Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής σε κενά Ειδικής Αγωγής: Ο ΣΑΤΕΑ μιλάει για παρατυπίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής σε κενά Ειδικής Αγωγής: Ο ΣΑΤΕΑ μιλάει για παρατυπίες και ζητά να ενημερωθεί αν έχει γνώση της κατάστασης αυτής το ΥΠΑΙΘ.

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής σε κενά Ειδικής

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) με θέμα τις  παρατυπίες σε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών της Γενικής Αγωγής σε κενά Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Ο Σύλλογος αναφέρει πως στην προσπάθεια του το ΥΠΑΙΘ να δείξει ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν υπάρχουν κενά στις δομές ΕΑΕ, τοποθετήθηκαν σε πολλές των περιπτώσεων νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής, άτυπα και με προφορικές οδηγίες παραβιάζοντας αποφάσεις βάσει εδαφίων νόμου και εγκυκλίων.

Επίσης ζητά ενημέρωση αναφορικά με το αν η Διεύθυνση ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ έχει γνώση της κατάστασης αυτής και εάν όντως συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα τι προτίθεται να κάνει, όπως και για τον αριθμό των Τμημάτων  Ένταξης τα οποία δε λειτουργούν μέχρι σήμερα, καθώς και για τον αριθμό των εγκεκριμένων Παράλληλων Στηρίξεων οι οποίες δεν έχουν καλυφθεί.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θεσσαλονίκη, 31-10-2022

ΘΕΜΑ: Σχετικά με τις παρατυπίες σε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών της Γενικής Αγωγής σε κενά Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα, καταφθάνουν συνεχώς καταγγελίες στον Σύλλογό μας από όλη την επικράτεια, για παρατυπίες σε τοποθετήσεις των ΠΥΣΠΕ και προφορικές οδηγίες από Διευθυντές Δ.Π.Ε..

Αρχικά, με εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών κενών των Σχολικών Μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. μέχρι τις 12/8 και τις 19/8 αντίστοιχα, ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών.

Είναι γνωστό ότι αυτή την περίοδο δεν μπορεί να καταγραφούν τα πραγματικά κενά στα σχολεία, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν υπολογιστεί οι άδειες των νεοδιόριστων, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα, δεν έχουν καταγραφεί οι πραγματικές ανάγκες στα Ολοήμερα!

Στην προσπάθεια του το ΥΠΑΙΘ να δείξει ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν υπάρχουν κενά στις δομές ΕΑΕ, τοποθετήθηκαν σε πολλές των περιπτώσεων νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής, άτυπα και με προφορικές οδηγίες παραβιάζοντας αποφάσεις βάσει εδαφίων νόμου και εγκυκλίων! Ορισμένες από αυτές τις τοποθετήσεις αφορούν Τμήματα Ένταξης, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες ότι έχουν καλυφθεί ατύπως και θέσεις Παράλληλης Στήριξης.

Υπάρχουν πολλές τέτοιου είδους καταγγελίες, που έφτασαν στον σύλλογο μας, από συναδέλφους σε όλη την Ελληνική Επικράτεια. Επιπλέον, διαπιστώνεται η κάλυψη κενών Τμημάτων Ένταξης από μόνιμο πλεονάζων προσωπικό χωρίς προσόντα στην ΕΑΕ και με το “πέρασμα” ωρών στο σύστημα myschool ως ενισχυτική διδασκαλία, ενώ δεν υπάρχει κάποια εγκύκλιος που να αναφέρει ότι μπορούν να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με πλήρες ωράριο ενισχυτικής διδασκαλίας.

Βάσει όλων των παραπάνω, θα θέλαμε να ενημερωθούμε αν η Διεύθυνση ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ έχει γνώση της κατάστασης αυτής και εάν όντως συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα τι προτίθεται να κάνει.

Ακόμη, αναρωτιόμαστε αν συνάδελφοι χωρίς προσόντα στην ΕΑΕ, επιτρέπεται να εργαστούν σε δομές ΕΑΕ εξυπηρετώντας καταστάσεις που επικρατεί “το μη χείρον βέλτιστον”.

Τέλος, θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για τον αριθμό των Τμημάτων  Ένταξης τα οποία δε λειτουργούν μέχρι σήμερα, καθώς και για τον αριθμό των εγκεκριμένων Παράλληλων Στηρίξεων οι οποίες δεν έχουν καλυφθεί.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ

Δείτε επίσης

Ενημέρωση για προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ-εκπαιδευτικών σε γενικά σχολεία-ειδική αγωγή-Παράλληλη Στήριξη

Κεραμέως για απεργίες εκπαιδευτικών-σχολική βία-το πως εξελίσσεται η χρονιά | video 

Εκπαιδευτικοί παραμεθόριων-νησιωτικών-ορεινών περιοχών: Εξετάζεται παροχή οικονομικών κινήτρων

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply