Το σχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Οι βασικοί άξονες που θα τεθούν σε Δημόσια Διαβούλευση τον Δεκέμβριο από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ κο Κυριάκο Πιερρακάκη.
Το σχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια
Τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων στη χώρα μας, το οποίο σχεδιάζεται να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση τον Δεκέμβριο παρουσιάζει η εφημερίδα Realnews.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο σχεδιασμός για την ίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα θα στηρίζεται ουσιαστικά στο σύστημα που ακολουθεί και η Κύπρος με τα δικά της ιδιωτικά Πανεπιστήμια και οι βασικοί άξονες θα είναι οι εξής:
Bασικοί άξονες του σχεδίου:
– Θα τεθούν συγκεκριμένες διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης του ακαδημαϊκού προσωπικού.
– Θα τεθούν διαδικασίες επιλογής και προαγωγής των φοιτητών μέσω του κανονισμού που θα έχουν τα πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, στις περιζήτητες σχολές όπως οι Ιατρικές ή οι Νομικές θα τεθεί ως προϋπόθεση η υψηλή βαθμολογία σε συγκεκριμένα μαθήματα.
– Θα ισχύουν προϋποθέσεις αδειοδότησης όπως η επάρκεια των υποδομών τόσο για τη βασική λειτουργία (αίθουσες διδασκαλίας εργαστήρια, βιβλιοθήκη) όσο και για τη φοιτητική μέριμνα (σίτιση, στέγαση, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.λπ.).
– Θα υπάρχει αξιολόγηση, αφού θα εξετάζεται η αναπτυξιακή στρατηγική του μη κρατικού πανεπιστημίου και θα αξιολογούνται η βιωσιμότητα και η προοπτική του.
– Θα αποκλείονται αυτοτελείς εγχώριες πρωτοβουλίες ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων, χωρίς τη συνεργασία ξένου ΑΕΙ.
– Θα δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας παραρτημάτων στην Ελλάδα από ξένα ιδρύματα, ως συνεργαζόμενα είτε με ελληνικούς ιδιωτικούς είτε με κρατικούς φορείς.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα συμπεριλαμβάνει ακόμα και την οικονομική και θεσμική ενίσχυση των δημόσιων Πανεπιστημίων, αλλά και τη διευκόλυνση βίζας για τους ξένους φοιτητές που θα θέλουν να σπουδάσουν στη χώρα μας σε συνεργασία του υπουργείου Παιδείας με τα υπουργεία Εξωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου.
Τι λέει το ΥΠΑΙΘΑ
Πηγές του Yπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, σημειώνουν ότι η χώρα είναι υποχρεωμένη να σεβαστεί τους κανόνες δικαίου της Ε.Ε. και πρωτίστως τις θεμελιώδεις ενωσιακές ελευθερίες, υποχρέωση που έχει σοβαρές πρακτικές συνέπειες στο πεδίο της παροχής υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Σε αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, υπερθεματίζουν και οι συνταγματολόγοι και εκεί θα στηριχθεί ο σχεδιασμός για την ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστημίων.
Ετσι μέχρι την οριστική επίλυση του ζητήματος με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος η κυβέρνηση αξιοποιεί τις δυνατότητες που δίνει το υπάρχον συνταγματικό και ενωσιακό πλαίσιο. Με βάση αυτό το πλαίσιο, ουσιαστικά θα υπάρχει συνεργασία με πανεπιστήμια του εξωτερικού, τόσο από την Ευρωπαϊκή Ενωση όσο και από τις ΗΠΑ, αφού τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λειτουργούν ως παραρτήματα ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στη χώρα μας ενώ, όπως είναι φυσικό, θα διέπονται από αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας.
Σε κάθε περίπτωση, στην κυβέρνηση ξεκαθαρίζουν πως το δημόσιο πανεπιστήμιο, με ακόμη περισσότερο βελτιωμένες τις δομές του, με ενισχυμένη χρηματοδότηση και νέα εκπαιδευτικό εργαλεία, παραμένει η ναυαρχίδα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στη χώρα. Ωστόσο, την ίδια ώρα, με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, όχι μόνο θα ενισχυθεί συνολικό η παιδεία, αλλά δεν θα χρειάζεται να φεύγουν στο εξωτερικό Ελληνόπουλα για να σπουδάσουν. Αντιθέτως τα ελληνικό μη κρατικό πανεπιστήμια θα μπορούν να π ελκύσουν και ξένους φοιτητές προκειμένου να σπουδάσουν στη χώρα μας.
Οι τρεις μεγάλοι στόχοι του Υπουργού Παιδείας
Ο κος Πιερρακάκης, με το που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας έθεσε τρεις μεγάλους στόχους:
– Τα ελεύθερα πανεπιστήμια, με το σχέδιο να έρχεται το επόμενο διάστημα στη Βουλή.
– Τα ανοιχτά σχολεία, με τον Yπουργό Παιδείας πριν από λίγες ημέρες στην εκδήλωση του «Κύκλου Ιδεών», να δίνει το στίγμα του αναφορικά με τα χαρακτηριστικά του νέου δημόσιου σχολείου που θα οδηγεί στο νέο δημόσιο ή ιδιωτικό ΑΕΙ. «Για ένα καλύτερο ΑΕΙ, χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σχολείο. Η διασύνδεση των δύο επιπέδων εκπαίδευσης είναι προφανής. Ενα ανοιχτό σχολείο χρειάζεται να υπακούει στις τρεις πλευρές ενός τριγώνου. Η πρώτη πλευρά είναι η αλγοριθμική σκέψη, δηλαδή μαθηματικά, πληροφορική, θετικές επιστήμες. Η δεύτερη είναι η λογοτεχνική σκέψη, να μπορεί το παιδί να αποτυπώνει τις ιδέες και τις σκέψεις του. Η τρίτη είναι η εθελοντική συμπεριφορά, να αισθάνεται ο μαθητής ότι είναι μέλος μιας ομάδας, μιας κοινωνίας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σχολείο θα αλλάξουν τα μαθήματα και τα προγράμματα σπουδών, αλλά ο εκπαιδευτικός θα παραμείνει η κεντρική μονάδα.
– Τη στοχευμένη επαγγελματική εκπαίδευση. Ηδη ενισχύονται τα ΕΠΑΛ, αξιοποιούνται πόροι ύψους 134 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ με το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο ιδρύονται Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ). Μάλιστα, για την ίδρυση ενός ΚΕΕΚ θα πρέπει να συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο (campus) τουλάχιστον μία δομή εκπαίδευσης μία δομή κατάρτισης και ένα εργαστηριακό κέντρο, ενώ θα δοθεί έμφαση σε πρόσθετα κριτήρια, όπως οι χώροι διδασκαλίας, οι υλικοτεχνικές υποδομές η προσβασιμότητα για ΑμεΑ και η εγγύτητα σε μέσα μαζικής μεταφοράς.
Δείτε επίσης
Εξ αποστάσεως φροντιστήριο για τους μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας προανήγγειλε ο Υπουργός Παιδείας
Μιχαηλίδου για κενά: Θα καταγράφονται από το Υπουργείο κεντρικά την Ανοιξη της προηγούμενης χρονιάς
Πρόεδρος ΑΣΕΠ-διοριστέοι 2008: “Δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ο επιτυχών είναι και διοριστέος”
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/to-shedio-gia-ya-idiotika-panepistimia-oi-vasikoi-axones-poy-tha-tethoyn-se-dimosia-diavoyleysi/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.