Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τρόποι πρόληψης της βίας στο σχολείο: Διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση της ΠΔΕ Αττικής την Πέμπτη 29.09.2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τρόποι πρόληψης της βίας στο σχολείο: Διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση της ΠΔΕ Αττικής την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρες 18:00-21:00.

Τρόποι πρόληψης της βίας στο σχολείο

Διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: “Τρόποι Πρόληψης της βίας στο σχολείο“, διοργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρες 18:00-21:00.

Ακολουθεί η σχετική Ανακοίνωση, το Πρόγραμμα και σύντομη περίληψη των εισηγήσεων.

Α. Η Ανακοίνωση

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ: “ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”

 Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Τρόποι Πρόληψης της βίας στο σχολείο», η οποία  θα πραγματοποιηθεί την

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρες 18:00-21:00.

Απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, σε γονείς, κηδεμόνες, παιδιά και εφήβους. Η επιμορφωτική διαδικτυακή μας εκδήλωση θα αναδείξει τις πράξεις ή τις συμπεριφορές που συνιστούν την ενδοσχολική βία, τους παράγοντες που συντελούν στην εκδήλωση της επιθετικής συμπεριφοράς, καθώς και τους βασικότερους τρόπους για την πρόληψη, την αντιμετώπιση και τον περιορισμό ανάλογων περιστατικών στο σχολείο. Η τηλεσυνάντηση αποσκοπεί στην ανταλλαγή προβληματισμών και την υποστήριξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας για θέματα της σχολικής καθημερινότητας. Φιλοδοξεί να αποτελέσει αφορμή αναστοχασμού της εκπαιδευτικής πράξης και να δώσει προτάσεις, οι οποίες θα προάγουν ένα ασφαλές και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον.

Υπό αυτό το πρίσμα, έχουμε δημιουργήσει ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία μπορείτε: α) να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας μέχρι την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα  18:00 και β) να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές και τις εισηγήτριες μέχρι την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 22:00  επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/aqRvLLSFx9tYQPYb7

Τα ερωτήματα θα απαντηθούν από τους προσκεκλημένους ομιλητές.

Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης που επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης[1] θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στη φόρμα επιβεβαίωσης παρακολούθησης:

https://forms.gle/Hs3QUoVgPeJxbp6M7

χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) της εγγραφής τους. Η φόρμα αυτή θα ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια της  επιμορφωτικής εκδήλωσης.

Η επιμορφωτική εκδήλωση θα προβάλλεται απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) από το YouTube. Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube:

https://www.youtube.com/c/ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο είναι προαιρετική.

Συνημμένα : Το πρόγραμμα, οι περιλήψεις των εισηγήσεων και η αφίσα της επιμορφωτικής εκδήλωσης.

[1]  Σας ενημερώνουμε ότι η βεβαίωση δεν αποστέλλεται στο email του ενδιαφερομένου, αλλά ανακτάται από την ειδική εφαρμογή στη σελίδα της ΠΔΕ Αττικής στον σύνδεσμο:  https://pdeattikis.gr/vevaioseis/index.php  και θα  είναι διαθέσιμη  META από σχετική ανακοίνωση που θα αναρτηθεί στο site της ΠΔΕ Αττικής (https://pdeattikis.gr).

Β. Το Πρόγραμμα

ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πέμπτη 29-9-2022 (18:00-21:00)

Γεώργιος Κόσυβας

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής.

Καλωσόρισμα – Συντονισμός.
Εκπρόσωπος του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Εκπρόσωπος του Ι.Ε.Π.

Χαιρετισμοί
Βικτωρία Κατσιγιάννη, Γιάννης  Έξαρχος

Σ.Ε.Ε. ΠΕ70 του 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Φαινόμενα σχολικής βίας και εκφοβισμού. Στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης.
Βαρβάρα Νίκα

τ. Σχολική Σύμβουλος Α/θμιας Εκπαίδευσης.

τ. Εθνική Επιθεωρήτρια Α/θμιου Κύκλου στα Ευρωπαϊκά Σχολεία.

Κατασκευάζοντας κοινωνικές ταυτότητες.
Οι θύτες του bullying ως διαχειριστές μηνυμάτων.
Αντωνία Τορρένς

Διευθύντρια ΚΜΟΠ. Δημιουργός και υπεύθυνη δράσης Live Without Bullying.

Πόσο σημαντική είναι η πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο;
Δήμητρα Γαβριηλίδου

ΠΕ23 Ψυχολόγος, 2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Γ΄ Αθήνας.

 Ο ρόλος του ψυχολόγου των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στη συμπερίληψη και στην πρόληψη της βίας στο σχολείο.
Γιώργος Μακρίδης

Δ/ντής  1ου Γενικού Λυκείου Κερατσινίου.

 

Παρεμβάσεις  μαθητών/μαθητριών

του 1ου Γενικού Λυκείου Κερατσινίου.

Η αλλαγή των αρνητικών συναισθημάτων και η βελτίωση της επικοινωνίας στο σχολείο μέσω επιλεγμένων προγραμμάτων και δραστηριοτήτων.
Γ. Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων

Εισήγηση: «Φαινόμενα σχολικής βίας και εκφοβισμού. Στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης».

Βικτωρία Κατσιγιάννη, Γιάννης Έξαρχος, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλ. ΠΕ70 του 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Θα γίνει θεωρητική προσέγγιση του φαινομένου, αιτιολογία, μορφές και επιπτώσεις στη ζωή των μαθητών/τριών – θύματα εκδηλώσεων ενδοσχολικού εκφοβισμού. Στη συνέχεια θα γίνει αναφορά στον ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών στη διαχείριση του φαινομένου και θα αναπτυχθούν στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και σε επίπεδο σχολείου.

 Εισήγηση: «Κατασκευάζοντας κοινωνικές ταυτότητες. Οι θύτες του bullying ως διαχειριστές μηνυμάτων».

Βαρβάρα Νίκα, τ. Σχολική Σύμβουλος Α/θμιας Εκπαίδευσης, τ. Εθνική Επιθεωρήτρια Α/θμιου Κύκλου στα Ευρωπαϊκά Σχολεία.

Η παρούσα εισήγηση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying). Φέρνει στο φως τις φωνές μιας ομάδας μαθητών ηλικίας 11-12 χρόνων που συστηματικά παρενοχλούσαν συμμαθητή τους στη βάση ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του. Επιδιώκει κριτικά να εξετάσει και να ερμηνεύσει τον τρόπο, με τον οποίο οι μαθητές χειρίζονται τον λόγο τους σε γραπτές και προφορικές αφηγήσεις σχετικά με την συμπεριφορά τους. Επιπλέον, επιχειρεί να συνδέσει αυτές τις αφηγήσεις με παρεμβάσεις που μπορεί να υιοθετήσει το σχολείο για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Εισήγηση: «Πόσο σημαντική είναι η πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο;»

 Αντωνία Τορρένς, Διευθύντρια ΚΜΟΠ. Δημιουργός και υπεύθυνη δράσης Live Without Bullying.

Η παρουσίαση θα ξεκινήσει με τη φιλοσοφία και τα εργαλεία συμβουλευτικής και εκπαίδευσης που έχουν παραχθεί από τη δράση του ΚΜΟΠ “Live Without Bullying”. Θα ακολουθήσουν οι εξής θεματικές ενότητες: α) Πρακτικές πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού από εκπαιδευτικούς: «Βελτιώνω το κλίμα της τάξης μου», β) Αντιμετωπίζοντας τον εκφοβισμό σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, γ) Αντιμετωπίζοντας με σεβασμό τους μαθητές που εκφοβίζουν και εκφοβίζονται και δ) Οφέλη συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.

Εισήγηση: «Ο ρόλος του ψυχολόγου των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στη συμπερίληψη και στην πρόληψη της βίας στο σχολείο».

Δήμητρα Γαβριηλίδου, ΠΕ23 Ψυχολόγος, 2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Γ΄ Αθήνας.

Οι ψυχολόγοι των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των Ε.Δ.Υ. επιδιώκουν μέσα από το έργο τους την αποδοχή της διαφορετικότητας, τον σεβασμό των αναγκών όλων των παιδιών, καθώς και την ενδυνάμωση των σχέσεων εντός της σχολικής κοινότητας  στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής ενταξιακής εκπαίδευσης. Οι επιδιώξεις αυτές είναι κοινές με το πεδίο της πρόληψης της βίας στον χώρο του σχολείου, ιδίως μέσα από μια κοινοτική οπτική. Η παρουσίαση θα αξιοποιήσει τόσο τις προτάσεις του θεσμικού πλαισίου για το ζήτημα, όσο και τις τρέχουσες ανάγκες που εκφράζουν τα σχολεία προς τους ψυχολόγους των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των Ε.Δ.Υ.

Εισήγηση: «Η αλλαγή των αρνητικών συναισθημάτων και η βελτίωση της επικοινωνίας στο σχολείο, μέσω επιλεγμένων προγραμμάτων και δραστηριοτήτων».

 Γιώργος Μακρίδης, Δ/ντής 1ου Γενικού Λυκείου Κερατσινίου.

Αφουγκραζόμενοι/ες τα συναισθήματα των μαθητών/τριών μας και ερμηνεύοντας προσεκτικά τα αποτελέσματα των ερευνών στον χώρο της εκπαίδευσης, μπορούμε με τις κατάλληλες παρεμβάσεις να μετατρέψουμε τα αρνητικά συναισθήματα σε θετικά; Η λειτουργία του σχολείου στην κατεύθυνση ικανοποίησης των αναγκών και των ενδιαφερόντων των μελών της σχολικής κοινότητας, μέσω της ανάπτυξης δραστηριοτήτων και προγραμμάτων σχετικών με τη γνώση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και βελτιώνοντας παράλληλα τις ανθρώπινες σχέσεις και την επικοινωνία στο σχολείο, αποτελεί σημαντική πρόταση για την πρόληψη των φαινομένων βίας στα σχολεία.

Παρεμβάσεις  μαθητών/μαθητριών  του 1ου Γενικού Λυκείου Κερατσινίου.

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα Φιλία-Επιμόρφωση: Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση-Πλατφόρμα καταγραφής περιστατικών 

Υγεία εφήβων-συνέδριο: 22nd International Association for Adolescent Health (IAAH) Regional Conference

Δημιουργία ομάδων σχολείων για πρόσληψη 400 Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων 

Οδική ασφάλεια-μαθητές: Eνημερώθηκαν από την Ελληνική Αστυνομία στο ΟΑΚΑ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση