη Βουλή από τον Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Χρήστο Κέλλα
ΕΝΕΛΕΑ για ΠΕ78: Η διαχρονική εξόντωση του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών

Δείτε επίσης

Νέο νομοσχέδιο Παιδείας: Τι διατάξεις θα περιλαμβάνει – Ανακοινώσεις Κεραμέως
Απαντήσεις Κεραμέως-Ζαχαράκη στη Βουλή: ΔΟΑΤΑΠ-Ειδικό Βόνιτσας-Πρόγραμμα Παιδείας-Νομοσχέδια
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση