Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τροπολογίες: Αποσπάσεις ΑμεΑ-Αναστολή λειτουργίας σχολ. μον.-Διαμαρτυρία ΕΣΑμεΑ για ποσοστά αναπηρίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τροπολογίες: Αποσπάσεις νεοδιοριζόμενων ΑμεΑ-Διαδικασία αναστολής λειτουργίας σχολικών μονάδων – Διαμαρτυρία ΕΣΑμεΑ για τα ποσοστά αναπηρίας.

Τροπολογίες

Τροπολογία κατέθεσε το ΥΠΑΙΘ σε νομοσχέδιο υπό ψήφιση του Υπουργείου Υγείας, με το οποίο κυρώνονται οι 2 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου του Αυγούστου 2020, σύμφωνα με την οποία:

Διάταξη 1η: Τροποποιείται το άρθρο 62 του ν. 4589/2019, αναφορικά με τη δυνατότητα απόσπασης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ και κατά τη διετή υποχρεωτική παραμονή στη θέση διορισμού τους και

Διάταξη 2η: Ρυθμίζεται η διαδικασία προσωρινής αναστολής λειτουργίας τμημάτων και σχολικών μονάδων, δημοσίων και ιδιωτικών, εξαιτίας του κορονοϊού.

_______________________

Διάταξη 1η

Σχετικά με την τροποποίηση του άρθρου 62 του ν. 4589/2019, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως δήλωσε στη Βουλή πως:

  • Για κοινωνικούς λόγους παρέχεται η κατ’ εξαίρεση δυνατότητα απόσπασης και κατά τα δύο πρώτα χρόνια του διορισμού του σε ορισμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών καθώς και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).
Σύμφωνα με τη ρύθμιση

“Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί-ΕΕΠ-ΕΒΠ που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1, του άρθρου 13, του ΠΔ 50/1996 (Α 45) ή του άρθρου 8 του ΠΔ 56/2001 (Α 47), αντίστοιχα, καθώς κι όσοι έχουν οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου , ύστερα από γνώμη των οικείων Υπηρεσιακών συμβουλίων κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού ΚΕΠΑ που αποδεικνύει τα ανωτέρω”.

Επί της Τροπολογίας όμως η ΕΣΑμεΑ

απέστειλε επείγουσα επιστολή στους Βουλευτές – μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με την οποία εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τα ποσοστά αναπηρίας που αναφέρονται σε αυτήν, παρά το γεγονός η εν λόγω διάταξη κινείται στη σωστή κατεύθυνση και επιτρέπει τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών ή μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ με αναπηρία ή γονείς τέκνων με αναπηρία, κατά την ΕΣΑΜΕΑ, το ποσοστό αναπηρίας (75%) που πρέπει να έχει κάποιος για να κάνει χρήση της ευνοϊκής αυτής ρύθμισης είναι απαράδεκτο.

Η ΕΣΑΜΕΑ με την επιστολή της επισημαίνει πως

Είναι απόλυτα αναγκαίο να τροποποιηθούν τα ποσοστά αναπηρίας τόσο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ή τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με αναπηρία, όσο και για τους γονείς τέκνων με αναπηρία, ή συζύγους αυτών στο 50%, όπως εξάλλου ισχύει και για τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών με αναπηρία, όπως αναφέρεται στην παρ. γ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019.

Αναμένει δε

άμεση ανταπόκριση στο αίτημά της, ώστε να μην μείνουν εκτός επαγγελματικής ένταξης οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και όσοι έχουν στη φροντίδα τους άτομα με βαριές αναπηρίες, σύμφωνα με όσα η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το Σύνταγμα και οι νόμοι της χώρας ορίζουν.

_______________________

Τροπολογίες
Διάταξη 2η

Ρυθμίζεται η διαδικασία προσωρινής αναστολής λειτουργίας τμημάτων και σχολικών μονάδων, δημοσίων και ιδιωτικών, εξαιτίας του κορονοϊού.

Η απόφαση της προσωρινής αναστολής θα λαμβάνεται από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Διευθυντή Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, και πάντοτε στην βάση του πρωτοκόλλου που έχουν δώσει οι ειδικοί επιστήμονες

Δείτε αναλυτικά την Τροπολογία ΥΠΑΙΘ – 14-09-2020

_______________________

Τροπολογίες
Η Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ
Αναπηρία, σοβαρές ασθένειες, πολυτεκνία: Μέτρα στήριξης στην πράξη για νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικό προσωπικό

Την κατ’ εξαίρεση δυνατότητα απόσπασης, και κατά τα δύο πρώτα χρόνια του διορισμού τους, εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού προβλέπει διάταξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που οδεύει προς ψήφιση σήμερα στη Βουλή.

Ειδικότερα:

– όσοι πάσχουν, οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους, από σοβαρές ασθένειες, όπως προβλέπονται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης,
– όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως πάθησης ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω ανεξαρτήτως πάθησης,
– οι πολύτεκνοι και εξομοιούμενοι με αυτούς, δηλαδή οι γονείς με ένα τέκνο που έχει ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω,
θα μπορούν πλέον, για κοινωνικούς λόγους, να αποσπώνται και προ της παρέλευσης διετίας από το διορισμό τους ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί, μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

«Η συγκεκριμένη ρύθμιση ήταν αναγκαία, στο πλαίσιο της ιδιαίτερης μέριμνας της Πολιτείας για τις κοινωνικές αυτές ομάδες, και δεδομένης της ευαισθησίας του Υπουργείου για τους εκπαιδευτικούς μας και τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που χρειάζονται έμπρακτη στήριξη, όχι μόνο στην καθημερινότητά τους, αλλά στην ίδια τη δυνατότητα να ξεκινήσουν την μόνιμη επαγγελματική τους δραστηριότητα.»

Το βίντεο από την παρουσίαση της σχετικής διάταξης στη Βουλή από την Υπουργό:

Δείτε επίσης

Απόφαση για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση 2020-21 | Η διαδικασία σε ΦΕΚ
Σχολεία και δομές σε αναστολή λειτουργίας λόγω κορονοϊού: Πλατφόρμα πληροφόρησης από ΥΠΑΙΘ
Αρμοδιότητα αναστολής λειτουργίας σχολικών μονάδων λόγω κορονοϊού | Επείγον έγγραφο ΥΠ.ΕΣ
Επιγραμματικές οδηγίες διαχείρισης: Υπεύθυνος COVID-19-κρούσμα μαθητή, εκπ/κού-test αρνητικό ή θετικό-2 & 3 κρούσματα-στενές επαφές
Πρωτόκολλο Αναστολής Λειτουργίας Σχολείων
Αναστολή λειτουργίας τμήματος ή σχολείου: Ποια η διαδικασία-Θέσπιση Ομάδας Κρούσης

Πριν φύγετε

Λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΑΕ-ΣΔΕ-ΙΕΚ-ΚΔΒΜ-ΓΑΚ-Βιβ/θκών-Φροντ/ρίων-ΚΞΓ | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση