Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Το ΠΑΣΟΚ για το Ψηφιακό Σχολείο: Στα βασικά θέματα δεν φαίνεται να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός ή έστω πρόταση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το ΠΑΣΟΚ για το Ψηφιακό Σχολείο: Στα βασικά θέματα  δεν φαίνεται να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός ή έστω πρόταση – Ανακοίνωση του Βουλευτή Στ. Παραστατίδη.

Το ΠΑΣΟΚ για το Ψηφιακό Σχολείο

Για “σχέδιο ψηφιακού εκσυγχρονισμού που υπολείπεται του ψηφιακού σχολείου του Γ. Παπανδρέου το 2010 με Υπουργό Παιδείας την Άννα Διαμαντοπούλου” μιλάει ο κος Στέφανος Παραστατίδης, Βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, αναφερόμενος  στις εξαγγελίες για το “Ψηφιακό Σχολείο“, το οποίο παρουσιάστηκε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ριζωμάτων Ημαθίας την Παρασκευή 17.05.2024.

Ο Βουλευτής επισημαίνει ότι “η μεγάλη πρόκληση όμως που  παραμένει, δεν έχει να κάνει με το ποια τεχνολογικά εργαλεία αξιοποιούμε, αλλά με  ποιο τρόπο, ώστε να ανανεώσουμε τη διδακτική πράξη , να ζωντανέψουμε την εκπαιδευτική λειτουργία και να δώσουμε πνοή στο σχολείο”, τονίζοντας ότι “σε κάθε περίπτωση θα παρακολουθήσουμε την πορεία υλοποίησης των εξαγγελιών στηρίζοντας όπου χρειάζεται, αλλά ταυτόχρονα κρίνοντας, ελέγχοντας και προτείνοντας”.

Ακολουθεί η σχετική Ανακοίνωση

Ανακοίνωση Στέφανου Παραστατίδη, Βουλευτή Κιλκίς και υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για το ψηφιακό σχολείο/ψηφιακό φροντιστήριο

Ένα σχέδιο ψηφιακού εκσυγχρονισμού – που υπολείπεται του ψηφιακού σχολείου του Γ. Παπανδρέου το 2010 με Υπουργό Παιδείας την Άννα Διαμαντοπούλου- εξήγγειλαν σήμερα ο Πρωθυπουργός και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Δεν θα μπορούσαμε παρά να υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο  οποιαδήποτε προσπάθεια ψηφιακού εκσυγχρονισμού που στόχο θα είχε την απλούστευση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας στο σχολείο, την ενημέρωση των γονέων και την διδακτική υποστήριξη των μαθητών.

Ακόμη όμως και εάν τα παραπάνω  ανήκαν στις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης θα ήταν αναγκαία αλλά όχι αρκετά.

Η εργαλειακή και μόνον αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων δεν αλλάζει το περιεχόμενο του σχολείου, δεν κινείται στην κατεύθυνση μιας συνολικής μεταρρύθμισης που επιβάλλεται από τον  ψηφιακό μετασχηματισμό και είναι αναγκαία σε μία σύνθετη κοινωνική πραγματικότητα.

Υπάρχουν κάποια βασικά σημεία που πρέπει να επισημάνουμε:

  • Είναι η τρίτη φορά που εξαγγέλλεται η λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου.  Ο υπουργός Παιδείας  ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι αυτό θα λειτουργούσε το Φεβρουάριο, το Φεβρουάριο ότι θα λειτουργούσε το Μάρτιο και σήμερα, ότι θα λειτουργήσει το Σεπτέμβριο. Τα παραπάνω αποκαλύπτουν  είτε ότι η πολιτική ηγεσία αρκείται στην επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος είτε ότι δεν διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
  • Ερωτηματικά δημιουργεί επίσης η πρόχειρη μάλλον εξαγγελία  για την εξ αποστάσεως λειτουργία φροντιστηρίου για τα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ Λυκείου σε πραγματικό χρόνο.

Αναρωτιέται κανείς πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά  με  88 μόνον καθηγητές συνολικά  -μεταξύ των οποίων 12 φιλόλογοι και πέντε μαθηματικοί, σύμφωνα με την πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας- για την σε πραγματικό χρόνο υποστήριξή  των μαθητών της Γ’ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ, σε πανελλαδική κλίμακα.

  • Βασικό μέλημα και προτεραιότητα παραμένει  η διδασκαλία σε φυσική αίθουσα με παρουσία εκπαιδευτικού που διασφαλίζει την παιδαγωγική λειτουργία και την ουσιαστική αλληλεπίδραση.

Η μεγάλη πρόκληση όμως που  παραμένει,  δεν έχει να κάνει με το ποια τεχνολογικά εργαλεία αξιοποιούμε, αλλά με  ποιο τρόπο, ώστε να ανανεώσουμε τη διδακτική πράξη , να ζωντανέψουμε την εκπαιδευτική λειτουργία και να δώσουμε πνοή στο σχολείο.

Εάν οι νέες τεχνολογίες ενσωματώνονται στην εκπαιδευτική λειτουργία  με τρόπο ώστε να κάνουν τους μαθητές ικανούς να αξιοποιούν τις αναγνωστικές και αριθμητικές τους δεξιότητες στο σύγχρονο ευρύτερο  περιβάλλον.

Όπως επίσης και εάν με την αξιοποίηση των εργαλείων αυτών, ανοίγει το πρόγραμμα των σπουδών του σχολείου σε πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα, σε ανθρωπιστικές αξίες και ιδέες που είναι πραγματικά αναγκαίες σε μία περίοδο έντασης των φαινομένων βίας και παραβατικότητας.

Στα βασικά αυτά θέματα  δεν φαίνεται να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός ή έστω πρόταση από την κυβέρνηση.

Σε κάθε περίπτωση θα παρακολουθήσουμε την πορεία υλοποίησης των εξαγγελιών στηρίζοντας όπου χρειάζεται, αλλά ταυτόχρονα κρίνοντας, ελέγχοντας και προτείνοντας.

Δείτε σχετικά

Πιερρακάκης: Η σχέση δάσκαλου-μαθητή είναι ο πυρήνας της εκπαίδευσης κι αυτό δεν αλλάζει 

Το Ψηφιακό Σχολείο: Η ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη της σχολικής εκπ/σης για μαθητές, εκπ/κούς και γονείς 

Πρόσκληση απόσπασης στο ψηφιακό φροντιστήριο 88 εκπαιδευτικών: Αιτήσεις από 27.05 έως 10.06.2024 

Πριν φύγετε

Επιλογή Διευθυντών ΣΔΕ και Υποδιευθυντών: Αιτήσεις από 21.05 έως 31.05.2024 

Τελικοί Πίνακες υποψηφίων εκπαιδευτικών προς απόσπαση στις σχολ. μονάδες του εξωτερικού σχολ. έτους 2024-25 

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τάξη-Η Τάξη της Τεχνητής Νοημοσύνης: Οι δύο δράσεις μέσα από το κανάλι YouTube του ΙΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση