“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τομέας Παιδείας ΜέΡΑ25: Να καταργηθεί ο νόμος Γαβρόγλου και να θεσπιστεί νέος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τομέας Παιδείας ΜέΡΑ25: Να καταργηθεί ο νόμος Γαβρόγλου και να θεσπιστεί νέος, στον οποίο οι διορισμοί των εκπαιδευτικών θα γίνονται κυρίως με το δημόσιο πτυχίο των Πανεπιστημίων και την προϋπηρεσία.

Τομέας Παιδείας ΜέΡΑ25

Δελτίο Τύπου

Του Τομέα Παιδείας για το Νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση (Νόμος 4589 ΣΥΡΙΖΑ-Γαβρόγλου που εφαρμόζει η Νέα Δημοκρατία).

Την παραμονή των Χριστουγέννων 24 Δεκεμβρίου 2019, με κλειστά τα σχολεία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας  ανακοίνωσε το ΦΕΚ εφαρμογής του νέου συστήματος  διορισμών εκπαιδευτικών στην Γενική Εκπαίδευση(Νόμος ΣΥΡΙΖΑ- Γαβρόγλου 4589).

Ο συγκεκριμένος νόμος που φέρει τη σύντομη ονομασία «προσοντολόγιο», είχε καταψηφιστεί από τη Νέα Δημοκρατία, όταν αυτή ήταν αντιπολίτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με αυτόν το νόμο, αντί να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που κράτησαν ανοιχτά τα σχολεία στα δύσκολα χρόνια των μνημονίων, ως βασικό κριτήριο μόνιμων διορισμών υπερμοριοδοτεί  διάφορα  προσόντα και απαξιώνει  την προϋπηρεσία  αυτή των αναπληρωτών.

Να επισημάνουμε  ότι οι  προσλήψεις  για την κάλυψη οργανικών-πάγιων  κενών  των σχολείων,  από το 2009 μέχρι σήμερα, γίνονται  μόνο με αναπληρωτές ορισμένου χρόνου(συμβάσεις ΕΣΠΑ).

Οι μόνιμοι διορισμοί έχουν σταματήσει λόγω πολιτικής βούλησης με πρόσχημα την εφαρμογή των μνημονίων.

Οι χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (38.000 έφτασαν φέτος)  επί μια δεκαετία στήριξαν και κράτησαν με κόπους και θυσίες το δημόσιο σχολείο όρθιο.

Μέσα στην ερημοποίηση που επέφεραν τα σκληρά μέτρα των μνημονίων οι αναπληρωτές  εκπαιδευτικοί πάλεψαν για να μην μείνει κανένα παιδί σε όλη την Ελλάδα χωρίς δάσκαλο-καθηγητή.

Τώρα η πολιτεία, αντί να ευχαριστήσει και να ανταμείψει αυτούς τους εκπαιδευτικούς για την τεράστια παιδαγωγική και κοινωνική τους προσφορά, φέρνει ένα σύστημα μόνιμων διορισμών που θέτει σε κίνδυνο το εργασιακό τους  μέλλον.

Ταυτόχρονα το σύστημα αυτό  απαξιώνει το βασικό δημόσιο πτυχίο των Πανεπιστημίων,

αφού πλέον τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, δεν απορρέουν από αυτό και δεν φτάνει για να διεκδικήσεις μια θέση εργασίας στα σχολεία.

Απαιτείται επιπλέον από τον κάθε απόφοιτο καθηγητικού-παιδαγωγικού Τμήματος η περαιτέρω πληρωμή για την απόκτηση των απαραίτητων προσόντων για τη δυνατότητα διεκδίκησης μιας θέσης εργασίας στην εκπαίδευση.Το κέρδος και η εμπορευματοποίηση της  Παιδείας  δηλαδή είναι φυσικό επακόλουθο του νόμου 4589.

Ο  νόμος  αυτός  πρέπει να καταργηθεί και να θεσπιστεί νέος, στον οποίο οι διορισμοί των εκπαιδευτικών θα γίνονται κυρίως με:

Α) Το δημόσιο πτυχίο των Πανεπιστημίων (ημερομηνία κτήσης-βαθμολογία)
και
Β) Την προϋπηρεσία

O θεσμός του αναπληρωτή πρέπει να υπάρχει μόνο για τις έκτακτες ανάγκες και όχι για τις πάγιες όπως δυστυχώς συμβαίνει τα τελευταία 10 χρόνια.

Είναι επομένως σημαντικό να υπάρξει προγραμματισμός για την μακροπρόθεσμη απορρόφηση των αναπληρωτών στο εκπαιδευτικό σύστημα και τη χρήση πλέον του θεσμού σε περιορισμένο βαθμό και μόνο για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών.

Τομέας Παιδείας ΜέΡΑ25

Δείτε σχετικά

Τριετής αποκλεισμός όσων διορίζονται και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται | Ρύθμιση στη Βουλή
 Αποδοχή διορισμού υπηρετούντος υπαλλήλου σε δεύτερη θέση | Τι ισχύει έως σήμερα
Διάταξη πτυχίων Κολλεγίων: Δεκτά θα γίνονται από το ΑΣΕΠ για διορισμό εκπαιδευτικών

Δείτε επίσης

Επισημάνσεις σύμφωνα με το ΑΣΕΠ και ΥΠΑΙΘ για υποβολή δικαιολογητικών και αίτηση
ΑΣΕΠ Ανακοίνωση: Για προκηρύξεις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019

Πριν φύγετε

Διορισμοί: Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να απαντήσει στα εύλογα ερωτήματα των υποψηφίων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση