Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Το χρονοδιάγραμμα επιλογής Διευθυντών σχολείων ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ από το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το χρονοδιάγραμμα επιλογής Διευθυντών σχολείων ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ από το ΥΠΑΙΘ και το αν έχει σκοπό να προβεί σε αλλαγές Διευθυντών στη μέση της χρονιάς – Ερώτηση στη Βουλή 39 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Το χρονοδιάγραμμα επιλογής Διευθυντών σχολείων ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής των Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων ζητούν από την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Νίκη Κεραμέως, με Ερώτηση την οποία κατέθεσαν στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, 39 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Στην Ερώτηση αναφέρεται η πρόσφατη ανακοίνωση επί της πιθανής αλλαγής Δ/ντών-Δ/ντριών σχολικών μονάδων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, του ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Π.Ε και οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν  την Υπουργό ΠΑΙΘ “αν έχει σκοπό να προβεί σε αλλαγές Διευθυντών/ντριών στη μέση της χρονιάς, γεγονός που θα τίναζε στον αέρα τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και θα προκαλούσε σοβαρή αναστάτωση στα σχολεία“.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Θα επιμείνει το υπουργείο Παιδείας στην εκλογή διευθυντών σχολείων εν μέσω σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα μεγάλη αναστάτωση στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων;

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η φημολογία ότι επίκειται αλλαγή Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. σε πρόσφατη ανακοίνωσή του επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι “η αλλαγή Δ/ντών-Δ/ντριών σχολικών μονάδων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς-όπως φημολογείται το τελευταίο διάστημα- είναι πέρα και έξω από κάθε λογική, και θα οδηγήσει σε μεγάλη αναστάτωση τη λειτουργία των σχολικών μονάδων (εκπαιδευτικοί θα εγκαταλείπουν στη μέση της χρονιάς την τάξη τους για να αναλάβουν διευθυντές, διευθυντές που δε θα επιλεγούν θα πρέπει να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις με αποτέλεσμα να πρέπει να μετακινηθεί σε άλλη σχολική μονάδα ο τελευταίος τοποθετηθείς εκπαιδευτικός, αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων κ.ά.)”.

Αν και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μετράει τρία και πλέον χρόνια αναποτελεσματικότητας και στις διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αν και η θητεία των Διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων έχει λήξει, από τον Αύγουστο του 2020, και με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου έχει καθυστερήσει η διαδικασία των κρίσεων, το υπουργείο εξέδωσε την εγκύκλιο για την συγκρότηση των Συμβουλίων Επιλογής αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο η αλλαγή των διευθυντών/ντριών να πραγματοποιηθεί εν τω μέσω της σχολικής χρονιάς.

Η επιλογή νέων Διευθυντών/ντριών θα έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί προ πολλού, καθώς η θητεία τους έχει λήξει από το 2020.

Ωστόσο, οι κινήσεις της τελευταίας στιγμής για να επισπευσθούν οι διαδικασίες επιλογής προκαλούν εύλογο προβληματισμό σχετικά με τις επιδιώξεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Συγκεκριμένα, εάν με τον τρόπο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιδιώκει να διασφαλίσει την αξιολόγηση μέσω της επιλογής εκείνου του διευθυντικού προσωπικού που όχι μόνο γνωρίζει αλλά και έχει αποδεχθεί πλήρως το νέο ρόλο του μάνατζερ – αξιολογητή ή ακόμα και αν η επιλογή δεν ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, επιδιώκει με τη συγκρότηση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής να δημιουργήσει προσδοκίες και ομηρίες.

Στο πλαίσιο αυτό, υπενθυμίζεται μεταξύ άλλων:

• η κατάργηση, με το ν. 4823/2021, της αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, που θεσμοθετήθηκε με το ν. 4547/2018 επί ΣΥΡΙΖΑ,

• οι νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης ΝΔ, που καταδεικνύουν την ανεπάρκεια αλλά και τη στόχευση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, όπως: η επ’ αόριστο παράταση των πινάκων επιλογής των Διευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), που έληγε την 31η Ιουλίου 20201, η συνέχιση άσκησης των καθηκόντων από τους Διευθυντές, προϊστάμενους και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), καθώς και υπεύθυνους τομέων Ε.Κ., που υπηρετούσαν το σχολικό έτος 2021-2022, μέχρι την επιλογή, τοποθέτηση και ανάληψη υπηρεσίας των νέων στελεχών σύμφωνα το ν. 4823/20212, η τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία τροποποιήθηκαν οι μεταβατικές διατάξεις του ν. 4823/2021 ώστε να αλλάξει η σειρά επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης και η σύνθεση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής των Διευθυντών Σχολείων3,

• η μεγάλη καθυστέρηση, έξι και πλέον μηνών, στην ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης, τη στιγμή μάλιστα που επί ΣΥΡΙΖΑ το 2016 είχαν επιλεγεί και τοποθετηθεί σε λιγότερο από 2 μήνες οι 116 Διευθυντές Εκπαίδευσης,

• η αδιαφορία, μέχρι και σήμερα, για τα αδιέξοδα που έχουν συσσωρευτεί από παραιτήσεις και συνταξιοδοτήσεις μεγάλου αριθμού διευθυντών σχολείων.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

• Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής των Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων;

• Έχει σκοπό να προβεί σε αλλαγές Διευθυντών/ντριών στη μέση της χρονιάς, γεγονός που θα τίναζε στον αέρα τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και θα προκαλούσε σοβαρή αναστάτωση στα σχολεία;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε σχετικά

Διευθυντές σχολείων: Προβληματική και αντιπαιδαγωγική η αλλαγή τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς-Ερώτηση στη Βουλή 

Ενωση Διευθυντών σχολείων: Όχι στην αλλαγή Διευθυντών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 

Συνάντηση Κεφαλίδου με Ενωση Διευθυντών: Προβληματισμός για την αλλαγή Διευθυντών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Δείτε επίσης

Λειτουργία Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου: Η ολοκληρωμένη πρόταση της Ενωσης Διευθυντών 

Χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης σχολικής μονάδας 2022-23 | Εγγραφο 

Επιμορφωτικά προγράμματα ΙΕΠ: Ποια πραγματοποιήθηκαν-ποια ολοκληρώνονται-ποια προγραμματίζονται 

Πίνακες μοριοδότησης Συμβούλων Εκπαίδευσης: Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας

Λειτουργία Δημοτικών σχολείων 2022-23 | Εγκύκλιος 

Λειτουργία Νηπιαγωγείων 2022-23 | Εγκύκλιος 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply