Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Το χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης και η “ομηρία” νεοδιόριστων, επιμόρφωση αξιολογητών και επιφυλάξεις εκπ/κών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης και η “ομηρία” των νεοδιόριστων, η επιμόρφωση των αξιολογητών και οι επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών-Η συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή.

Το χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης και η “ομηρία” των νεοδιόριστων

Αναφορικά με τη συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή και υπεύθυνου ΚΤΕ Παιδείας του «ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ» κου Στέφανου Παραστατίδη με θέμα: “Σοβαρές καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες και ερωτηματικά ως προς την εγκυρότητα και την αντικειμενικότητα της διαδικασίας αξιολόγησης για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς”, η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου, τοποθετήθηκε αναφερόμενη:

  • Στις καθυστερήσεις στην εφαρμογή της αξιολόγησης.
  • Στο πως υλοποιείται η αξιολόγησης σήμερα.
  • Στις επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση.
  • Στο χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
  • Στα περί ομηρίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
  • Στην επιμόρφωση των αξιολογητών.
Αναλυτικά

Για τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή της αξιολόγησης είπε:

“Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος έχει καθυστερήσει σημαντικά. Από το 1982 οπότε και καταργήθηκε ο αναχρονιστικός θεσμός του επιθεωρητή, το εκπαιδευτικό μας σύστημα λειτουργούσε χωρίς να αξιολογείται με κανέναν τρόπο και σε κανένα επίπεδο. Το ίδιο δεν συνέβαινε και δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Χρειάστηκαν τέσσερις δεκαετίες για να ξεκινήσει η χώρα μας την υλοποίηση μιας κομβικής μεταρρύθμισης, που οι συνέπειές της δεν περιορίζονται μόνο στα εκπαιδευτικά δρώμενα, αλλά αφορούν ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, το μέλλον των παιδιών μας και εν τέλει το μέλλον όλης της χώρας μας”.

Για την υλοποίηση της αξιολόγησης σήμερα είπε:

“Η υλοποίησή της δεν ήταν ούτε είναι τώρα εύκολη. Πολεμήθηκε συστηματικά και αυτό το λέω με μεγάλη μου λύπη, καθότι πολεμήθηκε από δυναμικές μειοψηφίες όμως, που μιλούσαν και μιλούν για κρυφή ατζέντα του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης και διακηρύσσουν ότι η αξιολόγηση είναι απλώς το πρόσχημα για τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και για μελλοντικές απολύσεις”.

Για τις επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση είπε:

“H αξιολόγηση είναι κάτι πρωτόγνωρο στις σημερινές γενιές των εκπαιδευτικών. Εύλογα εγείρει επιφυλάξεις που εύκολα μπορεί να εκπέσουν σε ανασφάλεια και φόβο και να οδηγήσουν σε πιθανώς ανορθόδοξες πρακτικές, από τις οποίες όμως βγαίνουμε όλοι και πρωτίστως βγαίνουν τα παιδιά χαμένα. Παρ’ όλα αυτά η αξιολόγηση προχωράει. Μετά την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων έχει ξεκινήσει από τα μέσα Οκτωβρίου τώρα και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τους σχολικούς συμβούλους. Δόθηκε μάλιστα προτεραιότητα στους δόκιμους εκπαιδευτικούς, που διορίστηκαν το 2020 προκειμένου να ολοκληρωθεί η μονιμοποίησή τους”.

Για το χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών είπε:

“Η εκτίμησή μας είναι ότι οι διοριζόμενοι το 2020 και μέρος όλων όσοι έχουν διοριστεί το 2021 θα μονιμοποιηθούν μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά. Όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε άδεια ανατροφής τέκνου, θα αξιολογηθούν με την επιστροφή τους στο σχολείο. Όσοι και όσες είναι αποσπασμένοι σε άλλες υπηρεσίες θα αξιολογηθούν για το διοικητικό τους έργο και με την επιστροφή τους στην οργανική τους θέση θα αξιολογηθούν και στο γνωστικό και στο παιδαγωγικό πεδίο”.

Για τα περί ομηρίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών είπε:

“Θέλω να διαβεβαιώσω πραγματικά ότι η μονιμοποίηση του κάθε εκπαιδευτικού όποτε κι αν ολοκληρωθεί θα έχει αναδρομική ισχύ. Δηλαδή η βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη θα ξεκινήσει από τη συμπλήρωση της διετίας και όχι τη συμπλήρωση της αξιολόγησής τους. Το ίδιο δεν ισχύει για όσους -ευτυχώς λίγους- αρνούνται την αξιολόγηση. Γι’ αυτούς ο χρόνος της δοκιμής υπηρεσίας παρατείνεται μέχρις ότου ολοκληρωθεί με επιτυχία η αξιολόγησή τους”.

Για την επιμόρφωση των αξιολογητών είπε:

“H επιμόρφωση των αξιολογητών δεν είναι εκ του νόμου προαπαιτούμενο για την αξιολόγηση. Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης επιστημονικής ή παιδαγωγικής ευθύνης είναι άτομα που επιλέχθηκαν με κριτήρια που άπτονται τόσο του συμβουλευτικού όσο και του αξιολογικού τους έργου. Το ίδιο ισχύει και για τους διευθυντές. Δεν κρίνονται μόνο για τα διοικητικά τους προσόντα, αλλά και για τον ρόλο του αξιολογητή της παιδαγωγικής και υπηρεσιακής επάρκειας των εκπαιδευτικών. Το ότι η νομοθεσία μέσα δεν βάζει ως προαπαιτούμενο την επιμόρφωση τους είναι η αρχή. Το ότι επιδιωκόμενη είναι η επιμόρφωση τους από τη δική μας την πλευρά είναι η πραγματικότητα.

Με πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας διοργανώθηκε διαδικτυακά ένα σεμινάριο ενημέρωσης μάλλον παρά επιμόρφωσης, με σκοπό να απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με την επικείμενη αξιολόγηση και να δοθούν διευκρινίσεις προς αξιολογητές, σχετικά με υπηρεσιακά, αλλά και διαδικαστικά θέματα, σε κρίσιμες προβλέψεις της νομοθεσίας. Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε σε δύο φάσεις, όχι πάντως του διώρου. Στη δεύτερη φάση η συζήτηση επικεντρώθηκε σε ερωτήματα που έθεσαν οι ίδιοι οι αξιολογητές. Οπότε κυρίως ενημέρωση και μετά ερωτοαπαντήσεις από τους ίδιους τους αξιολογητές”.

Δείτε την ενημέρωση του Βουλευτή Στέφανου Παραστατίδη για τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Συγχωνεύσεις σχολείων: Η διαδικασία και η αναφορά στις χιλιομετρικές αποστάσεις που διανύουν μαθητές 

Αναρρωτικές άδειες αναπληρωτών: Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου στη Βουλή 

ΔΟΕ κατά της Ενωσης Διευθυντών: Την κατηγορεί για προτροπή προς Δ/ντές σχολείων σε παράτυπες και παράνομες ενέργειες για την Αξιολόγηση 

ΔΟΕ-αξιολόγηση σχολικής μονάδας: “Δεν αλλάζουμε ούτε λέξη από τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων” 

Πλατφόρμα ΙΕΠ για αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Ανοικτή έως 21.12.2023 για την υποβολή Σχεδιασμού Δράσης

Τι είπε για σύσταση νέων οργανικών-διορισμούς-προσλήψεις ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρός σε Συλλόγους εκπ/κών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση