Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ για άνοιγμα σχολείων: Το αχρείαστο αυτό ρίσκο δεν εξυπηρετεί ουσιαστικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ για άνοιγμα σχολείων: Το αχρείαστο αυτό ρίσκο δεν εξυπηρετεί ουσιαστικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Ανακοίνωση.

Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ για άνοιγμα σχολείων

Το σχολείο πρέπει να μορφώνει. Δεν είναι πεδίο υγειονομικού ρίσκου, ούτε εργαλείο πολιτικών σκοπιμοτήτων”

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων, παρά τις ενστάσεις και επιφυλάξεις που διατυπώνει σημαντικό μέρος της επιστημονικής κοινότητας και τις έντονες ανησυχίες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Το αχρείαστο αυτό ρίσκο δεν εξυπηρετεί ουσιαστικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως φανερώνουν πως η κυβέρνηση πασχίζει να σκηνοθετήσει την επιστροφή στην «κανονικότητα», μέσω βεβιασμένων αποφάσεων, ρητορικών προτροπών και αμφισβητήσιμων επιστημονικών υποθέσεων εργασίας.

  • Οι λίγες ημέρες επίπλαστης κανονικότητας -ουσιαστικά 10 μέρες μαθημάτων- υπηρετούν τον κυβερνητικό σχεδιασμό προκατασκευής πολιτικών κερδών, ένα νέο success story.Η απουσία πρότερων και συστηματικών διαγνωστικών ελέγχων μαθητών και εκπαιδευτικών,
  • η μη-υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός των τάξεων,
  • η απουσία κάθε δέσμευσης για δωρεάν παροχή σε όλες και όλους των προβλεπόμενων μέσων προστασίας,
  • οι σοβαρές ανεπάρκειες σε επίπεδο σχολικών υποδομών -ειδικά στο πεδίο της καθαριότητας, η αναφορά της υπουργού Παιδείας σε ανύπαρκτα ειδικά πρωτόκολλα για την προστασία των εκπαιδευτικών και μαθητών,

είναι λίγα από τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τις έντονες επιφυλάξεις και τις ενστάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η επιμονή της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων είναι αδικαιολόγητη, παιδαγωγικά αχρείαστη και πολιτικά υπερφίαλη, θέτοντας σε αβεβαιότητα την σωματική και ψυχική υγεία εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Η ανευθυνότητα αυτή δηλώνει την απουσία ενός ουσιαστικού κοινωνικού και πολιτικού σχεδίου για το ζήτημα της πανδημίας.

Ενώ η πανδημία αναδεικνύει την αναγκαιότητα ενίσχυσης των δημόσιων υποδομών και λειτουργιών του Κοινωνικού Κράτους, με αιχμή το ΕΣΥ, καθώς και τη δημοκρατική αναζήτηση έκτακτων κοινών τόπων για την υπεράσπιση της δημόσιας υγείας, η κυβέρνηση της ΝΔ παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στο «business as usual», τόσο θεσμικά όσο και πελατειακά.

Μεθοδεύει νομοθετικό έργο για την Παιδεία και το Περιβάλλον παρά τις έντονες αντιδράσεις και οργανώνει την εμπορευματοποίηση εκτάκτων αναγκών με απευθείας αναθέσεις εκατομμυρίων.

Το υπουργείο Παιδείας αντί να προετοιμάζει

  • την ασφαλή διεξαγωγή των Πανελλήνιων εξετάσεων (σημ. δεν υπήρξε καμία σχετική αναφορά πέραν της ημερομηνίας διεξαγωγής) και
  • την ομαλή έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς (ενδυνάμωση του δημόσιου συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, διορισμοί μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σχολικών νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, βελτίωση των υγειονομικών συνθηκών σε σχολεία και πανεπιστήμια),

επιλέγει να δυναμιτίσει το εκπαιδευτικό σύστημα και τη δημόσια υγεία ώστε να υπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες και κομματικές ιδιοτέλειες.

Δυστυχώς τα μέτρα που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας δεν αντιστοιχούν στην αγωνία, τις θυσίες και την υπευθυνότητα που επέδειξαν οι πολίτες της χώρας έως τώρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, υπερκαλύπτοντας -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- τις ανεπάρκειες και τις παραλείψεις του κυβερνητικού σχεδιασμού.

Δείτε επίσης

Αρχή εβδομάδας οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία: Για προετοιμασία της επιστροφής μαθητών και ενημέρωση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση