Τροπολογία 10 άρθρων στη Βουλή: Πιστώσεις για αναπληρωτές-Μετακινήσεις Συμβούλων Εκπ/σης-Συγκρότηση ΕΔΕΑ-ΠΕΚΕΣ και ΣΕΕ-Αμοιβές.
Τροπολογία 10 άρθρων στη Βουλή
Τροπολογία 10 άρθρων κατατέθηκε από το ΥΠΑΙΘ και την Υπουργό κα Νίκη Κεραμέως προς ψήφιση στη Βουλή, στο νομοσχέδιο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις.
Η Τροπολογία περιλαμβάνει διατάξεις για:
- Tην εξασφάλιση πιστώσεων για πρόσληψη αναπληρωτών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το 2023-24,
- τις μετακινήσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης,
- τη Συγκρότηση της Ειδικής Διαγνωστικής Επιτροπής Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ),
- τη θητεία του Προέδρου και των μελών του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων,
- τον καθορισμό του ύψους των δαπανών της αμειβόμενης πρακτικής άσκησης στις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης,
- τον καθορισμό του ύψους της αμοιβής των Συντονιστών Συμβούλων στα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης,
- την ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης στους Συμβούλους Εκπαίδευσης μέχρι την τοποθέτηση Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης,
- τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ( ΠΕΚΕΣ)και για τις Θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού ‘Εργου,
- τη δυνατότητα λειτουργίας των Κέντρων ‘Ερευνας της Ακαδημίας Αθηνών,
- τις δαπάνες μετακίνησης των μελών της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Αρθρο 1
Χρηματοδότηση από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4283/2014
Με το άρθρο 1 προβλέπεται χρηματοδότηση από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), καθώς και το ύψος των σχετικών ποσών και ο επιμερισμός τους στα 2023 και 2024
Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να καλυφθούν επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό 2023-2024 και, συγκεκριμένα, για την εξασφάλιση των πιστώσεων για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.).
Η σχετική δαπάνη μπορεί να βαρύνει το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του έτους 2023 έως το ποσό των ενενήντα δυο εκατομμυρίων πεντακοσίων τριάντα έξι χιλιάδων (92.536.000) ευρώ και την οικεία συλλογική απόφαση του έτους 2024 έως το ποσό των πενήντα πέντε εκατομμυρίων πεντακοσίων είκοσι μίας χιλιάδων εξακοσίων (55.521.600) ευρώ και αντίστοιχα έργα Συλλογικής Απόφασης του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων του έτους 2023 έως το ποσό των εκατόν σαράντα ενός εκατομμυρίων οκτακοσίων εβδομήντα εννέα χιλιάδων εξακοσίων είκοσι (141.879.620) ευρώ.
Άρθρο 2
Εξουσιοδοτική διάταξη για τον καθορισμό του ύψους των δαπανών της αμειβόμενης πρακτικής άσκησης στις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 15 ν. 4763/2020
Η ρύθμιση είναι αναγκαία για την ομαλή κάλυψη των δαπανών της αμειβόμενης πρακτικής άσκησης και του προγράμματος μάθησης στον εργασιακό χώρο στις δημόσιες Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Άρθρο 3
Εξουσιοδοτική διάταξη για τον καθορισμό του ύψους της αμοιβής των Συντονιστών Συμβούλων στα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη παρ. 8Α στο άρθρο 34 ν. 4763/2020
Αντιστοίχως, η ρύθμιση είναι αναγκαία για την καταβολή αμοιβής των Συντονιστών Συμβούλων στα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) που λειτουργούν σε κάθε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Άρθρο 4
Σύμβουλοι Εκπαίδευσης – Προσθήκη παρ. 10 στο άρθρο 10 ν. 4823/2021
Ορίζεται αρμόδιο όργανο για την έκδοση των αποφάσεων μετακίνησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης εκτός Διεύθυνσης Εκπαίδευσης έδρας τους, για λόγους ασφάλειας δικαίου και αποσαφήνισης του διατάκτη των σχετικών δαπανών.
Με το άρθρο 4 προβλέπεται ως αρμόδιο όργανο για την έκδοση των αποφάσεων μετακίνησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης σε άλλες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους, εκτός της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όπου έχουν την έδρα τους, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Διεύθυνσης στην οποία εδρεύουν.
Άρθρο 5
Μεταβατική διάταξη για την ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης της περ. δ) της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4823/2021 στους Συμβούλους Εκπαίδευσης μέχρι την τοποθέτηση Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης – Τροποποίηση παρ. 2Β άρθρου 231 ν. 4823/2021
Με το άρθρο 5 προβλέπεται ότι, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας Εκπαίδευσης, η ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης της περ. δ) παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) στους Συμβούλους Εκπαίδευσης γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Συμπληρώνονται δε, οι μεταβατικές διατάξεις της παρ. 2Β του άρθρου 231 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), ώστε να μην ανακύψει κενό ως προς την ανάθεση παιδαγωγικής ευθύνης των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους Συμβούλους Εκπαίδευσης, κατά το χρονικό διάστημα μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας Εκπαίδευσης.
Άρθρο 6
Ρύθμιση για τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και για τις Θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού ‘Εργου – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 233 ν. 4823/2021
Τα Τμήματα Ε Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Επιστημονικής και ΣΤ Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Αυτοτελών Διευθύνσεων Οικονομικής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπταίδευσης των περ. ε) και στ) παρ. 2 του άρθρου 50 του π.δ. 18/2018 (Α’ 31) καταργήθηκαν με την περ. στ) παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4547/2018 (Α’102), παράλληλα με την κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων, που πραγματοποιήθηκε με την παρ. 1 του ίδιου νόμου. Με την προτεινόμενη ρύθμιση διευκρινίζεται ότι, κατόπιν της θεσμοθέτησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης του ν. 4823/2021 (Α’136), όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο Προϊστάμενος Τμήματος Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, νοείται ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης που εδρεύει σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης αντίστοιχης βαθμίδας, για λόγους ασφάλειας δικαίου και για ομαλή μετάβαση στο νέο πλαίσιο του ν. 4823/202 1.
Άρθρο 7
Συγκρότηση της Ειδικής Διαγνωστικής Επιτροπής Αξιολόγησης – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 ν. 3699/2008
Με την υφιστάμενη ρύθμιση υπάρχει αδυναμία συγκρότησης των Ειδικών Διαγνωστικών Επιτροπών Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.) στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όπου υφίσταται ο προβλεπόμενος αριθμός Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ3Ο Κοινωνικών Λειτουργών.
Η ρύθμιση του άρθρου 7, αποβλέπει στον ορισμό όλων των μελών Ειδικής Διαγνωστικής Επιτροπής Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.), αν υφίσταται επαρκής αριθμός Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ3Ο Κοινωνικών Λειτουργών που υπηρετούν Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ε.Δ.Ε.Α..
Δείτε τη διάταξη
Άρθρο 8
Δαπάνες μετακίνησης των μελών της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 4653/2020
Παρέχεται εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των ζητημάτων μετακινήσεων των μελών των Επιτροπών Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης (Ε.Ε.Α.Π.), του Ανώτατου Συμβουλίου και του Συμβουλίου Αξιολόγησης και Πιστοποίησης (Σ.Α.Π.) της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα που έχουν αναδειχτεί κατά τις μετακινήσεις των μελών των ως άνω οργάνων, στα οποία συμμετέχουν και καθηγητές και ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες του εξωτερικού.
Άρθρο 9
Θητεία του Προέδρου και των μελών του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων – Τροποποίηση περ. γ) Παρ. 4 άρθρου 16 ν. 4186/2013
Αυξάνεται το ανώτατο όριο θητειών του προέδρου και των λοιπών μελών του Συμβουλίου του «Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων» (Ε.Ο.Ε.), από δυο (2) σε τρεις (3) θητείες, ενώ παράλληλα ορίζεται ότι η συνολική διάρκεια των θητειών ενός προσώπου μπορεί να υπερβαίνει τα δώδεκα (12) έτη.
Η αύξηση του ανώτατου αριθμού θητειών του προέδρου και των λοιπών μελών του Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων αποσκοπεί στην ενίσχυση της συνέχειας του διοικητικού οργάνου και την αξιοποίηση της εμπειρογνωμοσύνης των μελών του, καθώς και στη διευκόλυνση του μακροπρόθεσμου προγραμματισμού για την επίτευξη της αποστολής του Οργανισμού. Παράλληλα, η θέσπιση του ανώτατου ορίου των δώδεκα (12) ετών για τη συνολική διάρκεια των θητειών αποσκοπεί στη διασφάλιση της εναλλαγής των προσώπων και την ανανέωση στη διοίκηση της αρχής.
Άρθρο 10
Μεταβατική διάταξη Κεφαλαίου Α’ Μέρους Γ
Με τις προτεινόμενες μεταβατικές διατάξεις εξασφαλίζεται η δυνατότητα λειτουργίας των Κέντρων ‘Ερευνας της Ακαδημίας Αθηνών που συνιστώνται με τα άρθρα 17 έως 19 του αξιολογούμενου σχεδίου νόμου.
Δείτε την Τροπολογία εδώ
Δείτε επίσης
Κεραμέως στη Βουλή: Στόχος διορισμοί και επιπλέον Κοινων. Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία
Τι συζητήθηκε στην 1η συνεδρίαση για το ν/σ για τη σχολική βία
Νέες ρυθμίσεις παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας προς ψήφιση στη Βουλή
Νομοσχέδιο για σχολικό εκφοβισμό: Που εμπλέκονται τα ΚΕΔΑΣΥ και οι ΕΔΥ-Παράθεση διατάξεων
Πριν φύγετε
Κεραμέως για διορισμούς 2023: Εχουμε ζητήσει όπως κάθε χρόνο
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/tropologia-10-arthrwn-sti-voylh-pistwseis-anaplirwtwn-metakiniseis-symvoylwn-ekpsodeysis-sigrotisi-edea-pekes-amoives/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.