Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τροπολογία: Ζητήματα υπηρεσιακών μεταβολών-προσλήψεων αναπληρωτών-παραιτήσεων-πρακτική άσκηση ΙΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τροπολογία: Ζητήματα υπηρεσιακών μεταβολών-προσλήψεων αναπληρωτών-παραιτήσεων-πρακτική άσκηση ΙΕΚ-σύσταση ομάδων εργασίας – Κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ για τα ΑΕΙ.

Τροπολογία

Τροπολογία 8 άρθρων κατατέθηκε στο υπό ψήφιση σήμερα Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021 νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων “Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις”.

Οι διατάξεις έχουν να κάνουν:
  1. Με την τροποποίηση προθεσμιών εγγραφών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία, ώστε να επισπευσθούν οι Υπηρεσιακές Μεταβολές (Μεταθέσεις-Αποσπάσεις-Προσλήψεις αναπληρωτών.
  2. Με ζητήματα απόσπασης-μετάθεσης εκπαιδευτικού προσωπικού
  3. Με τις αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  4. Με θέματα πρακτικής άσκησης και μαθητείας ΙΕΚ
  5. Με τις μεταβατικές ρυθμίσεις για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
  6. Με τη διοικούσα επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών
  7. Με τη σύσταση και συγκρότηση ομάδων εργασίας και συλλογικών οργάνων για την υλοποίηση των δεσμεύσεων της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.
  8. Με την ίδρυση κέντρου Ελληνικού και Κινεζικού πολιτισμού.
Δείτε αναλυτικά τις διατάξεις
Αρθρο 1
Εγγραφές σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία- Τροποποίηση των άρθρων 6, 7 και 8 του Προεδρικού Διατάγματος 79/2017.

Με τη διάταξη τροποποιούνται οι προθεσμίες για την υποβολή αιτήσεων εγγραφής και υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία, καθώς και η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων μετεγγραφής, ενώ τροποποιούνται συνακόλουθα και οι προθεσμίες για την κατανομή των μαθητών και τη συγκρότηση των τμημάτων, με σκοπό την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών και τον καλύτερο προγραμματισμό.

Η εν λόγω Τροπολογία εκρίθη απαραίτητη καθόσον η υποβολή της αίτησης εγγραφής μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά το χρονικό διάστημα από 15 έως 30 Μαίου κάθε έτους δημιουργούσε χρονική καθυστέρηση που οδηγούσε σε προβλήματα, τόσο στον σχολικό προγραμματισμό, όσο και στον έγκαιρο οικογενειακό προγραμματισμό των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ετσι, από τη στιγμή που με την διάταξη αυτή έχουμε επίσπευση των διαδικασιών εγγραφής νωρίτερα από τα ισχύοντα, θα έχουμε και επίσπευση των διαδικασιών προγραμματισμού των υπηρεσιακών μεταβολών, μεταθέσεων, αποσπάσεων των εκπαιδευτικών, αλλά και των προσλήψεων αναπληρωτών.

Αρθρο 2
Ζητήματα απόσπασης-μετάθεσης εκπαιδευτικού προσωπικού-Τροποποίηση του άρθρου 16 του νόμου 4415/2016.

Με τη διάταξη αυτή αντιμετωπίζεται το ζήτημα της μετάθεσης εκπαιδευτικών που υπηρετούν με απόσπαση σε ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού, με αναγνώριση του δικαιώματος να υποβάλλουν αίτηση μετάθεσης, εφόσον έχουν υπηρετήσει στην οργανική τους θέση.

Αρθρο 3
Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης-Τροποποίηση του άρθρου 4 του νόμου 3687/2008.

Με τη ρύθμιση αυτή αντιμετωπίζεται το ζήτημα του χρονικού πλαισίου για την υποβολή αιτήσεων παραίτησης εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για εξαιρετικούς λόγους, όπως σοβαροί λόγοι υγείας και οικογενειακοί λόγοι.

Αρθρο 4
Θέματα πρακτικής άσκησης και μαθητείας-Τροποποίηση του άρθρου 34 του νόμου 4763/2020.

Αντιμετωπίζεται το ζήτημα της ενιαίας και ομοιόμορφης ρύθμισης των θεμάτων πρακτικής άσκησης κι της μαθητείας για τους καταρτιζόμενους των ΙΕΚ αρμοδιότητας άλλων Υπουργείου ή Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ).

Αρθρο 5
Μεταβατικές ρυθμίσεις για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης-Τροποποίηση του άρθρου 169, του νόμου 4763/2020.

Με τη διάταξη καθορίζεται η διαδικασία επιλογής φορέων πιστοποίησης προσόντων, η οποία υλοποιείται μέσω εξετάσεων που διενεργούνται από τον ΕΟΠΠΕΠ.

Αρθρο 6
Θέματα του ΝΠΙΔ “Διοικούσα επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών” – Τροποποίηση του άρθρου 5 του νόμου 3512/2006.

Διευρύνεται η συγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου με αύξηση του αριθμού των εκπροσώπων των μουσουλμάνων που μόνιμα διαβιούν στην Αττική.

Αρθρο 7
Σύσταση και συγκρότηση ομάδων εργασίας και συλλογικών οργάνων για την υλοποίηση των δεσμεύσεων της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.

Παρέχεται εξουσιοδότηση για την έκδοση Υπουργικών ή Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τη σύσταση και συγκρότηση ομάδων εργασίας και συλλογικών οργάνων για την υλοποίηση των δεσμεύσεων της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.

Αρθρο 8
Ιδρυση κέντρου Ελληνικού και Κινεζικού πολιτισμού.

Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης κέντρου Ελληνικού και Κινεζικού πολιτισμού από τα ΑΕΙ της ημεδαπής με αντίστοιχα της αλλοδαπής.

Δείτε την Τροπολογία των 8 άρθρων του ΥΠΑΙΘ

Δείτε επίσης

Νίκη Κεραμέως: 5 παθογένειες δεκαετιών αφήνουμε πίσω με το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ
Κεραμέως-Συνταγματικότητα νομοσχεδίου ΑΕΙ: Απαντήσεις στα κόμματα της Αντιπολίτευσης
Εισήγηση Νίκου Φίλη επί του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ: Περικοπές εισακτέων-κλείσιμο τμημάτων-ειδικοί φρουροί-κάμερες
Ομιλία Χαράς Κεφαλίδου στην Ολομέλεια της Βουλής για ν/σ ΑΕΙ: Τίποτε δεν πάει μπροστά χωρίς ειλικρινή συναίνεση
Κεραμέως: Το μεγαλείο λαϊκισμού του ΣΥΡΙΖΑ-Υπόσχεται σε όλους ένα πτυχίο, ασχέτως αν μπορούν να το αποκτήσουν
Απαντήσεις Κεραμέως σε ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ-ΚΚΕ για το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply