Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Το φιάσκο των εκλογών Αιρετών: Η κατάρρευση της Ψηφιακής Κάλπης και οι ευθύνες του ΥΠΑΙΘΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το φιάσκο των εκλογών Αιρετών: Η κατάρρευση της Ψηφιακής Κάλπης ΖΕΥΣ και οι ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο πρέπει να αλλάξει άμεσα τη διαδικασία.

Το φιάσκο των εκλογών Αιρετών

Και τελικά χιλιάδες μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), αλλά και εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στερήθηκαν τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος στις εκλογές για την ανάδειξη Αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού του Σαββάτου 2 Νοεμβρίου 2024, μιας και δεν κατέστη δυνατό να ψηφίσουν γιατί το σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας Zeus κατέρρευσε από τους χιλιάδες εκλογείς, εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, που μάταια προσπαθούσαν να συνδεθούν από το πρωί έως τις 8 η ώρα του Σαββάτου, μιας και το Υπουργείο αναγκάστηκε να δώσει τρίωρη παράταση “για να υπάρξει η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή”.

Καθ όλη τη διάρκεια της ψηφοφορίας οι οδηγίες από Αιρετούς, υποψηφίους κλπ προς τους απελπισμένους ψηφοφόρους που προσπαθούσαν να λύσουν τον γρίφο της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και του παραπετάσματος ήταν συνεχείς. “Αλλαξε browser, μπες από σταθερό υπολογιστή, δοκίμασε την ανώνυμη περιήγηση, κλείστα όλα και ξαναμπές, μπες από δεδομένα όχι από wifi, ξαναπροσπάθησε μην τα παρατάς” κι άλλα. Εις μάτην. Το σύστημα Zeus,  που υπερηφάνως οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΑΙΘΑ το επέβαλαν στους εκπαιδευτικούς, χωρίς να διαθέτει δικλείδες ασφαλείας, είχε “γονατίσει” αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις βασικές απαιτήσεις αυτού του εγχειρήματος, 

Χωρίς περιστροφές.

Το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024 το Υπουργείο Παιδείας απέτυχε να εξασφαλίσει μία αξιόπιστη διαδικασία εκλογών και δεν επιτεύχθηκε ο σκοπός της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, που το ίδιο επέβαλε, χωρίς διάλογο, στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι ψηφιακές υποδομές για τη διενέργεια ηλεκτρονικών εκλογών αποδείχθηκε ότι δεν δύνανται να υποστηρίξουν τον πολύ μεγάλο όγκο ψηφοφόρων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Υπήρξε πολύ μεγάλη αποθάρρυνση των ψηφοφόρων και για μελλοντικές συμμετοχές σε ψηφοφορίες, καθότι δεν μπορεί να “χάνουν” μια ολόκληρη ημέρα και μάλιστα Σάββατο προσπαθώντας απλά να ψηφίσουν.

Υποτιμήθηκε για μια ακόμη φορά ο θεσμός του Αιρετού εκπροσώπου των εργαζομένων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, δια της προχειρότητας και της διεκπεραιωτικής διάθεσης με την οποία αντιμετωπίσθηκε αυτή η κορυφαία διαδικασία της εκλογής Αιρετών.

Τέλος εκτός από την απίστευτη ταλαιπωρία χιλιάδων ψηφοφόρων για την κατάθεση απλά μιας ψήφου, υπήρξε και εξουθένωση των μελών των Εφορευτικών Επιτροπών, τα οποία ημέρα Σάββατο εργάσθηκαν για υπηρεσιακούς λόγους από πρωίας έως τα μεσάνυχτα, κάτω από αντίξοες και απρόβλεπτες συνθήκες και φυσικά χωρίς την παραμικρή αμοιβή.

Στο δια ταύτα

Αμεσα το ΥΠΑΙΘΑ θα πρέπει να προβεί στις ενέργειες εκείνες που θα διασφαλίζουν την αξιόπιστη διεξαγωγή των εκλογών με την απρόσκοπτη και λειτουργική συμμετοχή όλων στη διαδικασία, δίδοντας το δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς και στα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ να αποφασίζουν ΟΙ ΙΔΙΟΙ για το πως θα εκλέξουν τους εκπροσώπους τους και από τη στιγμή που οι εν λόγω εκλογές αποτελούν υπηρεσιακό καθήκον, διότι δεν αφορούν μόνο στους ίδιους αλλά και το ίδιο το ΥΠΑΙΘΑ, να διεξάγονται εργάσιμη ημέρα, εντός του εργασιακού τους πλαισίου.

Δείτε σχετικά

Ψηφοφορία Αιρετών 2024 

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος 3ης Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων 

Αποφάσεις πρόσληψης 667 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας στη Γενική Εκπαίδευση

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply