Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία όπως το παρουσίασε ο Υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκης | VIDEO

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία όπως το παρουσίασε ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο 3ου Γυμνάσιο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκη.

Το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία

Ανακοινώθηκαν σήμερα, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κο Κυριάκο Πιερρακάκη η εθνική στρατηγική και η εκστρατεία ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, η οποία σχεδιάστηκε και θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης με τη συμμετοχή μαθητών, οι οποίοι συνομίλησαν με τον Πρωθυπουργό και τον Διευθυντή του Γυμνασίου κο Δημήτρη Τσολακίδη για το ζήτημα του bullying, για περιστατικά που βίωσαν και για τις ενδεδειγμένες λύσεις αντιμετώπισής τους. Παρών στην εκδήλωση ήταν και ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση κος Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου.

Συντονίστρια ήταν η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Ζέττα Μακρή, η οποία και προλόγισε τη συζήτηση.

Αναλυτικά

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετείχε το πρωί στην εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τη στρατηγική και την εκστρατεία ενημέρωσης κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε, σε αίθουσα διδασκαλίας του 3ου Γυμνασίου Πολίχνης, με δύο μαθητές, τη Χρύσα και τον Νίκο, καθώς και τον Διευθυντή του σχολείου, κο Τσολακίδη, και απάντησε στα ερωτήματα των δύο παιδιών. Η εκστρατεία ενημέρωσης σχεδιάστηκε και θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.

Το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία

Ολο το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία, το οποίο παρουσίασε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης και το οποίο δίνει βαρύτητα στον νέο σχολικό κανονισμό λειτουργίας, ο οποίος θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή τον Σεπτέμβριο, προβλέπει τα εξής:

– Λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας καταγγελιών για περιστατικά εκφοβισμού στα σχολεία. Στην πλατφόρμα θα μπορούν οι μαθητές και οι γονείς τους, να υποβάλλουν αναφορές για περιστατικά τα οποία τους απασχολούν. Οι καταγγελίες στην πλατφόρμα θα είναι επώνυμες και ήδη οι γονείς έχουν λάβει ηλεκτρονικά μέσω του myschool τον αριθμό μητρώου των παιδιών τους ώστε να μπορεί να γίνει ταυτοποίηση του μαθητή που κάνει την καταγγελία. Η χρήση της πλατφόρμας θα είναι αρκετά απλή. Θα υπάρχουν ερωτήσεις αλλά και πεδία που θα μπορούν οι καταγγέλλοντες να γράφουν αναλυτικά το περιστατικό στο οποίο ήταν μάρτυρες ή θύματα.

-Διαχείριση σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο βαθμό θα ασχολείται το σχολείο και αν το περιστατικό αξιολογηθεί ως πολύ σοβαρό, τότε θα το διαχειρίζεται η διεύθυνση εκπαίδευσης: μια τετραμελής επιτροπή η οποία θα αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και δύο εκπαιδευτικούς.

– Επανέρχεται η πενθήμερη αποβολή, καθώς αυτή τη στιγμή η υψηλότερη ποινή είναι η διήμερη αποβολή. Θα μπορεί ο σύλλογος διδασκόντων να προχωρεί πιο εύκολα σε αλλαγή τμήματος και θα περιοριστεί η γραφειοκρατία για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Θα ψηφιοποιηθεί το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης και οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών, έτσι ώστε να μπορούν οι γονείς να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο σχολείο. Θα διατεθεί εφαρμογή e-parents στους γονείς όπου θα μπορούν να βλέπουν σε άμεση ψηφιακή ενημέρωση η πορεία του μαθητή, οι απουσίες κ.α. μέσω των δεδομένων που καταχωρούνται στο myschool.

– Οι 114 απουσίες δεν θα είναι αδικαιολόγητες. Έως 2 ημέρες θα μπορούν να δικαιολογούν οι γονείς, για περισσότερες απαιτείται ιατρική γνωμάτευση.

– Θα απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών στο τέλος της χρονιάς με ρητές εξαιρέσεις, όπως οι ιατρικοί λόγοι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο.

– Στις περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές στο σχολείο τότε οι γονείς θα επιβαρύνονται οικονομικά για την κάλυψη του κόστους της επιδιόρθωσης.

– Θα απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών στο τέλος της χρονιάς με ρητές εξαιρέσεις όπως οι ιατρικοί λόγοι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο.

Η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο παραμένει απαγορευτική και επιπλέον, όσοι μαθητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να εκθέσουν συμμαθητές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έρχονται αντιμέτωποι με την αυστηρότερη ποινή που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Δείτε την Παρουσίαση μέτρων για την καταπολέμηση της σχολικής βίας

Δείτε το video της εκδήλωσης με την ανακοίνωση των μέτρων

Δείτε σχετικά

Καθηκοντολόγιο ομάδων δράσης για σχολική βία και υπεύθυνων αποδεκτών αναφορών στη σχολική μονάδα 

Λειτουργία πλατφόρμας για τη σχολική βία και εκφοβισμό | Το ΦΕΚ 

Πιερρακάκης-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία: Από 2.000 στις 4.000 τα τελευταία χρόνια 

Οι τοποθετήσεις

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε σε «ένα συνολικό σχέδιο, το οποίο πρώτα απ’ όλα δεν διστάζει, όπως είπε ο Υπουργός, να μιλήσει ανοιχτά για το πρόβλημα. Δεν μπορούμε να το κρύψουμε κάτω από το χαλί, υπάρχει. Απασχολεί όλους μας, όχι μόνο την πολιτεία. Απασχολεί όλους τους θεσμούς, απασχολεί την Εκκλησία, απασχολεί τους γονείς, τους συλλόγους των γονέων.

Πρέπει, λοιπόν, πρώτα να το αναγνωρίσουμε και μετά να παρουσιάσουμε ένα συνολικό σχέδιο, πίσω από το οποίο, το πρώτο βήμα είναι να μπορεί κάποιος να μιλήσει. Και ποιος είναι αυτός ο οποίος μπορεί να μιλήσει; Μπορεί πρώτα απ’ όλα να μιλήσει και πρέπει να μιλήσει ο ίδιος ο θύτης.

Αυτή η διαδικτυακή πλατφόρμα μάς δίνει τη δυνατότητα πρώτα απ’ όλα να γνωρίσουμε το περιστατικό, με έναν τρόπο ο οποίος θα εξασφαλίζει σε πρώτη φάση και την διαφύλαξη της ανωνυμίας της καταγγελίας, αλλά κυρίως θα μας δώσει τη δυνατότητα να μπορούμε να παρέμβουμε, χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας.

Και βέβαια, το γνωρίζουμε καλά, το γνωρίζει και ο Υπουργός και το Υπουργείο, ότι η επιτυχία όλης αυτής της προσπάθειας τελικά θα κριθεί από την αποτελεσματικότητά μας στη διαχείριση των περιστατικών τα οποία θα καταγγελθούν. Όταν θα γίνει η καταγγελία, μετά θα πρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί και με το σωστό τρόπο να αντιμετωπίσουμε το περιστατικό», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Παρουσιάζουμε σήμερα μία εθνικής κλίμακας καμπάνια, για ένα εθνικό θέμα το οποίο πρέπει να μας ενώνει όλους και όχι να μας χωρίζει: την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Θα ήθελα αρχικά να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που με την παρουσία του σήμερα τονίζει την έμφαση που δίνουμε στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου. Και θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω από καρδιάς το Ίδρυμα Ωνάση με την πολύτιμη υποστήριξη στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της καμπάνιας.

Ο στόχος που θέτουμε σήμερα είναι να εξαλείψουμε το σχολικό εκφοβισμό και τη βία στα σχολεία. Και, για να τον πετύχουμε, παρεμβαίνουμε με όλα τα μέσα και σε όλα τα επίπεδα. Καθιερώνουμε το πρόγραμμα δράσεων ενεργού πολίτη και εισάγουμε την οριζόντια εκπαίδευση των μαθητών σε δεξιότητες ζωής από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Α΄ Λυκείου. Επιπλέον, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τίθεται σε ισχύ ο νέος Κανονισμός Λειτουργίας των Σχολείων, σαφείς κανόνες συμπεριφοράς και συνεπειών για κάθε παράπτωμα. Και, τέλος, θέτουμε σε λειτουργία την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, μέσω της οποίας ένας γονιός ή ένα παιδί του Γυμνασίου και του Λυκείου θα μπορούν να καταγράψουν λεπτομερώς περιστατικά εκφοβισμού, ώστε να ξεκινήσει η διερεύνηση και η αντιμετώπισή του σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες που έχουν διαμορφωθεί από ειδικούς. Δεν βάζουμε τίποτα κάτω από το χαλί. Όλοι μαζί πρέπει να μιλήσουμε, όλοι μαζί πρέπει να δράσουμε».

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου δήλωσε: «H στήριξη που παρέχει το Ίδρυμα Ωνάση στην καμπάνια του Υπουργείου Παιδείας εναντίον του σχολικού εκφοβισμού βασίζεται στο όραμα που έχουμε για την παιδεία. Μια παιδεία που δεν αποκλείει, που αγωνίζεται κατά του φόβου, που συνδυάζει τη γνώση με την συμπερίληψη. Για το Ίδρυμα Ωνάση η καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον σχολικό εκφοβισμό είναι ζήτημα παιδείας και πολιτισμού. H καμπάνια αυτή είναι μέρος της προσπάθειας που κάνουμε για να αλλάξουν νοοτροπίες: στα δικαιώματα των γυναικών και της LGTBQ, για την κλιματική κρίση, για τα εμβόλια, για την δωρεά οργάνων, για τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας».

Δείτε επίσης

Εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών: Διδακτικό και εργασιακό ωράριο-Αδειες-Μεταθέσεις-Τοποθετήσεις | Οδηγός

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση