Το διεκδικητικό πλαίσιο της ΠΕΝΑΦΑ και κάλεσμα για την εγγραφή νέων μελών αναπληρωτών εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής – Ανακοίνωση.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της ΠΕΝΑΦΑ
Σε κάλεσμα για την εγγραφή νέων μελών αναπληρωτών εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, με ταυτόχρονη παρουσίαση του διεκδικητικού της πλαισίου προβαίνει η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ).
Η ΠΕΝΑΦΑ παρουσιάζει αναλυτικά αλλά και συνοπτικά τα πιο σημαντικά θέματα τα οποία απασχολούν τον κλάδο.
Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΠΕΝΑΦΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Έτος ίδρυσης 2023, Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας – Αριθμός Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.ΣΟ.Ε. 1-00600 – Λ. Συγγρού 196 Καλλιθέα Αττικής – ΤΚ 17671
Ημερομηνία: 07/06/2024
Αρ. Πρωτοκόλλου: 37 – 07/06/2024
Θέμα: Κάλεσμα εγγραφής νέων μελών Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. τα οποία συμφωνούν με το ακόλουθο πλαίσιο διεκδίκησης
Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.) εκπροσωπεί 9.642 υποψήφιους αναπληρωτές ΠΕ11, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στον προσωρινό πίνακα 2ΓΕ/2023 και 1.290 ΠΕ11.01 στον οριστικό πίνακα 3ΕΑ/2022. Είμαστε ο 4ος πολυπληθέστερος Κλάδος έπειτα από τους Φιλολόγους, τους Νηπιαγωγούς και τους Δασκάλους.
Αγαπητέ συνάδελφε Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, σε παρακαλούμε να διαβάσεις τα ακόλουθα αιτήματα – διεκδικήσεις, που αφορούν στον κλάδο μας μας και εφόσον συμφωνείς, σε καλούμε να μας στηρίξεις, ακολουθώντας τις οδηγίες που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Σωματείου μας στο ακόλουθο url:
https://penafa.gr/gine-melos/
Στο πλαίσιο των διεκδικήσεών μας συνοψίζονται στα παρακάτω θέματα:
- Να καλυφθούν οι 1.090 κενές οργανικές θέσεις μετά τις αποχωρήσεις
Με την αδιοριστία από το 2010 αναπληρώσαμε για χρόνια τους εαυτούς μας και σηκώσαμε το βάρος των μνημονιακών περιορισμών. Πλέον, ενώ επισήμως τα δημόσια οικονομικά της χώρας βελτιώνονται και έχει καταγραφεί σημαντική πρόοδος στην αντιμετώπιση των οικονομικών και δημοσιονομικών ανισορροπιών, παρόλο που οι έγκυροι Διεθνείς Οίκοι Αξιολόγησης αναβαθμίζουν το αξιόχρεο της χώρας και υπάρχουν στη διάθεσή μας τα 36 δις από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης «ΕΛΛΑΔΑ 2.0», το παράδοξο είναι ότι η συμπεριφορά του Υπουργείου παραπέμπει σε πρακτικές των χρόνων της μνημονιακής πολιτικής και εμείς βιώνουμε ακόμα την ατέλειωτη εποχή της λιτότητας.
Τα τελευταία χρόνια έγιναν πράγματι μόνιμοι διορισμοί, αλλά ήταν μόλις 452 συνολικά, για Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Γενική και Ειδική Εκπαίδευση στον Κλάδο μας! Πραγματικά ελάχιστοι και δυσθεώρητο το κενό σε σύγκριση με τους 1.542 που αποχώρησαν τα τελευταία 5 χρόνια.
Αναλυτικότερα, οι αποχωρήσεις των 5 τελευταίων ετών ήταν: το 2020 = 229, το 2021 = 468, το 2022 = 276,
το 2023 = 289 και το 2024 θα είναι τουλάχιστον 280, έναντι των διορισμών που ανήλθαν το 2020 = 65, το 2021 =102, το 2022 = 137 και το 2023 = 148.
Επομένως, προκύπτει μια διαφορά 1.090 οργανικών θέσεων.
Το 2024 θα είναι τουλάχιστον 280 οι αποχωρήσεις έως τις 31/08/2024 + 8 που ήδη έχουν αποχωρήσει από 01/01/2024 έως 15/05/2024= 288.
Ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. απαιτούμε να δοθούν άμεσα όλες οι κενές οργανικές θέσεις στους επικείμενους διορισμούς για την αποκατάσταση της αδικίας, τόσο σε βάρος του Κλάδου, όσο και της υγείας και ευεξίας των μαθητών του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος!
- Να δίνονται για μόνιμους διορισμούς οι κενές οργανικές θέσεις που ανακοινώνονται για τις Μετατάξεις ΠΕ11.
Εμφανίζεται αναντιστοιχία στα οργανικά κενά για Μετατάξεις με τις κενές οργανικές θέσεις που δίνονται για μόνιμο διορισμό Εκπαιδευτικών ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής των ετών 2020-2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις Μετατάξεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις κενές οργανικές θέσεις των Εκπαιδευτικών του Κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, μόνο κατά την πενταετία 2020-2024, αποδεικνύεται ότι οι οργανικές θέσεις που τελικά ανακοινώνονται στις προσκλήσεις για μόνιμους διορισμούς, αφορούν μόνο στο μισό των υφιστάμενων οργανικών κενών του Κλάδου και λιγότερες από το 1/3 των συνολικών αποχωρήσεων από την Εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, το έτος 2020 έχουμε μια διαφορά -215 οργανικών κενών (229 Αποχωρήσεις, 244 οργανικά κενά για μετατάξεις ενώ μόλις 29 οργανικά κενά για διορισμούς). Το 2021 αποκαλύπτονται -174 οργανικά κενά (468 Αποχωρήσεις, 276 οργανικά κενά για μετατάξεις και 102 οργανικά κενά για διορισμούς). Το 2022 το χάσμα ανάμεσα στα οργανικά κενά μετατάξεων και διορισμών ανέρχονται στο -80 (276 Αποχωρήσεις, 218 οργανικά κενά για μετατάξεις και 138 οργανικά κενά για διορισμούς). Αντιθέτως, το 2023 παρατηρούμε ότι υπάρχει πλεόνασμα 83 παραπάνω θέσεων στα οργανικά κενά που δόθηκαν για διορισμούς (289 Αποχωρήσεις, 65 οργανικά κενά για μετατάξεις και 148 οργανικά κενά για διορισμούς).
Το 2024, έως τις 31/08 αναμένεται να αποχωρήσουν 280 Εκπαιδευτικοί ΠΕ 11, ενώ ανακοινώθηκαν 168 οργανικά κενά για μετατάξεις. Αναμένουμε το πλήθος των διορισμών που θα ανακοινώσει το Υπουργείο.
Η απλή αφαίρεση στα προηγούμενα στοιχεία αποκαλύπτει -554 οργανικά κενά, τα οποία ενώ ανακοινώνονται μεταξύ Μαρτίου-Μαΐου τα τελευταία χρόνια στις προσκλήσεις των Μετατάξεων, έπειτα από 2-3 μήνες δεν ανακοινώνονται για μόνιμους διορισμούς.
Αν το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. εξαγγέλλει διορισμούς εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις αποχωρήσεις, τηρώντας τον κανόνα 1:1 όπως ισχυρίζεται, σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, προκύπτει ότι όχι μόνο δεν τον τηρεί, τουλάχιστον στον Κλάδο μας, αλλά δεν ανακοινώνει για διορισμό ούτε τις κενές οργανικές θέσεις που το ίδιο έχει ανακοινώσει μόλις 2 μήνες πριν!
Διευκρινίζουμε ότι τα διαθέσιμα προς κάλυψη οργανικά κενά που ανακοινώνονται για τις Μετατάξεις, δημοσιεύονται μετά την ολοκλήρωση των μεταθέσεων, επομένως, δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος αυτά τα κενά να έχουν καλυφθεί στο μεσοδιάστημα από άλλους συναδέλφους.
Ζητούμε να δοθούν άμεσα όλα τα οργανικά κενά των Μετατάξεων στους επικείμενους διορισμούς
- Οι Προτάσεις των Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας για σύσταση 477 νέων οργανικών θέσεων στην Π.Ε είναι σε αναμονή!
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αναδεικνύεται η σημασία του σχολικού περιβάλλοντος καθώς και η ανάγκη περισσότερης και ποιοτικότερης φυσικής άσκησης των παιδιών. Ορθώς, λοιπόν, έπειτα από τις δικές μας παρεμβάσεις και των υπολοίπων ειδικοτήτων που εργάζονται στην Εκπαίδευση, ανακίνησε το θέμα ο απερχόμενος Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Κόπτσης, σχετικά με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην Π.Ε. στις ειδικότητες που διδάσκουν στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική βαθμίδα. Πράγματι, στην επιστολή του ΥΠΑΙΘ(Α) με ημερομηνία 25/1/2023 και Αριθμό Πρωτοκόλλου 8522/Δ1, είχε ζητηθεί από όλες τις Διευθύνσεις Π.Ε. να εισηγηθούν τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων σύμφωνα με το ισχύον αναλυτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και τις παρούσες εκπαιδευτικές ανάγκες στον τομέα αρμοδιότητάς τους.
Αν και ολοκληρώθηκε υπηρεσιακά η προαναφερθείσα διαδικασία από τα αρμόδια στελέχη των Δ/νσεων και για τον Κλάδο μας η πρόταση αφορούσε στη δημιουργία νέων 477 οργανικών θέσεων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής, ο κ Γ.Γ. επικαλέστηκε την έναρξη της εκλογικής διαδικασίας, οπότε λόγω χρονικού περιορισμού δεν θα προλάβαινε να ολοκληρώσει την επίσημη σύσταση των οργανικών θέσεων με ΦΕΚ, όπως προβλέπεται, και το μετέθεσε στην επόμενη Κυβέρνηση.
Ο νέος Γ. Γ. Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. κος Ι. Κατσαρός, στις 14.12.2023 ζήτησε εκ νέου εισηγήσεις σχετικά με τις ανάγκες οργανικών θέσεων των σχολικών μονάδων Π. Ε. και ΣΜΕΑΕ από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Η καταληκτική ημερομηνία ήταν αυστηρά η Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2023, ενώ για την εισήγηση θα λαμβάνονταν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των Διευθύνσεών σε όλους τους Κλάδους, όπως αυτές θα προέκυπταν από τη λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΣΜΕΑΕ την τελευταία τριετία (σχολικά έτη: 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024).
Έχει περάσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα από τότε που το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. εκδήλωσε την πρόθεση για σύσταση νέων οργανικών θέσεων. Εντούτοις, δεν έχει προχωρήσει η χαρτογράφηση των αναγκών και η εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με ακριβή αριθμό και κατανομή των νέων οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ. Θα έπρεπε οι νέες οργανικές θέσεις να έχουν ήδη ανακοινωθεί για τις Μεταθέσεις των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024, ώστε να μπορέσουν ακολούθως να δοθούν για τους μόνιμους διορισμούς του επόμενου σχολικού έτους.
Ως Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι πρώτοι στηρίξαμε την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ζητούμε άμεσα ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της σύστασης των νέων καταγεγραμμένων οργανικών θέσεων εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση!
- Η αύξηση των ωρών του μαθήματος στις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχει ακόμα προσχεδιαστεί! Είμαστε σε αναμονή…
Με κάποιο τρόπο, η υπόσχεση για επανόρθωση των ωρών Φυσικής Αγωγής οι οποίες είχαν μειωθεί (ήταν 4 ώρες στο Δημοτικό και 3 στο Γυμνάσιο) έφερε μία ικανοποίηση στον Κλάδο! Παρά το γεγονός ότι έχει ανακοινωθεί εμφατικά και επανειλημμένα η αύξηση των ωρών του μαθήματος σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης- σύμφωνα με το διεθνές πλαίσιο και το δικαίωμα των παιδιών μας στην άθληση μέσω του σχολικού αθλητισμού- ακόμα δεν έχει βγει το σχετικό ΦΕΚ. Η αναμονή και για αυτή τη διαδικασία είναι απογοητευτική, καθώς απομακρύνεται μέρα με την ημέρα η πιθανότητα να πραγματοποιηθεί ο σχεδιασμός αυτός για την επόμενη σχολική χρονιά.
5. Ομοιόμορφη κατανομή των διδακτικών ωρών της Φυσικής Αγωγής ανεξαρτήτως της σχολικής βαθμίδας ή του τύπου σχολείου αλλά με κριτήριο την ηλικία των μαθητών.
Παρατηρείται ότι σε κάποια ειδικού τύπου σχολεία η Φυσική Αγωγή διδάσκεται λιγότερες ώρες από τα τυπικά Γυμνάσια και τα ΓΕΛ. Ειδικότερα:
- Στα Εσπερινά Γυμνάσια, διδάσκονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων και καθόλου η Φυσική Αγωγή!
- Στα Εσπερινά ΓΕΛ διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 1 ώρα σε Α’ & Β’ Λυκείου και καθόλου στη Γ’ Λυκείου!
- Στα Ημερήσια ΕΠΑΛ διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες στην Α’ Λυκείου και 1 στη Β’ και Γ’ Λυκείου!
- Στα Εσπερινά ΕΠΑΛ διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 1 ώρα στην Α’ Λυκείου και καθόλου στη Β’ και Γ’ Λυκείου!
- Στο Γυμνάσιο ΕΝΕΕΓΥ-Λ και στις 4 Τάξεις διδάσκεται η Φυσική Αγωγή από 2 ώρες
- Στο Λύκειο ΕΝΕΕΓΥ-Λ στην Α’ & Β’ Τάξεις διδάσκεται η Φυσική Αγωγή από 1 ώρα, στη Γ’ Λυκείου 2 ώρες & στη Δ’ Τάξη καθόλου!
- Στο Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες και στις 3 τάξεις
- Στο Εκκλησιαστικό Λύκειο διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες στην Α’ τάξη και 1 ώρα στη Β’ & Γ’ τάξεις!
- Στο Μουσικό Γυμνάσιο διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες σε Α’ & Β’ και 1 ώρα στη Γ’ τάξη!
- Στο Μουσικό Λύκειο διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 1 ώρα σε Α’ & Β’ και 2 ώρες στη Γ’ τάξη
- Στο Γυμνάσιο ΕΑΕ διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες και στις 3 τάξεις
- Στο Λύκειο ΕΑΕ διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες στην Προκαταρκτική και στην Α’ τάξη και 3 στη Β’& Γ’ τάξεις
- Στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες σε Α’ & Β’ και 1 ώρα στη Γ’ τάξη
- Στο Καλλιτεχνικό Λύκειο διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 1 ώρα σε Α’ & Β’ και 2 ώρες στη Γ’ τάξη
- Στα Μουσουλμανικά Ιεροσπουδαστήρια διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 2 ώρες και στις 3 τάξεις του Γυμνασίου και 1 ώρα στις 3 τάξεις του Λυκείου!
6. Απορρόφηση σε βάθος 5ετίας των συσσωρευμένων «λειτουργικών» κενών. Εξάλειψη του θεσμού του Αναπληρωτή.
Ο στρεβλός θεσμός του Αναπληρωτή, διογκώνεται χρόνο με το χρόνο αντί να μειώνεται, παρά τις υποσχέσεις των απερχόμενων, αλλά και του νυν Υπουργού! Την προηγούμενη σχολική χρονιά (2022-2023) οι αναπληρωτές ΠΕ11 έφτασαν στον αριθμό 1.712, ενώ τη φετινή (2023-2024) τους 1.619. Αν υπολογίσουμε-μόνο για πέρυσι- και τις 280 αποχωρήσεις, φέτος οι αναπληρωτές θα έπρεπε να είναι 1712+280=1992. Αποδεικνύεται, λοιπόν, πόσες είναι οι κενές «λειτουργικές» θέσεις για τον Κλάδο.
Ζητούμε τη δέσμευση για την κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς και την απορρόφηση- εξάλειψη σε βάθος 5ετίας των συσσωρευμένων «λειτουργικών» κενών που έχουν δημιουργηθεί από το 2010:
2.658 είναι η συνολική διαφορά των αποχωρήσεων σε σύγκριση με τους διορισμούς (είναι 3.110 οι συνολικές αποχωρήσεις ΠΕ11 από το 2010,αφαιρώντας τους 452 διορισμούς) επιμεριζόμενοι σε 5 χρόνια, αναλογούν 531 επιπρόσθετοι διορισμοί ανά έτος, κατά την επόμενη πενταετία εκτός από τις αναμενόμενες νέες ετήσιες συνταξιοδοτήσεις.
7. Οι ανακοινώσεις για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του αναλυτικού προγράμματος της Προσχολικής Αγωγής ήταν εμπαιγμός ή εξαπάτηση από την κ. Κεραμέως;
Οι ανακοινώσεις της απερχόμενης υπουργού Παιδείας κας Κεραμέως το Φεβρουάριο του 2020 μας γέμισαν χαρά, καθώς σε πρωινή εκπομπή δήλωνε εμφατικά: «Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να επενδύσουμε στο διετές υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο με Αγγλικά, Φυσική Αγωγή και με άλλα μαθήματα, να εμπλουτίσουμε το Πρόγραμμα Σπουδών στα Νηπιαγωγεία, το οποίο δεν έχει αναμορφωθεί από το 2002». Η κα Κεραμέως δεν παρέμεινε πιστή στις αξιώσεις της. Αντιθέτως, ενώ εισήγαγε το μάθημα των Αγγλικών από την επόμενη σχολική χρονιά (2021) στην Προσχολική Εκπαίδευση, οι εξαγγελίες της για τη Φυσική Αγωγή έμειναν στον αέρα – προφανώς και μόνο της εκπομπής «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1. Ίσως, η ευτυχής συγκυρία με ταυτόχρονη θητεία Υφυπουργού Παιδείας και Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες υπήρξαν Εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας, να αποτέλεσαν τον καταλύτη που προκάλεσε τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Πέρασαν 4 χρόνια από τότε και παρέμεινε ανεκπλήρωτο σχέδιο ή ανέκδοτο, παρά το γεγονός της σημαντικότητάς του και τις εισηγήσεις των συντονιστών εκπαίδευσης ΠΕ11, όπως και τις προτάσεις του ΙΕΠ.
Υπάρχει ένα σοβαρό κενό και πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα: ενώ η Φυσική Αγωγή υφίσταται τόσο στους Παιδικούς Σταθμούς, όσο και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, απουσιάζει ΜΟΝΟ από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο! Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη της εισαγωγής της Φ.Α. στην Προσχολική Εκπαίδευση για τη σωστή σωματική, νοητική και ψυχική ανάπτυξη των ευαίσθητων ηλικιών, την ανάπτυξη των κοινωνικών τους ικανοτήτων, του ορθού και ασφαλούς τρόπου εκτέλεσης των κινητικών δεξιοτήτων, την καλλιέργεια της αγάπης τους για κίνηση δια βίου.
8. Ίδρυση των νέων Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων
Όσον αφορά στην ίδρυση των νέων Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και ενώ υπήρχαν διαβεβαιώσεις ότι ήδη έχει προχωρήσει το ζήτημα εσωτερικά, ώστε τα Αθλητικά Σχολεία να τύχουν υγιούς εκκίνησης αρχικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με επέκταση σε κάθε Περιφέρεια της Ελλάδας, ακόμα είμαστε σε αναμονή για την απόφαση της Επιτροπής.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ 83909 στις 31 Δεκεμβρίου 2023, συστάθηκε και συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας για τη δημιουργία Αθλητικών Σχολείων και Τμημάτων, με στόχο από το Σεπτέμβριο του 2024 να λειτουργήσουν κανονικά.
Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η σύνταξη ολοκληρωμένης πρότασης σχετικά με την ίδρυση, δομή, οργάνωση και λειτουργία Αθλητικών Σχολείων και Τμημάτων ανά την επικράτεια και η κατάθεσή της μέχρι την 11 Μαρτίου 2024 για περαιτέρω αξιοποίηση. Η διάρκειά της καθορίστηκε έως και την 31 Μαρτίου 2024, προθεσμία που έχει παρέλθει χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.
Αναμένουμε ακόμα τις εισηγήσεις της επιτροπής και την λειτουργία των Αθλητικών Σχολείων! Υπενθυμίζουμε ότι τα Αθλητικά Σχολεία έβαλαν «λουκέτο» τον Ιούλιο του 2011 μετά από τριάντα χρόνια λειτουργίας και σε αυτά φοιτούσαν συνολικά 12.060 μαθητές και μαθήτριες.
- Γιατί η Ολυμπιακή Παιδεία είναι έξω από την Ελληνική Εκπαίδευση;
Η Ολυμπιακή Παιδεία εισήχθη ως ξεχωριστό μάθημα στα σχολεία της χώρας κατά την περίοδο 1999-2004 και εφαρμόστηκε με σκοπό να περιορίσει την επιθετικότητα, τη βία και τον φανατισμό των νέων, να ενισχύσει τους δεσμούς φιλίας, συνεργασίας και αλληλοβοήθειας στα πλαίσια του «ευ αγωνίζεσθαι» και της ευγενούς άμιλλας, να βοηθήσει στην κατανόηση των ηθικών αρχών, των ιδεωδών και της διαχρονικής αξίας του Ολυμπισμού, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν θετική στάση προς την ολυμπιακή παράδοση και να οδηγηθούμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Με τη λήξη των Αγώνων το μάθημα σταμάτησε να διδάσκεται και τα υπόλοιπα 2 με 3 χρόνια λειτούργησε ως μάθημα «Καλλιπάτειρα».
Σε συνδυασμό με ένα ισχυρό πλέγμα συνεργασίας όλων των Φορέων, οι δυνατότητες των νέων μέσω του Αθλητισμού είναι θεαματικές. Το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας θα έπρεπε να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αδιάλειπτα και σταθερά, όπως στην περίπτωση της Αυστραλίας. Το παράδειγμά της καταδεικνύει πως, όταν ο αθλητισμός ενσωματώνεται στο πρόγραμμα μαθημάτων και τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής- μιλάμε δηλαδή για υιοθέτηση της αθλητικής κουλτούρας- τότε βλέπουμε αποτελέσματα σε πολλούς τομείς, όπως είναι η μείωση της νεανικής παραβατικότητας, η οποία απασχολεί έντονα τη χώρα μας το τελευταίο διάστημα, καθώς η αθλητική παιδεία αναπτύσσει τις ηθικές αξίες και την ενίσχυση των θετικών προτύπων στους νέους.
Ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. ζητάμε την επανένταξη του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας στα Σχολεία, αλλά και την δόμηση ενός ευρύτερου πλαισίου αθλητικής παιδείας.
- Το Μάθημα της Κολύμβησης στα Δημοτικά Σχολεία πρέπει να στηριχθεί με αρτιότερη οργάνωση και Καθηγητές Φυσικής Αγωγής.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.), εκτιμά ότι κάθε χρόνο σημειώνονται περίπου 236.000 θάνατοι από πνιγμό, ενώ στην Ελλάδα πάνω από 350 άτομα χάνουν τη ζωή τους στο υδάτινο περιβάλλον συμμετέχοντας σε δραστηριότητες αναψυχής. Οι κυριότερες αιτίες είναι η άγνοια κολύμβησης, η έλλειψη περίφραξης, η έλλειψη στενής εποπτείας/επιτήρησης από ναυαγοσώστη, η αποτυχία ορθής χρήσης σωσιβίων, η κατανάλωση αλκοόλ και το ιστορικό επιληψίας.
Η άγνοια της κολύμβησης προβλέφθηκε με την έκδοση Αναλυτικών Προγραμμάτων για τη Φυσική Αγωγή στα σχολεία της χώρας το μακρινό 1977 με το Π.Δ. 1034/1977 (ΦΕΚ 347Α, 12/11/1977), απόρροια του Ν. 309/1976, με δεδομένη την έλλειψη κολυμβητικών δεξαμενών και ειδικευμένων γυμναστών που θα αναλάμβαναν το έργο της εκμάθησης του μαθήματος. Η μακρά πορεία προσπάθειας της καθιέρωσής του, ήρθε τελικά, με τον Νόμο 1566/1985, αλλά εκλήφθηκε περισσότερο ως βούληση για διατήρηση της επαφής με το υγρό στοιχείο σε μια χώρα με μεγάλη ακτογραμμή, πλούσια σε παραλίες και νησιά, παρά ως εφικτός στόχος.
Η Κολύμβηση θεωρείται πλέον ως ένα από τα αντικείμενα του μαθήματος της Φ.Α. (Υ.Α. 21072β/Γ2, ΦΕΚ 304/τΒ/13.3.2003). Το περιεχόμενό του έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με την πράξη 11/24.3.2016. Το Μάθημα απευθύνεται κυρίως σε παιδιά της Γ΄ τάξης Δημοτικού και της Δ΄ τάξης σε ειδικές περιπτώσεις, με τις αθλητικές εγκαταστάσεις να βρίσκονται σε απόσταση έως 25 χιλιόμετρα μακριά από την περιοχή του σχολείου. Πραγματοποιούνται 10 ωριαίες παρακολουθήσεις για το κάθε τμήμα, σε μία από τις τρεις περιόδους (Α΄, Β’ ή Γ΄ τρίμηνο). Η ένθερμη υποστήριξη των παιδιών, τα οποία συμμετέχουν ή έχουν ολοκληρώσει το Μάθημα, αλλά και η αποδοχή του από τους γονείς και το εκπαιδευτικό περιβάλλον, δικαιώνουν την επιλογή του, καθώς είναι άμεσα και ορατά τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές.
Αντιθέτως, τα στοιχεία που προκύπτουν Πανελλαδικά από μαρτυρίες Καθηγητών Φ.Α. στην Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. είναι απογοητευτικά για τη διεξαγωγή του. Παρατηρήθηκε σε πολλές περιοχές, όπως είναι η Ρόδος, η Κόρινθος και η Χαλκίδα, ότι το Μάθημα δεν υλοποιείται! Ακόμα και στις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης που διαθέτουν πλέον κατάλληλες αθλητικές υποδομές και εγκαταστάσεις, ένας ελάχιστος μόνο αριθμός σχολείων συμμετέχει. Πολλά σχολεία, τα οποία έχουν τη βούληση να λάβουν μέρος μένουν εκτός, λόγω άρνησης απόσπασης των μονίμων εκπαιδευτικών και «αδυναμίας» έγκαιρης πρόσληψης αναπληρωτών από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., κατά την έναρξη της κάθε περιόδου.
Θα πρέπει το Μάθημα της Κολύμβησης στα Δημοτικά Σχολεία να λάβει τη θέση που του αξίζει, να στηριχθεί με αρτιότερη οργάνωση και Καθηγητές Φυσικής Αγωγής.
- Είναι παράλογο να αναλαμβάνουν οι δάσκαλοι να διδάξουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ακόμα κι αν το έχουν διδαχτεί ως μάθημα επιλογής για ένα εξάμηνο!
Η σημαντικότητα του μαθήματος στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τονίστηκε για πρώτη φορά στον Νόμο 1566/1985, όπου η πρόθεση της τότε Κυβέρνησης ήταν η εισαγωγή του στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από εξειδικευμένους καθηγητές. Έπειτα από πολλές καθυστερήσεις, μετατροπές της Φ.Α. σε πειραματικό αντικείμενο και αλλεπάλληλους υποβιβασμούς του θεσμού, δημιουργήθηκαν, τελικά, οι πρώτες οργανικές θέσεις γυμναστών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση το έτος 1993. Η απόφαση, όμως, που εκδόθηκε στο Φ12/657/70691/Δ1/26.4.2016, όριζε ότι, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, η διδασκαλία του μαθήματος «δύναται να ανατεθεί σε Εκπαιδευτικούς του Κλάδου των Δασκάλων ΠΕ70».
Με το Π.Δ.320/1983 (Α’ 116), και το άρθρο 46 του ν. 1268/1982, θεωρείται πως «το μάθημα μπορεί να διεξαχθεί και από Εκπαιδευτικούς ΠΕ70 οι οποίοι έχουν λάβει τη σχετική κατάρτιση στο πλαίσιο της βασικής τους εκπαίδευσης».
Σύμφωνα και με την φετινή Εγκύκλιο Φ.7/50345/Δ1/16.05.2024 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα «Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025», παραπέμποντας στο Π.Δ. 79/1.08.2017 αναφέρεται ότι «Σε περιπτώσεις μη κάλυψης των διδακτικών ωρών από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων, τα διδακτικά αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθούν και σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων». Ωστόσο, μια απλή ματιά στα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, αρκεί για να διαπιστώσουμε ότι κανείς από τους συγκεκριμένους απόφοιτους δεν μπορεί να θεωρείται καταρτισμένος. Η Φ.Α. ως αυτούσιο μάθημα ή θέματα που άπτονται της Φ.Α. και του χορού, διδάσκονται ως μαθήματα ελεύθερης ή υποχρεωτικής επιλογής, και μάλιστα σε θεωρητικό επίπεδο. Ποια είναι η περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος- εκτός από οικονομικούς λόγους- όταν βρίσκονται στις λίστες αναπληρωτών σε αναμονή 10.000 εκπαιδευτικοί ΠΕ11;
Η διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί ένα καίριο μάθημα για την σωματική και ψυχική καλλιέργεια των παιδιών και θα πρέπει να λάβει την ανάλογη προσοχή, αντί να χρησιμοποιείται απλά ως εργαλείο για τη συμπλήρωση ωραρίου άλλων ειδικοτήτων. Οι αποφάσεις των ιθυνόντων βρίσκονται στις αυλές των σχολείων, εμποδίζοντας την πρόσβαση των παιδιών μας σε ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματά τους: ένα ποιοτικό πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής από Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πρέπει να διδάσκεται αποκλειστικά και μόνο από Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής ΠΕ11
- Διαπιστώνουμε σε βάθος χρόνου, παρατημένη στο έλεος την Ειδική Φυσική Αγωγή, ενώ θα έπρεπε να δοθεί η προσοχή που αναλογεί στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οικογένειες και μαθητές / μαθήτριες!
Μολονότι συνεχίζονται οι ελλείψεις στο εκπαιδευτικό σύστημα για όλους τους κλάδους, η αδιαφορία – αμέλεια για τη μη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στα Ειδικά Σχολεία της χώρας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η Ειδική Φυσική Αγωγή δεν υποστηρίζεται στα Ειδικά Σχολεία όπως θα έπρεπε, καθώς προσλαμβάνονται ελάχιστοι αναπληρωτές σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες.
Οι μαθητές που φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία, μέσω των προσαρμοσμένων ασκήσεων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, επιτυγχάνουν την ολόπλευρη ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων τους. Έχει αποδειχθεί επίσης, ότι η φυσική δραστηριότητα και ο αθλητισμός σε Άτομα με Αναπηρία αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση, συμβάλλει στον επαναπροσδιορισμό του αυτοσεβασμού και προλαμβάνει την απομόνωση και τις συνέπειες αυτής, όπως είναι οι καταθλιπτικές τάσεις των ανθρώπων που δεν καταφέρνουν την κοινωνική ενσωμάτωση. Το μάθημα της Ειδικής Φυσικής Αγωγής εμβαθύνει εξατομικευμένα και σε πρακτικό επίπεδο, σε δεξιότητες οι οποίες αφορούν τα συναισθηματικά, νοητικά και κινητικά χαρακτηριστικά των Ατόμων με Αναπηρία και είναι αποδεδειγμένα το πλέον σημαντικό μάθημα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Η ιδιαιτερότητα στο κινητικό προφίλ των μαθητών με αναπηρία, όπως για παράδειγμα η χαλαρή ατλαντοαξονική άρθρωση των παιδιών με σύνδρομο Down, η γνώση όχι μόνο της τυπικής αλλά και της αποκλίνουσας ψυχοκινητικής ανάπτυξης, δείχνουν πόσο σημαντική είναι η παρουσία εξειδικευμένων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, με στόχο την εφαρμογή εξατομικευμένου προγράμματος Φυσικής Αγωγής.
Οι Εκπαιδευτικοί Ειδικής Φυσικής Αγωγής εκφράζουμε τη δυσαρέσκειά μας, καθώς από το 2019 έως σήμερα στην ειδικότητά μας έγιναν μόλις 52 διορισμοί, ενώ στους πρόσφατους διορισμούς του 2023 είχαν προσκληθεί ΜΟΝΟ 2… Ζητάμε περισσότερη ευαισθησία για το πιο αναγκαίο μάθημα στην ΕΑΕ!
- Παράλληλη στήριξη της Φυσικής Αγωγής στη Γενική Εκπαίδευση
Είναι απαραίτητο να τονισθεί, ότι αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης, καθώς για μαθητές/μαθήτριες που τους παρέχεται «παράλληλη στήριξη», στο μάθημα της ΦΑ δεν ορίζεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σε ένα μάθημα το οποίο δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες, να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και αλληλεπίδρασης καθώς και θετική στάση απέναντι στον αθλητισμό, να μην επιτυγχάνεται στο μέγιστο βαθμό. Αφενός γιατί ο Καθηγητής Φ.Α. έχει να διαχειριστεί ένα τμήμα 25 μαθητών και έναν/μια μαθητή/μαθήτρια που χρήζει παράλληλη στήριξη, αφετέρου γιατί ο/η μαθητής/μαθήτρια δικαιούται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες του/της, που μόνο ο καθηγητής Ειδικής Φυσικής Αγωγής έχει την δυνατότητα να του/της το παρέχει.
Θεωρούμε απολύτως αναγκαία την καθιέρωση Εκπαιδευτικού ΕΑΕ ΠΕ11 ως «παράλληλη στήριξη» στη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα Σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης.
- Γιατί δε συμπεριλαμβάνονται πλέον στο επιστημονικό προσωπικό των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής;
Επιπρόσθετα, οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής υπηρετούσαν στα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης & Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), όπως συστάθηκαν αρχικά με τον νόμο 2817/2000 – ΦΕΚ 78/Α/14-3-2000 και αργότερα αντικαταστάθηκαν με το Νόμο 4547/2018, από τα Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ). Το 2018 αντικαταστάθηκαν από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), για να λάβουν την παρούσα μορφή τους, Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) (με τον Νόμο 4823/2021), χωρίς πλέον να συμπεριλαμβάνονται στο επιστημονικό προσωπικό καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής.
Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε Άτομα με Αναπηρίες, οι οποίες περιλαμβάνουν διεπιστημονική αξιολόγηση των αναγκών των ατόμων, συμβουλευτική για την προσαρμογή στο περιβάλλον ή την αντιμετώπιση προκλήσεων, καθώς και υποστήριξη με τη μορφή θεραπευτικών ή εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στόχος είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η ενίσχυση της αυτονομίας των ατόμων αυτών.
Είναι λοιπόν αναγκαίο και αυτονόητο, να βρίσκονται ανάμεσα στα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01), διότι η συμβολή τους κρίνεται απαραίτητη για την εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών και το σχεδιασμό του Εξατομικευμένου Προγράμματος, προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή.
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων και καθιέρωση της Φυσικής Αγωγής υποχρεωτικά στο πρόγραμμα του Διευρυμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου
Στo πλαίσιο της προώθηση υγιεινών και ενεργών τρόπων ζωής, σε συνδυασμό με ευκαιρίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης – βελτίωσης και συντήρησης της φυσικής κατάστασης των μαθητών / τριών μας ζητούμε καθιέρωση 1 ώρας καθημερινά υποχρεωτικού μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ανά τμήμα, στο Διευρυμένο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ολοημέρου (αποχώρηση μαθητών στις 17:30), η οποία θα διδάσκεται αποκλειστικά από Εκπαιδευτικό ΠΕ11.
Επιπλέον, αιτούμαστε την ανάθεση κατά αποκλειστικότητα του μαθήματος των δεξιοτήτων στους τομείς της διατροφής, της ανατομίας-φυσιολογίας-πρώτων βοηθειών-σεξουαλικής αγωγής, της δια βίου άσκησης & του υγιεινού τρόπου ζωής και των Ολυμπιακών Ιδεωδών στους ΠΕ11 (1 διδακτικό αντικείμενο / τρίμηνο π.χ.:1 ώρα / εβδομάδα).
Δικαιωματικά να γίνεται η ανάθεση των σχετικών μαθημάτων στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και καθιέρωση της γυμναστικής υποχρεωτικά στο πρόγραμμα του Ολοημέρου σε Καθηγητές ΠΕ11.
Το αποτέλεσμα είναι ότι μέχρι στιγμής μόνο υποσχέσεις λάβαμε για όλα τα παραπάνω σημαντικά θέματα που απασχολούν τον Κλάδο μας. Παραμένουμε ακόμα στη θεωρία ότι η Διεύθυνση Φ.Α. και το Υπουργείο θα σταθούν αρωγοί στην προσπάθεια που καταβάλλουμε, ώστε με αγαστή συνεργασία και επιμονή στην επίλυση των σημαντικότερων ζητημάτων των Κλάδων ΠΕ11 και ΠΕ11 ΕΑΕ, οι μαθητές όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης θα λάβουν όλα εκείνα τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να γίνει τρόπος ζωής η δια βίου άθληση.
Συνοπτικά τα πιο σημαντικά θέματα τα οποία απασχολούν τον κλάδο είναι:
- Να καλυφθούν οι 1.090 κενές οργανικές θέσεις μετά τις αποχωρήσεις μόνο κατά την τελευταία 5ετία.
- Να δίνονται τελικά για μόνιμους διορισμούς, το σύνολο των οργανικών θέσεων που ανακοινώνονται για τις Μετατάξεις ΠΕ11.
- Να συσταθούν οι 477 νέες θέσεις, τις οποίες πρότειναν οι Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης το 2023
- Αύξηση 1 ώρας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
- Ομοιόμορφη κατανομή των διδακτικών ωρών της Φυσικής Αγωγής ανεξαρτήτως της σχολικής βαθμίδας ή του τύπου σχολείου αλλά με κριτήριο την ηλικία των μαθητών.
- Απορρόφηση σε βάθος 5ετίας των συσσωρευμένων λειτουργικών κενών – εξάλειψη θεσμού αναπληρωτών.
- Εισαγωγή της διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση.
- Ίδρυση των νέων Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων.
- Επανένταξη του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας στα Σχολεία.
- Το Μάθημα της Κολύμβησης στα Δημοτικά Σχολεία χρειάζεται καλύτερη οργάνωση και Καθηγητές Φ.Α.
- Να μην αναλαμβάνουν οι δάσκαλοι να διδάξουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
- Υποστήριξη των ευάλωτων μαθητών Ειδικών Σχολείων με Εκπαιδευτικούς Ειδικής Φυσικής Αγωγής.
- Παράλληλη στήριξη από ΠΕ11.01 στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στη Γενική Εκπαίδευση.
- Συμμετοχή των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
- Δικαιωματικά να γίνεται η ανάθεση των σχετικών μαθημάτων στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και καθιέρωση υποχρεωτικά στο πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου σε Εκπαιδευτικούς ΠΕ11.
Με τιμή
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΧΙΝΑΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΛΜΠΑΝΗ ΕΙΡΗΝΗ
Δείτε σχετικά
Να δοθούν τα 554 οργανικά κενά ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής στους επικείμενους διορισμούς ζητά η ΠΕΝΑΦΑ
Οργανικά κενά Δευτεροβάθμιας 2024: Σύνολο 3.450-Τα 2.621 στη Γενική εκπ/ση και τα 829 στην ΕΑΕ
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/to-diekdikitiko-plaisio-tis-penafa-kai-kalesma-gia-eggrafi-neon-melon-anapliroton-fysikis-agogis/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.