Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τροπολογία για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πραγματικό χρόνο ταυτόχρονα με τη φυσική τάξη και άδεια ειδικού σκοπού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τροπολογία για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πραγματικό χρόνο ταυτόχρονα με τη φυσική τάξη και για άδεια ειδικού σκοπού: Κατατέθηκε στη Βουλή.

Τροπολογία για εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Τροπολογία με δύο ρυθμίσεις κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου “Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (Α΄ 169), 4375/2016 (Α΄ 51), 4251/2014 (Α΄ 80) και άλλες διατάξεις”.

Η μια αφορά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η άλλη στην άδεια ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς.

Ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, είτε λόγω αναστολής της οικείας εκπαιδευτικής δομής, είτε για λόγους απρόβλεπτων γεγονότων.

Παραδείγματος χάρη σε περίπτωση επιδημικών νόσων, λήψης έκτακτων μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, επέλευσης φυσικής καταστροφής ή για άλλο έκτακτο λόγο.

Προβλέπεται. επίσης ότι η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημιών νόσων.

Εγκριση Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Μάλιστα στην τοποθέτησή της στη Βουλή η Υπουργός κα Κεραμέως δήλωσε πως η εν λόγω διάταξη έχει ετοιμασθεί μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

__________________

Ρύθμιση για άδεια ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς

Με τη δεύτερη ρύθμιση προβλέπεται πως η άδεια ειδικού σκοπού ισχύει και για το εκπαιδευτικό προσωπικό που απασχολείται με οποιαδήποτε μορφή εργασίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

__________________

Η Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Α. προβλέπει εκτενέστερο θεσμικό πλαίσιο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ιδιαίτερα, δε, τώρα που προχωρούμε σε σταδιακή επαναλειτουργία σχολείων, με δυνατότητα για κάποιους μαθητές να απουσιάζουν για συγκεκριμένους λόγους.

Ειδικότερα, προβλέπεται, όπως είχε αναγγελθεί, η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου.

Μέριμνα του Υπουργείου είναι να μην μείνει κανείς μαθητής πίσω, να μην αποκοπούν από την εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές που πρέπει να παραμείνουν σπίτι.

Επιπλέον, προβλέπεται, σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, η δυνατότητα συνολικής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για όσο διαρκεί η έκτακτη ή απρόβλεπτη συνθήκη (π.χ. σε περίπτωση φυσικών καταστροφών).

Επισημαίνεται ότι η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Β. ρυθμίζει εκτενέστερα το πλαίσιο της άδειας ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα μπορούν να τη λάβουν, κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης του προϊσταμένου τους, ήτοι του διευθυντή.

Δείτε την Τροπολογία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και άδειας ειδικού σκοπού
Δείτε το σχετικό video με την τοποθέτηση της Υπουργού

Δείτε σχετικά

Διαχείριση ύποπτου κρούσματος κορονοϊού στην εκπαιδευτική μονάδα | Οδηγίες 
Μετακινήσεις μαθητών: Αποστάσεις-μισή πληρότητα οχήματος-απολύμανση-προαιρετικά μάσκα-χρονοκαθυστέρηση
Οδηγός λειτουργίας σχολείων: Διαρρύθμιση αιθουσών-θρανίων-διαλειμμάτων-συνεδριάσεις διδασκόντων-ωρολόγιο πρόγραμμα
Τρόπος επαναλειτουργίας σχολείων: Το ΦΕΚ με χωρισμό τμημάτων-κατανομή μαθητών-Παράλληλη Στήριξη-Διδασκαλία
Aδειες εκπαιδευτικών λόγω κορονοϊού: Ειδικού σκοπού-Ευπαθών ομάδων-Αναρρωτική κατ οίκον
Απουσιολόγια-Παρουσιολόγια αναπληρωτών κατά την περίοδο σταδιακής επαναλειτουργίας σχολείων | Εγγραφο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση