Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τροπολογία για το Πολλαπλό Βιβλίο κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας προς ψήφιση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τροπολογία για το Πολλαπλό Βιβλίο κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάης προς ψήφιση στη Βουλή – Νέα προθεσμία ανάρτησης υλικού.

Τροπολογία για το Πολλαπλό Βιβλίο

Τροπολογία για το Πολλαπλό Βιβλίο κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας κος Κυριάκος Πιερρακάκης σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης προς ψήφιση στη Βουλή.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ

Η προτεινόμενη διάταξη αποσκοπεί στην άμεση δημιουργία και λειτουργία μητρώου διδακτικών βιβλίων και ψηφιακής βάσης διδακτικών βιβλίων για τα μαθήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Βασικό σκοπό της ρύθμισης αποτελεί η ένταξη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού διδακτικών βιβλίων ανά μάθημα, προκειμένου, αφενός, να εκπληρώνεται ο επιστημονικός πλουραλισμός και, αφετέρου, να δίνεται η ευχέρεια στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν, για το κάθε μάθημα, μεταξύ περισσοτέρων εγκεκριμένων διδακτικών βιβλίων, εκείνο το διδακτικό βιβλίο που προτιμούν.

Περαιτέρω, δυνάμει της αδυναμίας ολοκλήρωσης της εμπρόθεσμης υποβολής του συνόλου του υλικού των προτεινόμενων διδακτικών βιβλίων από τους εγκεκριμένους φορείς, που συμμετείχαν στην υπό στοιχεία 46978/ΓΔ4/25.4.2023 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, δίνεται σε αυτούς η δυνατότητα, εντός δέκα (10) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, να υποβάλουν οριστικά το αναγκαίο υλικό, προκειμένου να ελεγχθεί επιστημονικά και να ενταχθεί άμεσα στο σχετικό μητρώο και στην ψηφιακή βάση, με σκοπό την άμεση εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία.

Με την προσθήκη, δε, της δυνατότητας της επιτροπής αξιολόγησης να τάσσει αποκλειστικές προθεσμίες στους συμμετέχοντες, τόσο στην τρέχουσα υπό στοιχεία 46978/ΓΔ4/25.4.2023 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, όσο και σε όσους θα συμμετάσχουν σε νέες προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, δυνάμει της παρ. 17 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021, όπως αυτή αντικαθίσταται με την προτεινόμενη ρύθμιση, προκειμένου να προβαίνουν σε πάσης φύσεως αναγκαία συμπλήρωση, εξειδίκευση ή αποστολή διευκρινίσεων, επιτυγχάνεται η ίση μεταχείριση των συμμετεχόντων και η ένταξη του μέγιστου δυνατού αριθμού διδακτικών βιβλίων.

Επίσης

Μετά την έκδοση της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συγγραφή των νέων διδακτικών βιβλίων για την κάλυψη αναγκών του πολλαπλού βιβλίου, και κατ’ αποδοχή αιτημάτων των συγγραφικών ομάδων, προκειμένου αυτά να συνάδουν με τα νέα προγράμματα σπουδών, εντοπίζονται πολλά κενά ή ελλείψεις σε διδακτικά βιβλία καθώς και υποβληθείσες προτάσεις με πρόδηλα σφάλματα ή με υλικό που χρήζει αναγκαίων συμπληρώσεων. Ως εκ τούτου, εξαιτίας και της ευρύτερης δυσκολίας του εγχειρήματος κατά την πρώτη υλοποίηση της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 5 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), είναι αναγκαίο και επιτακτικό να τροποποιηθεί άμεσα το πλαίσιο λειτουργίας του πολλαπλού βιβλίου, ώστε να είναι δυνατή αφενός μεν η έκδοση κυλιόμενων προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος με βάση τις ανάγκες των μαθημάτων και αφετέρου η ρύθμιση συναφών ζητημάτων συμμετοχής και αξιολόγησης, προκειμένου να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό το μητρώο διδακτικών και ψηφιακών διδακτικών βιβλίων για το σύνολο των διδασκόμενων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να μπορεί να υλοποιηθεί το πολλαπλό βιβλίο εντός του 2025.

Δείτε την Τροπολογία ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Μακρή για πολλαπλό βιβλίο και για τη συμμετοχή ιδιωτικού ομίλου στη συγγραφή 

Η Τροπολογία για προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών εκτός ΑΣΕΠ με Τοπική Πρόσκληση 

Πιερρακάκης: Βοηθός δασκάλου στην Παράλληλη-συνέχεια διορισμών-2 αθλητικά σχολεία-άδεια μητρότητας 

Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας 

Αυξήσεις με μείωση εισφορών υγείας: Ελάχιστες και αντιφατικές – Πίνακας μισθολογικών αλλαγών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply