Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τοποθέτηση εκπροσώπου κλάδου ΠΕ78 στη συνάντηση φορέων πληττόμενων κλάδων με την Υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τοποθέτηση εκπροσώπου κλάδου ΠΕ78 στη συνάντηση φορέων πληττόμενων κλάδων με την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη.

“Τοποθέτηση εκπροσώπου κλάδου ΠΕ78 στη συνάντηση φορέων πληττόμενων κλάδων με την υφυπουργό κ. Ζαχαράκη”

Σήμερα, 03-07-2020 υπήρξε έπειτα από αίτημα της ΟΛΜΕ συνάντηση της Υφυπουργού κ. Ζαχαράκη με μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ και εκπροσώπους των έξι  πληττόμενων κλάδων μετά την ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος Γενικών Γυμνασιών και Λυκείων.

  • Τον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) εκπροσώπησε η Π.Ε.Ε.Κ.Ε. μέσω του Παναγιώτη Σταμάτη, μέλους της ΔΕ της Π.Ε.Ε.Κ.Ε., έπειτα από ομόφωνη απόφαση της Δ.Ε. της Ενώσεως.
  • Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρο κ. Τσούχλο Θεόδωρο και τον αντιπρόεδρο κ. Μαλαγάρη Θεόδωρο.
Αρχικά τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ.

Ο Πρόεδρος και ειδικότερα ο Αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ έθεσαν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί για τον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) μετά την ψήφιση του Ν.4692/2020 καθώς και μετά την έκδοση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων Γυμνασίου και Λυκείου.

Ως συνδικαλιστικό όργανο αναφέρθηκαν εκτενώς στο εργασιακό καθεστώς και στις αλλαγές που θα επέλθουν σύμφωνα με τον νέο νόμο και τα νέα ωρολόγια προγράμματα. Ιδιαίτερα, ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Μαλαγάρης έθεσε τα θέματα που αφορούν στην άνευ προηγουμένου μείωση των γνωστικών αντικειμένων του κλάδου ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).

Μίλησε συγκεκριμένα για “ξερίζωμα” των γνωστικών αντικειμένων των Κοινωνικών Επιστημών και τα επακόλουθα που αυτό θα έχει στους μαθητές καθώς και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).

Τοποθέτηση εκπροσώπου του κλάδου ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) και μέλος της Δ.Ε. της Π.Ε.Ε.Κ.Ε

Μετά από μία πλήρη και εμπεριστατωμένη τοποθέτηση και του προέδρου και ιδιαίτερα του αντιπροέδρου και μετά τις τοποθετήσεις και των άλλων θιγόμενων κλάδων, τον λόγο πήρε ο Παναγιώτης Σταμάτης, εκπρόσωπος του κλάδου ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) και μέλος της Δ.Ε. της Π.Ε.Ε.Κ.Ε., ο οποίος αναφέρθηκε στα εξής:

Έθεσε το θέμα της δύσκολης θέσης που έχει περιέλθει τον τελευταίο χρόνο ο κλάδος ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) και χαρακτηριστικά ανέφερε ότι “είναι σαν να έχει πέσει ένα μαύρο σύννεφο πάνω από τον κλάδο μας”.

Ξεκινώντας την εισήγησή του αναφέρθηκε στην πρώτη συνάντηση με την Υφυπουργό (31-07-19) στην οποία εξετέθη το σημαντικό πρόβλημα που έχει προκύψει με την ένταξη των αποφοίτων ΕΚΠ του ΠΑ.ΜΑΚ. στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ10 σύμφωνα με το Ν.3794/2009).

Ο κ. Σταμάτης διαμαρτυρήθηκε για τη μη επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος το οποίο χαρακτήρισε ως δίκαιο και αυτονόητο μετά από ένα χρόνο από τότε που εμπεριστατωμένα ετέθη το θέμα στην πολιτική ηγεσία.

Κατόπιν και σε συνέχεια της τοποθέτησης του Προέδρου και ιδιαίτερα του Αντιπροέδρου της ΟΛΜΕ εκτενώς αναφέρθηκε στο Ν. 4692/2020, ο οποίος αντικαθιστά το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο με το μάθημα των Λατινικών στην κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Κάνοντας παρένθεση αναφέρθηκε πως η οποιαδήποτε αντικατάσταση δε συνάδει με τις απόψεις και τις θέσεις της Ενώσεως που εκπροσωπεί.

Τα γνωστικά αντικείμενα των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων είναι απαραίτητα για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές, επομένως το καθένα εξ΄αυτών είναι χρήσιμο για τους υποψηφίους εισαγωγής στα συγκεκριμένα τμήματα.

Όπως είναι χρήσιμο και βάση για την εισαγωγή σε σχολές Φιλοσοφικές τα Λατινικά άλλο τόσο χρήσιμη είναι η Κοινωνιολογία ως βάση και εφόδιο για την εισαγωγή σε σχολές Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

Δεν είναι δυνατή η κατάργηση μαθήματος Πανελλαδικώς εξεταζόμενου που αφορά σε εκατοντάδες σχολές Κοινωνικών Επιστημών που είναι βάση για την ακαδημαική πορεία των μαθητών. Αυτό όσον αφορά στο Ν. 4692/2020.

Η μεγάλη έκπληξη για τον κλάδο ήρθε με την έκδοση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων.

Το “ξερίζωμα” των γνωστικών αντικειμένων που εμπίπτουν στη σφαίρα των Κοινωνικών Επιστημών ήταν καταλυτικό.

Μετά από 37 χρόνια ύπαρξης της Κοινωνιολογίας ως μαθήματος Γενικής Παιδείας και κατά καιρούς ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο, εν μία νυκτί σβήνει από τον  χάρτη ως γνωστικό αντικείμενο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το πλήγμα για τα γνωστικά αντικείμενα του κλάδου Κοινωνικών Επιστημών δεν έμεινε εκεί. Δύο μαθήματα της Β Λυκείου (Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία) εξοβελίστηκαν από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Β Λυκείου.

Το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας της Α Λυκείου μειώθηκε κατά μία ώρα.

Στο σημείο αυτό ο εκπρόσωπος της ΠΕΕΚΕ ανέφερε:

“ Θέλοντας και μη ο δρόμος ανάμεσα στην οικογένεια και την κοινωνία είναι το σχολείο.

Εκεί ο μαθητής γνωρίζει, μαθαίνει, αναγνωρίζει, κρίνει, αποφασίζει για τα κοινωνικοπολιτικά φαινόμενα που τον περιβάλλουν.

Τα γνωστικά αντικείμενα των κοινωνικών επιστημών είναι αυτά που δημιουργούν έναν ενεργό πολίτη, έναν συνειδητοποιημένο ψηφοφόρο που μπορεί ενεργά να συμμετέχει στα κοινά και όχι να είναι απλός παρατηρητής των κοινωνικοπολιτικών φαινομένων.”

Σε ό,τι αφορά το εργασιακό καθεστώς ο εκπρόσωπος της ΠΕΕΚΕ δήλωσε πως αυτό θα είναι μία μεγάλη έκπληξη για την ηγεσία του Υπουργείου και την προσεχή σχολική χρονιά αλλά ιδιαίτερα την επόμενη.

Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που μετά τη μείωση ωρών στο Λύκειο δε θα μπορούν να συμπληρώσουν ωράριο;

Και ετέθησαν τα κάτωθι ερωτήματα.
  • Θα βγουν στη διαθεσιμότητα;
  • Θα απολυθούν;
  • Θα γίνει μετάταξη;

Ο εκπρόσωπός μας απευθυνόμενος στην κ. Υφυπουργό συνέχισε

“Έχετε εργασθεί ως αναπληρώτρια. Και γνωρίζετε την αγωνία των ανθρώπων που απολύονται τον Ιούνιο και δεν ξέρουν τι θα συμβεί το Σεπτέμβρη! Τι θα γίνει με τους εκατοντάδες αναπληρωτές μας;”

Τελικώς η θέση ήταν μία.

Αναβάθμιση του σχολείου ελλείψει γνωστικών αντικειμένων που εμπίπτουν στη σφαίρα κοινωνικών επιστημών δεν νοείται.

Η βάση μας και το αίτημά μας είναι

“επαναφορά όλων των ωρών των γνωστικών αντικειμένων που εμπίπτουν στη σφαίρα των κοινωνικών επιστημών χωρίς καμία ώρα παρακάτω.

Ένα γνωστικό αντικείμενο κοινωνικών επιστημών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή σε εκατοντάδες σχολές κοινωνικών επιστημών για τους υποψηφίους.

Όλα τα μαθήματα με όλες τις ώρες που υπήρχαν ως τώρα στα ωρολόγια προγράμματα και σε αυτή τη βάση είμαστε διατεθειμένοι ως επιστημονικός φορέας να συμμετέχουμε σε συζήτηση που αφορά στην αναβάθμιση όλων των γνωστικών αντικειμένων που εμπίπτουν στη σφαίρα των κοινωνικών επιστημών.”

Ο εκπρόσωπός μας αναφέρθηκε στην εισήγηση -γνωμοδότηση του ΙΕΠ και ζήτησε από την ηγεσία να γίνει γνωστή αυτή, ώστε να τεκμηριωθεί επιστημονικά πώς συγκροτήθηκαν τα νέα ωρολόγια προγράμματα, ποια η επιστημονική τεκμηρίωση για την αποκαθήλωση γνωστικών αντικειμένων  και τη ριζική αλλαγή στα ωρολόγια προγράμματα.

Οι επιπτώσεις όλων αυτών θα επηρεάσουν και την Ειδική Εκπαίδευση.

Η υφυπουργός άκουσε τις τοποθετήσεις όλων των φορέων των πληττόμενων κλάδων καθώς και τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας δήλωσε πως οι εισηγήσεις έχουν καταγραφεί και θα εξετασθούν , περιορίζοντας τις δυνατότητες αλλαγής των ωρολογίων προγραμμάτων την δεδομένη στιγμή αλλά δίνοντας υπόσχεση ότι θα ακολουθήσει εποικοδομητικός διάλογος για κάποιες διορθωτικές κινήσεις.

Προτάθηκε η συνάντηση της ηγεσίας με την Ομοσπονδία και του Προέδρου του ΙΕΠ για τις αρχές της επόμενης εβδομάδος ώστε να μη χαθεί χρόνος και η Υφυπουργός δήλωσε πως θα τεθούν στο ΙΕΠ και τα εργασιακά προβλήματα που προκύπτουν με τα νέα ωρολόγια προγράμματα , ώστε να βρεθούν οι πιο εφικτές λύσεις.

Τέλος, η Υφυπουργός ζήτησε από τους φορείς προτάσεις κατατεθειμένες σε υπόμνημα τις αμέσως επόμενες μέρες.

Συμπερασματικά παρά την παιδαγωγική και επιστημονική τεκμηρίωση των θέσεων μας και τις συνέπειες που θα υπάρξουν στο εργασιακό καθεστώς των ΠΕ78, δεν υπήρξαν συγκεκριμένες δεσμεύσεις και λύσεις αλλά γενικόλογες και αόριστες αναφορές.

Η ΠΕΕΚΕ καλεί τα μέλη της σε συνέλευση (ο τόπος θα ανακοινωθεί σύντομα) την Δευτέρα 6-7-2020  για ενημέρωση και συνέχιση των δράσεων μας.

Η Δ.Ε. της Π.Ε.Ε.Κ.Ε.

Δείτε επίσης

Συνάντηση ΠΕΕΚΠΕ στο Υπουργείο Παιδείας για επείγοντα ζητήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Αδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ λόγω κορονοϊού: Συμπληρωματική ενημέρωση
Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων ΕΑΕ | ΦΕΚ
Κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού ΕΠΑΣ Μαθητείας ΟΑΕΔ | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση